Mit gondolsz, az elektromos autóknak, a Plug in hybrideknek vagy az üzemanyagcellás(H2 hajtású) autóknak van jövője?
A hidrogén előállítása egyelőre drágább és energiaigényesebb, mint a kőolaj kitermelése és feldolgozása. Ezért irtam utolsó helyre.
Köszi, hogy nem fröcsögve válaszolsz, hogy “tsakk a vétizenkettő!!4!44!”
szerintem a plug-in hybrid a nyerő, ha a kompromisszumokat nézzük.
az elektromos hajtás úgy 70-80 km/h-ig igazán hatékony, onnantól elkezd nőni a fogyasztás drasztikusan. lehet persze fejlesztgetni meg optimalizálni, de autópályatempónál valószínűleg sosem lesz gazdaságosan használható.
mellette elég sokat kell még az akksitechnológiákon fejleszteni, hogy minél nagyobb energiasűrűség legyen és minél olcsóbban előállíthatóan.
ezzel szemben egy tökéletes PHEV-nek kellene egy 20-25 kWh-s folyadékhűtésű akkupakk, egy minimum 11 kW-os AC vagy esetleg DC töltési lehetőség és mellé egy hatékony, kisfogyasztású benzinmotor.
Az üzemanyagcellás ugyanúgy elektromos, csak az energiát H2 formájában tárolja.
Előnye hogy gyorsan újratölthető, kisebb akkumulátor kell, hátránya hogy rengeteg energia vész kárba az àtalakulások során és nem egyszerű/nem olcsó megfelelő tárolóegységet gyártani, beszuszakolni az autóba.
Ha lesz valami a fúziós erőműből, akkor az elektromos energia miatt kevésbé kell aggódni, tehát az energiapazarlás nem lesz akkora gond, viszont lehet nem szívesen ülnék egy többszáz bar nyomású palackon.
Nem akarom leírni, de egyelőre mellékvágánynak tűnik, esetleg nagyobb gépekbe lenne jó.
A plug-in nem megoldás, ez csak lassítja a problémát. Jobb mint a senki, de ugyanúgy tartalmazza a zsákutca belsőégésű motort.
Nem biztos hogy az elektromos mindenben megoldást fog nyújtani, de legalább nem garantáltan zsákutca, tehát nincs más hátra mint előre.
Alapvetően mindegyiknek van jövője, vagy legalább is létjogosultsága, ez szerintem vitathatatlan. A kérdés leginkább arra irányulhat gondolom, hogy melyik technológia válthatja le, vagy lehet erős alternatívája a belsőégésű motorral szerelt autóknak. Ez esetben a jelenlegi helyzet szerint a hibridautók már technikai fejlettségben ott vannak a toppon, köszönhetően nagyrészt a Toyotának. Szerintem jelen pillanatban kizárólag a piaci ár lehet visszatartó tényező, de amint egyre több gyártó kínál majd hibrid verziót egy adott típusból, úgy gondolom hogy a hibridek egy idő után kiszorítják a csak belsőégésű autókat.
Az elektromos autó sajnos akkor is egy kompromisszum marad, ha minden sarkon lesz töltőállomás, ezért nem gondolom hogy mostanában átvennék az "uralmat". Ha ez meg is történik, szerintem semmiképp nem a hibridek "hatalomátvétele" előtt, mert még valójában az is várat magára.
Az üzemanyagcella egy érdekes kérdés, sokan bedobják "mentőövként", amikor felmerülnek a villanyautók nehézkes üzemeltetéséből adódó problémák. Csak hogy sajnos jelenleg ez a technológia talán még problémásabb, pedig hamarabb kapott hátszelet, mint az elektromos autó. A hidrogénnek nem igazán az előállítása a probléma, hanem a tárolása. Hatalmas nyomásra van szükség, hogy annyi mennyiséget el tudjunk tárolni, ami valamilyen értékelhető hatótávot eredményez, de még így sem tud labdába rúgni egy hibrid/belsőégésűhöz képest. Ezen kívül irtózatos veszteséges is, mert a hidrogén képes átdiffundálni az acélon keresztül, ami még sok esetben a metánnal is probléma, hogy nagyon nehéz letömíteni megfelelően. És arról még nem is beszéltünk, hogy el is ridegíti az acélszerkezeteket. Tehát maga az elmélet nem lenne rossz, csak drágább a hús, mint a leves sajnos.
#9
A hidrogén meghajtás ugyanolyan elektromos mint a szokványos elektromos autók, a különbség hogy most egy nagy akkuban tárolják az elektromos energiát és árammal töltik, a hidrogénesnél egy tartályban tarolják a hidrogént (300-600bar) és azt kell beletankolni.
Súlyra jelenleg kb azonos a két autó hiszen az elektromosban van egy nagy akku, a hidrogenesben van egy tartály, egy üzemanyagcella, egy kisebb akkumulátor, ezek összsúlya kb megegyezik, a különbség hogy mennyi idő a töltés. Ha a kamionokba megoldható lesz max 1 óra alatt 400km-nyi töltés akkor felesleges a hidrogénnel bajlódni. Ettől függetlenül persze nem bánom ha kísérleteznek vele, sosem tudni hogy veletlenül milyen felfedezésbe botlanak bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!