Van itt olyan, aki sokadik próbálkozásra ment át a forgalmi vizsgán?
Az ötödik forgalmi vizsgára készülök, rengeteg pénzt, időt és energiát fektettem már bele, és idegileg teljesen kikészít már az egész.
Túl vagyok egy oktató váltáson (harmadik bukás után). Az előző oktató alap dolgokat sem tanított meg - erre akkor jöttem rá, amikor elkezdtem vezetni az új oktatóval. A nála vett 50 óra sajnos pénzkidobás volt,sajnálom, hogy nem váltottam hamarabb.
Annyira frusztrál az egész, mert amúgy nagyon szeretek vezetni, de mindig belekötnek valami apró kis sz*rságba. Negyedik alkalommal például azért buktattak meg, mert párhuzamos parkolásnál (előremenetben) beszorultam egy rokkant parkolóba. Két üres hely volt, ebből az első rokkant parkoló, a mögötte lévő nem. Beálltam az elsőre, hogy majd onnan hátratolatok, de közben beállt mögém a másik üres helyre egy autó. Nem húztam be a kéziféket - tehát nem jeleztem, hogy végeztem a feladattal! Erre a vizsgabiztos azt mondta, hogy cseréljek helyet az oktatóval... mondtam neki, hogy én NEM ide akartam beállni, de a másik autó miatt nem tudtam már hátratolatni, erre csak annyit mondott, hogy "ne nézzem bohócnak".
Örülök, hogy neki ez csak egy újabb unalmas nap volt a melóban, nekem viszont súlyos tízezrekbe fáj, egyszerűen hihetetlen, hogy egy cseppnyi emberség nem szorult ezekbe?! ☹️ Egyébként semmilyen közlekedési szabályt nem szegtem meg a vizsgán.
Nagyon el vagyok már keseredve, lélekben már kb. a PÁV-ra készülök, pedig tudom, hogy ez nem jó hozzáállás. Csak egyszerűen azt érzem, hogy bármit is teszek, úgyis találnak rá valami okot, hogy megint megbuktassanak...
Ne haragudj, de a párhuzamos parkolasnal max 1,5 autonyi helyre kell beallni, nem?
A tobbi vizsgan miért buktal? Az oktatod mit mond? Mikor mész legközelebb? Helyileg hol vezetsz?
Tehát mögötted még volt bőven hely, hogy a másik autó szabályosan elfoglalja a parkolóhelyet.. akkor te miért nem oda álltál be, miért adtál egyáltalán esélyt a vizsgabiztosnak?
Forgalmi vizsgán ilyenért megbuktathatnak, és még azt sem lehet mondani, hogy nem volt jogos.. persze, lehetett volna jóindulatú, nem volt az, de végre tudtad hajtani a feladatot?
Pontosan az ilyen helyzetek elkerülése miatt az oktatóm úgy tanította, hogy párhuzamos előre parkolásnál csak félig húzódunk be. És onnantól ugyanúgy hátrafelé végzem a manővert, mintha szimplán parkolónyi hely lenne.
Ez elég "hülyebiztos" ugyanis a mögötted érkező is látni fogja, hogy korrigálnod kell és látni fogja, hogy a hátsó hely a "célod".
Plusz így a padkának sem fogsz nekimenni.
Mondjuk elég lassan végezhetted a feladatot, ha közben valaki még be is parkolt mögéd... :D
Na meg lehet itt jönni emberséggel, meg azzal, hogy nem szegtél szabályt. De a való életben is megbüntetnek, ha rokkant helyre állsz be és igenis szabályt szegsz.
Párhuzamos parkolásnál előremenetben min. másfél-két kocsihely kell, hátramenetben elég egy. Tehát mögéd hátramenetben parkolhattak ha nem tévedek. Az lehetett a baj, hogy nem voltál körültekintő, nem mérted fel jól a helyzetet? Én is csak találgatok, mint nagyon friss jogsis..
Remélem egy tapasztaltabb is a témában, de azért közölhette volna a vizsgabiztos, hogy mi volt a probléma.
