Miért csinálja ezt a Tesla (cég)? Lent
Az a rakétás marhaság kábé olyan húzás, mint a Tesla lángszóró.
Hírcsinálás. És még lehet, hogy extraként meg is csinálják pár multimiller őrültnek.
Nem, nem ezzel akar gyorsabb lenni a konkurenciánál.
Amúgy a roadster alapból az lesz, nem mintha számítana, a Tesla már elég név ahhoz, hogy ne a nulláról 100 tudja csak eladni.
Amúgy megjegyzem, a Taycan pont azért kapott váltót, hogy a Teslát legyorsulja, nem is használja másra, csak a 0-100-as rakétarajthoz, normál vezetésnél mindig kettesben van.
És nem mellesleg kétszer annyiba kerül, mint egy Model S.
"Úgy, mint ahogy lett Las Vegasban a föld alatti úthálózat. Megálmodta Elon, hogy 100 mérföldes tempóval fognak autopilótán száguldozni a város forgalmas pontjai között az autói. Meg is építették. A valóság: 25 mérföldes tempóval, sóförrel működnek."
Ne is zavarjon, hogy csak egy béta próbaalagút készült eddig, aminek az ég egy világon semmi köze a végleges tervekehez, azon kívül, hogy bemutatta az alagútkészítési módszerük nagy tempóját és alacsony költségét.
Elég botor dolog egy nulladik prototípuson számon kérni a leendő végtermék paramétereit.
Az első space shuttle hajtóművek nélkül, Jumbo hátán repült, mégsem lett humbugnak kikiáltva.
A komplett megvalósulás meg nem Musk cégén, hanem az állami rendelésen és engedélyen múlik.
"Na, ugyanígy lesz a hyperloop meg a 2 mp alatti Roadster."
A hyperloop marginális téma, "open source" ötletként dobta be, nem is akarta megépíteni, több MÁSIK cég próbálta meg és van vele elakadva, egyiket sem Musk vezeti.
Igen, bejelentette, hogy látva, mennyire elakadtak vele mások, majd ő megcsinálja, de ez jelenleg prioritásban utolsó az egyéb céges projektjei közt, jegelve.
A Roadster meg... igen, a szériagyártás még nem indult be, mert a gyártókapacitás, akkuban is, kell a meglévő modelekre, arra is kevés. De a prototípus be volt mutatva és igen, 2 mp alatt van.
"#7: dehogy sikeres. Sok cég becsődölt már irányítása alatt."
Sorold már, légyszíves.
"Tesla is kb az előző két évben tudott némi profitot termelni, addig durván vesztességes volt."
És ezzel a világon az egyetlen tényleg profittot előállító elektromos autó gyártó, egyelőre MINDENKI veszteségesen gyárt villanyautót (leszámítva talán pár kínai belpiaci céget).
"Boring company nem tud olcsóbban, sem gyorsabban fúrni, mint a többi cég."
Hát ez simán nem igaz.
3-4-szeres a tempó.
"SpaceX kb 10%-al juttat olcsóbban terhet az ürbe, mint a hagyományos módszer (ez mondjuk már valami)."
Mármint ennyivel adják olcsóbban jelenleg. De a saját költségük rajta jóval kisebb az újrahasználat miatt, vagyis a profit jóval nagyobb. És mi a fenének verné le a saját árait, ha a konkurencia drágább?
"Hyperloop pont úgy áll, mint a tesztpálya: rozsda zabálja."
Ismétlem: melyik?
Mert a Musk félét nem nagyon eheti rozsda, mivel odáig sem mentek el vele egyelőre, hogy legyen mit egyen a rozsda.
"az elektromos autó mindenben jobb tud lenni... majd egyszer egy szép napon, de én a jelenről beszéltem. Jelenleg nem jobb szinte semmiben."
Na ez a mondat úgy nem igaz, ahogy van.
Két dologban van már csak előnyben a belsőégésű. Hatótáv és ár.
Minden másban az elektromos a jobb.
"biztos nagyon hasznos lesz ez majd amikor úton leszek és keresek egyet a... mennyi is? Ja igen, 7, azaz HÉT darab superchargerből, ami az országban van."
Ez meg egy erőteljes ferdítés, mivel nem csak Tesla létezik és a Teslák sem csak Superchargeren tölthetőek.
Sok száz töltő van, az igazi villámtöltő viszonylag kevés egyelőre.
Szóval érdemes a töltést összekötni adott helyen történő bevásárlással, kajálással stb. és máris nincs időveszteséged.
"(a társasházban élők bizonyára szintén nagyon hálásak, hogy éjszaka fel tud tölteni az autó)"
A fentiek miatt ezért azok sem esnek pofára, akik otthon nem tudnak tölteni.
#2-nek bármennyire is lepontozták, tényleg igaza van. Ez az egész Tesla meg Musk jelenség egy rohadt nagy show, biznisz, meg marketing fogás, és a fele bullshit, mintsem rendes autógyártás...
