Az elektromos autóknak vége?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én csak egyet nem értek. Sok villanyautó fan ezzel jön, hogy veszi mindenki. Úgy viszik mint a cukrot. Mindenki ezt veszi.
Na ahhoz képest évről évre pont ez az ország, ami szerintetek a villanyautózás fellegvára, döntöget meg mindenféle negatív rekordot ami autóértékesítéssel kapcsolatos lehet.
Brutálisan magas az autók átlagéletkora. Még mindig virágát éri az autó import, a nepperkedés. Száz ezresével hozzák be a lerúgott dízeleket, és a lassan 20 éves kotla benzineseket.
Hogy néz ki egy átlagos magyar parkoló? 2021et írunk, és egy átlagos parkolóban ugyanabban a sorban garantáltan találsz régi swiftet, vasaló swiftet, G astrát, H astrát, fiesta/Focus/mondeot. Régebbi Toyotákat, hondákat. Na meg persze a szokásos hülgyerek bmw-ket meg 1.9 tádé golfokat.
Nem tudom, hogy akik azt írják hogy ebben az országban erre van igény azok hol élnek?
Ez az egész a magyarok óriási átlagának számára teljesen megfizethetetlen, ez a valóság.
20-as
Attól, hogy egy új villanyautóból legyártottak mondjuk egy sikeres új benzineshez képest egy kb mikropénisz mennyiséget, és azt a céget, auto rentalok elkapkodják attól még nem kell úgy beállítani, mintha az átlag magyar sorban állna a villan mopedautóért
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
21es
Magas az átlagéletkor, de Magyarorszagon is rengeteg elektromos autót látok már nap mint nap. Sok Tesla is már 5-8 évesek egyébként, már lassan felfelé viszik az átlagéletkort, nem lefelé.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát nem tudom te merre laksz, de én az ország leggazdagabb régiójában. Vas, Zala, Győr-Moson-Sopronban járkálok leginkább. És nem érzem azt, hogy tele lennének az utak Teslákkal. Ha látok is villanyautót (most a tisztán elektromosokra gondolok) az jellemzően ez a tipikus olcsó alsó polcos fapados dolog.
Látok egy teslát. Oké. És? Jut rá kb 5500 benzin dízel, abból is jellemzően magas átlagéletkorral.
Kimész mondjuk egy megyeszékhely gazdagabb részére. Látsz pár Teslát. Néhány i3at. Itt lakik kb 1500 ember.
Aztán bemész a városba. Akik a lakosságot teszik ki. Panelekhez tartozó parkolók tele vannak a már felsorolt Astra, Punto, Swift, Focusokkal. Gyárak parkoló dettó. Na ők meg kiteszik a lakosság szinte egészét.
Kicsit utána néztem 2020-ban miket adtak el.
1. Suzuki Vitara 6178 autó
2. Suzuki SX4 S-Cross 4910
3. Skoda Octavia 4475
4. Fiat 500 3749
5. Dacia Lodgy 3667
6. Dacia Duster 3443
7. Toyota Corolla 3330
8. Ford Tourneo Custom 3100
9. Toyota Yaris/Yaris Hybrid 2909
10. Renault Clio 2512
11. Kia Ceed 2296
12. Ford Transit 2255
13. Ford Ranger 2150
14. Ford Puma 1898
15. Jeep Renegade 1854
16. Fiat Ducato 1840
17. Ford Focus 1714
18. Toyota RAV4 1697
19. Volkswagen Golf 1544
20. Skoda Kodiaq 1404
21. Opel Combo Tour 1384
22. Toyota Hilux 1239
23. Opel Corsa 1233
24. Toyota C-HR 1225
25. Kia Sportage 1222
26. Suzuki Swift 1213
27. Dacia Sandero 1212
28. Hyundai Tucson 1209
29. Volkswagen Passat 1194
30. Renault Master 1157
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#23
Jó kis statisztika, az egyetlen gond vele hogy egyáltalán nem jó semmire. A gyárak nem tudnak megfelelő mennyiségű elektromost gyártani. Springből 400at terveztek a magyar piacra, hiába vennének sokkal többet ha egyszerűen nincs. Citigo, E-Up esetében ugyanez a helyzet, nem lehetnek a listán ha nincs mit megvenni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező, csak hogy érezd a törődést: újabb gyártó szünteti be az elavult belsőégésű technológia fejlesztését. Amijük van, kifuttatják pár év alatt, de már csak az elektromos hajtás fejlesztésére koncentrálnak (mielőtt belekötnél a cikk elolvasása után: az üzemanyagcella is ide tartozik, bár hidrogént "éget", de a hajtás elektromos)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!