Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kis köbcentis benzinmotorok...

Kis köbcentis benzinmotorok hamarabb elkopnak?

Figyelt kérdés

1150cm3 clio 3 75 ló, 260 ezernél fogy rendesen az olaj.

1 tulajos nőé volt.

A motor alja, oldala tiszta olaj, a fojtószelepnél nyomja ki az olajat, oda megy be a szelepfedélből a kartergázcső.

Azt nem tudom, emiatt fogy az olaj, vagy a motor kopása miatt megeszi.

Volt régebben renaultom, ami 1.4-es volt, 370 ezernél se ette az olajat.

Vajon egy gyűrűzés elég neki?


2021. júl. 21. 06:39
1 2
 11/13 krwkco ***** válasza:

#10

"Szelepfedélben szerintem nem kellene számottevő olajnak bármerre kijutnia."

"Számottevőnek" valóban nem, de az, hogy valamennyi kijusson az elkerülhetetlen. A szelepfedél alatt bőségesen fröcsköl az olaj. Ugyanakkor a szelepszárszimmeringek mentén kijön némi égett gáz a nyomás miatt. Ebben bőven vannak olajcseppek, amiknek egy részét visszanyeri az olajlecsapató labirintus. De a maradék olajos gázt el kell vezetni. Erre való a kartergáz elvezető rendszer, ami elviszi a szívócsőbe. A hengerben elég a benne levő olaj. Emiatt van a normál olajfogyasztás egy része.

És hogy jön ide a PCV szelep? Azt is megírom majd, de most el kell mennem.

2021. júl. 21. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 A kérdező kommentje:

#11, úgy látom ezen nincs az a pcv szelep, találkoztam már olyannal, daewoo-n, azon volt a golyós mechanikus, meg elektromos is.

Egy 1.2-es kalos volt, szétkapták a motorját, meggyűrűzték, majd megint szétszedték máshol, megállapították, hogy valóban meg van gyűrűzve, vagy fene tudja mit csináltak vele, de szinte újszerű gyűrűk voltak benne.

Ennek ellenére tiszta olaj volt a motor, meg fogyott az olaj, és rondán füstölt.

G astrával szívtam így, egy 1.2-sel, a láncos 16 szelepessel, teljesen jó motorja volt, és evett 1000km-en 1 liter olajat.

Bár lehet, egyszerűbb lenne kompressziót mérnem, mint itt totóztatni a népet, mi a motor baja. :)

2021. júl. 21. 13:06
 13/13 anonim ***** válasza:
Na pont ez a 16 szelepes Renault motor az, ami a világból kimegy, visszajössz vele, és akkor is megy. De hozzá kell tenni, hogy ez egy nagyfordulatú motor, kell nyomni neki, mert fordulaton jön elő a kevés ereje csak. Azért nem csoda, ha néha megkopik rajta a gyűrű, vagy hengerfejes lesz (típushiba ennél a motornál). Az Opelnél pedig gyári előírás, hogy minimum 1 liter olajat beverjen 1000 kilóméteren.
2021. júl. 21. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!