Egyetlen egy darab videót nem láttam még, ahol egy már legyártott Tesla S Plaid vagy Plaid+ 2 másodperc alatt lenne 100-on. EGYET SEM. Ha van ilyen, valaki linkelje be.
Odaírják a gyorsuláshoz, hogy a "kigurulást nem beleszámítva". LOL. MIért nem? Jamert így kevesebbet lehet beleírni. Szarjunk bele, hogy az összes többi márka nem így számol. De ők igen.
Akkor hozok létre egy új metódust amivel gyorsulást számolok, és kiszámolom hogy 0,6 másodperc alatt van 100- on :D. Ja bocs, én lejtőn számoltam hátszéllel.
És ezt hallgatjuk már 4 éve. Hogy úú majd a Tesla Roadster! 1 másodperc alatt lesz 100-on, meg atyaiisten mekkora hatótávja lesz! Ja igen. 4 másodperc után meg eléri a 10.000-res utazómagasságot és leteszed Los Angelesbe nem?
Ez ugyan az... Hiszem ha látom kategória. Mondani én is tudok bármit. Meg katalógusadatokat megadni egy nem létező autóhoz.
Jelenleg nekem úgy néz ki, hogy a legyártott autóik sem tudják az összehazudott adatokat. Nem láttam még erre evidenciát. De higgyem el azt, ami 4 éve csak papíron létezik...
"Egyetlen egy darab videót nem láttam még, ahol egy már legyártott Tesla S Plaid vagy Plaid+ 2 másodperc alatt lenne 100-on. EGYET SEM. Ha van ilyen, valaki linkelje be."
Nehéz lesz, mert még nincs sorozatgyártott.
És akkor mi van?
Minden autó hazugság, amit sorozatgyártás előtt belengetnek? Húha, a világ összes autógyártója hazudik.
"Ez ugyan az... Hiszem ha látom kategória."
És ez elhangzott egy csomó Tesla vagy egyéb Musk féle bejelentés után. És azóta is csak azok vannak emlegetve, amik nem jöttek be, a maradék minimum 80%, ami meg bejött, arról csöndben vannak a "szkeptikusok".
"Jelenleg nekem úgy néz ki, hogy a legyártott autóik sem tudják az összehazudott adatokat."
Neked úgy néz ki. Csak a kismillió teszteredmény meg bizonyítja.
"De higgyem el azt, ami 4 éve csak papíron létezik..."
Papíron.
https://www.youtube.com/watch?v=J4NmmVzxBU8
Szerintem elég reális, hogy ha a jelen Model3, ModelS, ModelY és ModelX gyártása, rendelései nullára kihasználják az akkugyártási kapacitást, akkor nem fognak addig rétegautó sorozatgyártásba kezdeni, amíg ehhez nem kell azt korlátozni, ami már tömeggyártásban fogy.
Tesla Semi ugyanez.
Nem elég az akkugyártás hozzá, ezért késik.
Persze én megértem, hogy az előre fikázás jó biznisz, mert marha bölcsnek lehet tűnni vele, aztán amikor kiderül, hogy mégis, lehet csöndben ülni, ha nagy ritkán tényleg nem jön be valami, akkor meg lehet sapkát lengetni, hogy megmondtam.
Én speciel elég ritkán látom a Tesla nem bejött ígéreteit, de azt soha, hogy amikor valami bejön, a korábbi fikázók kiállnának, hogy bocs, tévedtem.
"de jó lesz, amikor megyek túrázni és 3 órahosszánként tartanom kell egy órás szünetet. Micsoda kirándulás!"
Konkrétan Teslával vagy hasonló hatótávú mással és betervezett töltési helyekkel elég 3 óránként mondjuk 30-40 percet megállni.
Ha neked az a kirándulás, hogy 6 órán át vezetsz megállás nélkül, akkor probléma, de az emberek 90-akárhány százaléka nem így kirándul.
Alapból megáll 2-3 óránként egyet lazítani, lábat nyújtani, körülnézni, kajálni, kávézni, fotózni, akármi.
Ha neked a megállás nélküli 8 órás joyride a kirándulás, akkor ez nem a te autód.
De ezzel azért kisebbségben vagy.
Tény, az elektromos autó nem jó MINDEN vevőjelöltnek.
De mondj akár egyetlen belsőégésű autót, ami minden vevőnek jó.
Ezért van sokféle.
És elektromosból is.
A napi 50-100 km-t ingázóknak, akik nem akarnak nulláról 4 s alatt százon lenni, de szinte ingyen akarnak megbízhatóan, tisztán közlekedni, ott a Dacia Spring, állami támogatással 4-6 milla között.
A Balatonra levisz egy töltéssel, haza a másodikkal (és a Balatonra nem azért mész, hogy megnézd és fordulj is vissza).
Melóba járva elég heti 2-3 töltés, vagy otthoni éjjeli 3-4 óra naponta, a kilométerhez viszonyítva negyedannyiért, mint benzinnel lenne.
