Kis köbcentis benzinmotorok hamarabb elkopnak?
1150cm3 clio 3 75 ló, 260 ezernél fogy rendesen az olaj.
1 tulajos nőé volt.
A motor alja, oldala tiszta olaj, a fojtószelepnél nyomja ki az olajat, oda megy be a szelepfedélből a kartergázcső.
Azt nem tudom, emiatt fogy az olaj, vagy a motor kopása miatt megeszi.
Volt régebben renaultom, ami 1.4-es volt, 370 ezernél se ette az olajat.
Vajon egy gyűrűzés elég neki?
#10
"Szelepfedélben szerintem nem kellene számottevő olajnak bármerre kijutnia."
"Számottevőnek" valóban nem, de az, hogy valamennyi kijusson az elkerülhetetlen. A szelepfedél alatt bőségesen fröcsköl az olaj. Ugyanakkor a szelepszárszimmeringek mentén kijön némi égett gáz a nyomás miatt. Ebben bőven vannak olajcseppek, amiknek egy részét visszanyeri az olajlecsapató labirintus. De a maradék olajos gázt el kell vezetni. Erre való a kartergáz elvezető rendszer, ami elviszi a szívócsőbe. A hengerben elég a benne levő olaj. Emiatt van a normál olajfogyasztás egy része.
És hogy jön ide a PCV szelep? Azt is megírom majd, de most el kell mennem.
#11, úgy látom ezen nincs az a pcv szelep, találkoztam már olyannal, daewoo-n, azon volt a golyós mechanikus, meg elektromos is.
Egy 1.2-es kalos volt, szétkapták a motorját, meggyűrűzték, majd megint szétszedték máshol, megállapították, hogy valóban meg van gyűrűzve, vagy fene tudja mit csináltak vele, de szinte újszerű gyűrűk voltak benne.
Ennek ellenére tiszta olaj volt a motor, meg fogyott az olaj, és rondán füstölt.
G astrával szívtam így, egy 1.2-sel, a láncos 16 szelepessel, teljesen jó motorja volt, és evett 1000km-en 1 liter olajat.
Bár lehet, egyszerűbb lenne kompressziót mérnem, mint itt totóztatni a népet, mi a motor baja. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!