Kitartást kívánok neked, sikerülni fog!!
5. " Párhuzamos parkolásnál előremenetben min. másfél-két kocsihely kell, hátramenetben elég egy."
Azt én megnézném hogy te egy kocsihelyre betudsz állni.
A hülyeséget ne terjeszd!!
#8#
A helyigény tekintetében nagy hülyeséget nem írt, nyilván nem úgy értette, hogy egy 4 méter hosszú autónak 4 méter hely kell a parkoláshoz, de az valós, hogy előre menetben sokkal több hely szükséges a beálláshoz, mint hátra menetben.
Hátra menetben egy szabad "kockába" be lehet kormányozni az autót, előre menetben azt meg sem szabad próbálni, tanulóknak valóban úgy tanítják, hogy minimum másfél, de inkább két autónyi szabad hely legyen előtte, ha az nincs ne is próbáljon ott megállni.
Általában azt is elmondják az oktatók a tanulóknak, hogy a megállás-várakozás feladatot (jobbra, előre, párhuzalosan, szegély mellé állás) lehetőleg valóban előre menetben hajtsák végre, rövid tolatással lehet igazítani, korrigálni, de sok vizsgabiztos nem tolerálja, a hosszú vissza tolatást.
Amivel az 5 kombinált, az, hogy valószínűleg hátramenetben álltak be a kérdező mögé - erre nem volt utalás, akár az is lehetett, de az sem kizárt, hogy ott még olyan sok szabad hely volt, hogy simán mögé álltak előre menetben.
#1 Miskolcon. A másfél autónyi hely a párhuzamos hátramenetben. Párhuzamos előremenetben - ahhoz két üres hely kell.
Azért mentem az első helyre, hogy onnan tolassak hátra, mert így tanították. Az oktatómnak volt olyan tanulója, akit amiatt buktattak meg, mert "abban a manőverben van tolatás is",és a tanuló meg ott maradt az első helyen, tolatás nélkül.
"Mondjuk elég lassan végezhetted a feladatot, ha közben valaki még be is parkolt mögéd... :D"
Nyilván nem 50-nel mentem. 😑 Emiatt is folyton b*szogat az oktatóm, hogy mindent lassan csináljak, tök mindegy, ha meg tudom csinálni gyorsan is. Pl. ha egy szűk kanyarban lelessítok, és 2-esben veszem be, az is baj, mert miért nem kapcsolatban 1-esbe. Parkolásnál meg pláne úgy kell csinálnom mindent, mint egy csigának.
Ebből is ruhadtul elegem van, hogy vezessek úgy, mintha tele lenne a gatyám, pedig tudok lendületesebben, dinamikusabban is (nyilván figyelembe véve a sebességkorlátozásokat, a látási meg az útviszonyokat, stb.).
Ami az első három vizsgát illeti, arról azért nem nyilatkoztam, mert tényleg nem voltam felkészülve. Nulláról kezdem, egy sz*r oktatóval,előtte soha nem ültem volán mögött. Nyilván mivel nem volt semmi tapasztalom, viszonyítási alapom, ezért nem tudtam, hogy ENNYIRE nem készített fel.
Pl. oktatóváltás után tanultam meg, hogy kell a holttereket ellenőrizni, hogy kell parkolásnál korrigálni, vagy egyáltalán melyik parkolásnál mihez kell viszonyítani, stb.
Oktatóváltás is úgy jött, hogy a jogosítvánnyal rendelkező kolléganőim jöttek rá, hogy valami nem stimmel.
Adott a szitu: életben nem vezettem még, mentünk 3-4 órát a gyakorlópályán, utána ki a forgalomba, és kezdjem el bemagolni, melyik útvonalon hol vannak táblák, hány sáv és merre kanyarodik, én melyiket válasszam, hogy x kilométer múlva ne kelljen sávot váltani, stb. Nézzem a YouTube-on a vizsgaútvonalakról készült videókat, jegyezzek meg mindent. Kolléganőm lesett, mi a szent szart csinálok ezekkel a videókkal... vezetni nem emlékezetből kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!