Mièrt gyúlik ki több figyelmeztetőlámpa is az autóban kontaktadáskor?
Most vettem az első autómat (használtan), ès sajnos nem is igazán èrtek ezekhez a dolgokhoz.
Ma volt először problèmám ezzel, vagy tűnt fel talán, hogy kontaktadáskor kigyullad az olajnyomás, motor hőmèrksèklet (?) ès az akkumulátor piros jelzőlámpája is. Amikor gyújtok, pár másodperc után eltűnnek, de a narancssárga motorhiba jele megmarad továbbra is. Hívtam a szerelőmet, de holnap tudja csak megnèzni. Azt mondta, ne izguljak, valószínűleg semmi komoly. Másnak is szokott ilyesmi törtènni, vagy mindenkèppen valami gond lehet?
Mikor kontaktot adsz (ezt mi itt, Magyarországon úgy hívjuk, hogy ráadjuk a gyújtást), minden működéshez szükséges áramkört bekapcsolsz. Többek között a visszajelző lámpák áramköreit is. Ám ekkor a motor áll, tehát az olajnyomás alacsony, hiszen nem forog az olajszivattyú, nincs, ami nyomást produkálna. Az olajnyomás jelzőlámpája tehát kigyullad, majd indítás után elalszik, mert az olajszivattyú már alapjáraton is biztosítja a megfelelő nyomást. Az akkumulátor jelzőlámpája vélhetően a töltés visszajelzője. A gyújtás ráadáskor ez is áramot kap és ki is gyullad, hiszen álló motornál nem forog a generátor (ezt te lehet, hogy alternátor néven ismered), nincs töltés, a lámpa pedig ezt jelzi. Indítás után ennek is el kell aludnia, akkor nincs baj.
A narancssárga lámpa nem tudom, mit jelent, lehet, hogy motorhiba. Valószínűleg nem a motorhőmérséklet visszajelzője, mert az, ha van, a túl magas hőmérsékletet jelzi, ami álló helyzetben ritka. Én, mint írtam, inkább a motorhiba visszajelzőjére tippelnék, ezt "check engine" lámpa néven is ismerik. Ha álló motornál a gyújtás ráadásakor kigyullad, nincs gond, de pár másodperc után magától el kell aludnia. Ha égve marad, annak sokféle oka lehet.
Köszönöm a rèszletes választ! Nagyon informatív volt számomra. Kicsit talán túlságosan ráparáztam a tèmára, de mindenkèppen szeretnèm elkerülni, hogy kárt okozzak a kocsiban.
A kontakttal pedig lebuktam, szóval ráadjuk a gyújtást.:)
A gyujtás ráadásakor minden figyelmeztető lámpa felgyullad, hogy mutassa, hogy működik és nincs kiégve az izzó.
1-2 másodperc után a többségük elalszik, kivéve azok, amik álló motornál nem működő fumkcióra utalnak. Ilyen -ahogy 3-as is írta- az olajnyomás vagy a töltés.
Ha valamelyik járó motornál is világít, akkor az autó hibás vagy valamire figyelmeztetni kell a vezetőt. Pl. arra, hogy be van húzva a kézifék.
Ha egy frissen vett autóban állandóan világít a motorhiba lámpa, az akár egy nagyon drága javítást is jelezhet. Minél előbb ki kell deríteni, hogy mi az oka, mert lehet hogy becsaptak az eladással és legjobb lenne visszacsinálni az autóvételt.
Megnèztem mèg egyszer, a motorhiba jelzèse nem tűnik el a kijelzőről. Várom a holnapot...
Egyèbkènt talán nem húzna le, rokonok vagyunk.
"Nem èrtem, ez hogy kötődik a kèrdèsemhez."
Úgy, hogy mikor az instructor tanított vezetni, az ő autójában is ugyanúgy felgyulladt minden visszajelző lámpa, mikor a kontaktot ráadtad. Meg bármilyen autóban így van az utóbbi 70 évből.
Nem irreleváns. A felgyulladó visszajelzőkön csodálkozni olyan embernek, akinek van jogosítványa, tehát megtanították vezetni ugyanolyan furcsa, mintha csodálkozna a kifelé nyíló ajtón, vagy a forgatható kormányon.
Libáért vagy fél disznóért vetted a jogosítványt? Mert tanfolyamot nem végeztél az biztos, mert ott erre a témára is sort kerítenek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!