Aki mondjuk Bécsbe ingázik ki, meg keres is eleget ehhez, annak ott a Tesla long range, vagy a nagyakkus ID3, megjárja oda-vissza egy-egy töltéssel.
Aki tele van pénzzel, mint Nyikolaj tetűvel, igazán a vezetésen akar élvezkedni, az vegye meg a Taycant, ahogy azzal csapatni fogja, ő is meg fog állni lazítani két-három óránként, betervezett Ionic töltőnél arra a potom húsz percre, amíg az a nyárivillám teledurrantja. Mert teledurrantja.
Aki gyakran hurcolkodni akar és megvan a pénze egy nagy pick-upra, azok átlagos árán megveheti a Ford F150 Lightninget, fullelektromosan, jó 400-as hatótávval, ami két tonnát vontatva csökken 300 alá.
Aki egy seggel vezet GYAKRAN ezer kilométereket, annak ott vannak a nagy turbódízelek.
De ez azért egy elég szűk vevőkör.
Mindenki másnak van már olyan elektromos, ami az igényeinek megfelel.
Voltam túrázni Teslával. Magyarország-Horvátország-Svédország. Két és fél óránként meg kellett állni egy fél órára. Ennyit amúgy is szoktam csinálni.
A Tesla Roadster amúgy 1000 km hatótávot fog kapni. A Bugatti egy tankkal 160 km-t tud menni.
Azért hozzátenném, az ár továbbra is gond, bár javul a helyzet.
Átlag magyar vevőnek szinte CSAK a Dacia Spring van reális árban.
A maga korlátozott képességeivel, amik amúgy az átlag magyar autózónak elegek is.
A baj az, hogy jóval kevesebbet gyártanak, mint amennyire vevő lenne.
"Voltam túrázni Teslával. Magyarország-Horvátország-Svédország. Két és fél óránként meg kellett állni egy fél órára. Ennyit amúgy is szoktam csinálni."
Ez a lényeg. Aki nem állandó hosszútávú sofőr, amúgy sem vezet egy seggel többet, mint ami ezeknek a hatótávja.
"A Tesla Roadster amúgy 1000 km hatótávot fog kapni."
Azért ezt kezeljük óvatosan, jó lesz az 600-800-nak is valós körülmények közt. De az jócskán elég mindenre.
" A Bugatti egy tankkal 160 km-t tud menni."
Meg kábé minden vérbeli sportautó, ami tudja a Tesla gyorsulását és amúgy sokkal többe kerül. :D
Mondjuk a gyorsulása ellenére a Tesla nagyon nem sportkocsi, talán a Roadster annak lesz nevezhető, de a többi nem.
Nem arra van tervezve. A gyorsulás csak reklámfogás. De működik. Ennek köszönhető, hogy a világ felfogta, az elektromos autóra többé nem úgy kell gondolni, mint egy túlárazott golfkocsira. :D
Nem, nem a 8 óra joyride a kirándulás, ahogy neked sem az "alapból megáll 2-3 óránként egyet lazítani, lábat nyújtani, körülnézni, kajálni, kávézni, fotózni, akármi" a kirándulás. Az csak az út. A kirándulás az úticélomnál van, amit jó lenne minél hamarabb elérni. De míg a Teslával az út ötöde a töltőállomáson dekkolás, rendes autóval meg 700+ kilométerenként kell megállni 5 percre, addig nincs miről beszélni. Nem is értem mi a vita tárgya és hogy egyáltalán mi is az érvelésetek.
És nem, én nem állok meg "amúgy sem", mert minek állnék meg? Ha út közben valami plusz szórakozást be lehet iktatni, arra persze. De egy szaros benzinkúton minek állnék meg? Lábat nyújtani? Hát jó, ha szükség van rá akkor persze állhatok meg, de ahogy az előbb is mondtam, én inkább haladok az úticél felé.
A legjobb opció pont az otthoni töltés, hogy jön ide a supercharger?
Túrázni mész vagy vereted a pályán? Kirándulásnál pont az a lényeg hogy ráérsz, nézelődsz, kikapcsolódsz. A legkisebb akksival is 350km a hatótáv, hová mész te kirándulni? Ha megérkeztél ott feltöltődik mire megkajálsz vagy tudja a bánat mit csinálsz, újra lesz 350km. Ismétlem, a legkisebb akksival.
Kipróbáltuk, nekünk bejött a nyugalom, a feleségemmel mindketten azt mondtuk hogy egy UK-MO út esetén ha lehet választani akkor inkább Teslával mennénk mint benzin/dízellel. Verettem már 20 órán keresztül úgy hogy csak tankolni és kompozni álltam meg, köszi de a végére hulla fáradt vagy, kell 1 nap mire újra ember lesz belőled. Inkább ugyanezt a két napot beoszt, kipihenten indulok, kipihenten utazok, kipihenten érkezek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!