Mi értelme van az elektromos autóknak amikor az előállításuk sokkal jobban szennyezi a környezetet mint a benzineseké? Amondó vagyok, hogy csak a benzines autó az autó.
Egy autót csak egyszer kell előállítani. Lehet hogy a gyártás során kicsivel több szén-dioxidot termel az elektromos kocsik gyártása, viszont a benzines 15-20 év alatt simán kipöfögi a többszázszoroság.
De tény hogy színtiszta közlekedés nem létezik.
teljes életciklust jobb lenne vizsgálni, ott közel azonos a szennyezésük - ha minden összevetünk.
Az elektromos autózásnak az az értelme, hogy ezzel elvihető a légszennyezés a sűrűn lakott területekről máshova, vagy teljesen meg is szüntethető és ez lényegében jó. Pl egy olyan medencében kefvő nagyváros esetén, ahol sok a szélcsendes nap ott a teljes e-közlekedés esetén simán 25-35%-ot javulna a levegő minősége. Ilyen pl Budapest. Cserébe a Mátrában meg tüzelnénk ész nélkül a lignitet... :D
Mindent átállítani elektromosra szerintem nettó hülyeség, főleg olyan helyeken ahol a termelés sem karbonsemleges.
"A benzines autók elérték a bennük rejlő potenciál határát"<< a kompressziógyújtású benzinesek még csak most éledeznek
"Az áram előállítása egyre olcsóbb és hatékonyabb lesz,főleg megújulókból lesz fedezve." << és lokálisan itt meg is bukik a mutatvány :D
"Egyébként a gyártók már döntöttek"
Ez sem igaz. És ez utóbbi a legszomorúbb. A globális populizmus a digitális világnak köszönhetően a fénykorát éli. Elindultak valahonnan a hangok, hogy elektromos, elektromos, a fél világ felült a hype-ra és annyira megerősödtek ezek a hangok, hogy a gyártók reális igényként mérik ennek a fontosságát. Főleg, hogy a politika is pusztán haszonszerzésből szintén felült a hypera és egymás fölé licitálva hirdetik a belső égésű korszak végét. Ezekre reagáltak a gyártók a profilváltással, ők nem tudnak mit tenni, nem dönthetnek máshogy. Ha a piacokról ismert dátumban kiszorulnak a termékeik akkor termékpalettát kell váltani.
Az a baj, láttunk már ilyen hype-ot visszaütni a világban, a gazdaságban ( dotcom lufi, ingatlanlufi, megújulóenergia lufi Németországban ) és egyszer ez is ki fog durranni. Akkor meg majd ott állunk letolt gatyával és gondolkozunk hol b@sztuk el. :D
Sok helyen ész nélkül döntenek és cselekszenek. vegyük pl a tömegközlekedést. A CNG olcsó és jó alternatívája a dízelnek. Simán csökkenthető lenne a koromkibocsátás teljesen vállalható szintre, ha a távolsági, elővárosi és környéki közlekedésben váltanánk CNGre. OLCSÓ!! lenne és teljesen korrekt megoldást nyújtana a következő 15 évre. Mi maradunk a dízelnél és álmodunk az akkumulátoros megoldásról, ami drágább, meg üzemeltetés és rendelkezésreállás szempontjából nettó szívás.. :D
Csak azért reagáltam ilyen hosszan, hogy látható legyen milyen az amikor valaki benyalja a maszlagot és ebből keletkezik az új irányvonal aztán ez lesz ha tetszik, ha nem. Majd veszünk e-buszt CNG-s helyett tripla áron, mer' az nekünk jó.. :D
#3: nem az autó előállítása szennyez, hanem az akksiké. Azt meg 10 év után cserélni kell. Ha teljes életciklust vizsgálunk, még mindig nem valós a kép, mert az akksik alapanyagát körbehajózzáj az egész bolygón mire bekerül a Priusodba... sajnos ez így van.
Egyébként nem kell utálni az elektromos autókat. A hajtásláncuk által nagy szabadságot kaptak a dizájn tervezők, így végre valahára ismét szép vagy vagány (Honda E, GMC Hummer) autókat fogunk kapni.
Továbbá, Kínai gyártók fillérekért készítenek hatótávban Tesla verő autókat már most (egyelőre belpiacra). Csak ki kell várni, mire világpiacon megjelennek.
"#3: nem az autó előállítása szennyez, hanem az akksiké."
Az akkun kívül van még ott más is, amire nagy tételben szükség van. Azért a villanymotorhoz kell némi réz is :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!