Miért csinálja ezt a Tesla (cég)? Lent
"rendes autóval meg 700+ kilométerenként kell megállni 5 percre"
Leírtam, ismétlem magam.
Ha te ezt csinálod, akkor nem a te autód, de az emberek túlnyomó többsége nem ezt csinálja.
Mert nekik nem az a kirándulás helyére autózás, hogy 1400 km alatt kétszer öt percre állnak csak meg.
És izé, már bocs, de milyen "kirándulás" az, amiért képes vagy mondjuk 1400 km-t autózni két ötperces megállással?
Mennyi időt töltesz ott, egy órát és már csapatod is haza?
Én spec 700+ kilométerekre nem "kirándulni" szoktam elmenni, hanem nyaralni, több napra, hétre. És az emberek minimum 90%-a biztosan ugyanígy van vele.
És azon a 700+ kilométeren nem kétszer öt percre fog megállni és több napos nyaralásnál tutira nem az fogja izgatni, hogy odaér-e 40 perccel korábban.
Szóval elég irreális a kép amit itt lefestettél.
Legalábbis az átlagos autózónak az.
És a 350 kilométer nálad soknak számít? Akkor jó, legalább te elégedett vagy. Tőlünk a Balaton kapásból 310, épphogy elég. Csak a Balatonért még nem megyek, mert túl nagy táv ahhoz, hogy pancsoljak egy kicsit. Nálam az idei terv egy dunántúli körút, nincs még végleges útiterv, de a jelenlegi állás szerint 1500 kilométer. Jövőre pedig ha minden rendben megy veszek egy alkalmasabb autót és a későbbiekben Európát célzom be. Nyilván nem egyszerre az egészet, de akkor is minimum 2-3000 kilométer utanként.
Szóval ha te itthon akarsz fel-alá rohangálni kis távokon, ha neked a nyaralás az minden évben a Balaton, vagy bármi egyéb ami jóformán egy köpésre van tőled (világviszonylatban), akkor örülök neki. Egyesek viszont valódi távolságokra gondolnak, amikor utazni mennek. A "szomszéd" és a repülőt igénylő távolságok között ott van az, amire autót használná az ember. De 300-500 kilométeres hatótávval soha a büdös életbe nem érnék oda sehová.
"Egyesek viszont valódi távolságokra gondolnak, amikor utazni mennek."
és megint ismétlem magam, nem ők a többség.
És nekik lehet, hogy nem megoldás az elektromos autó.
De ettől még a többségnek az.
És ott vannak a teslás tapasztalt vezető kommentjei, ne ignoráld, az is mutatja, hogy teljesen normálisan, kényelmesen, tervezetten el lehet vele mennyi messzebbre is.
Ha te jobb szeretsz a nyaralóhelyre pihenés nélkül átvezetett ezer kilométerekkel félzombiként beesni, lelked rajta.
Aki meg nem így szereti, az lehet, hogy egy-két órával később, de pihentebben odaérve fogja jól érezni magát.
Ennyi.
Hát ne haragudj, egy valamire épül az egész cég, a teljesítményre. És egy oltári nagy kamu az egész :D. Még szép, hogy vannak akinek ez nem tetszik. Igen, a többi autógyártó is hazudik. De nem a gyorsulásról, ami eladja az egész márkát. A fogyasztásról talán, de arra van egy elfogadott szabványos mérési metódus. Mindegyiket úgy mérik. Ha ott tudja, akkor annyi. Meg csalnak / csaltak a károsanyag kibocsátásról. Na bumm, végfelhasználó abból mit sem érzékel.
Ellenben ezek a nyomorultak megálmodtak maguknak egy másfajta mérést a gyorsulásra, majd arra veri magát az egész cég, meg elektromosautós társadalom, hogy ők a legjobban gyorsuló autók az univerzumban. Hogy nem álló helyzetből mérik? És beírják, hogy <1,9 ? Majd apróbetűbe odaírják az oldal aljára, hogy ja amúgy ezt nem úgy mérjük ám...
Egészen idáig én sem tudtam erről, őszintén megmondom. Mert a sok hírportál, meg semmi nem hozza le. Csak annyit, hogy úúristen 1,9 másodperc, meg 1 másodperc, meg anyámkínja.
Félre értetted a mondandóm. Én elismerem a Tesla teljesítményét. Gyors eléggé, igen. Durva amit tudnak. Csakhogy egy darab evidencia nincs rá, hogy amit állítanak, az tényleg teljesül. Ha csak 2,8 alatt van 100-on, az is brutál jó, félre ne értsd. De akkor ne legyen beírva, hogy 1,9.
Ez a videó amit belinkeltél. Ne haragudj, ebből semmi nem derül ki. Mennek egy autóval. Oda van írva, hogy "1,9 másodperc". Ez a videóból nem derül ki. Az sem, hogy mennyivel megy a videón az autó. Ez egy videó a Tesla Roadsterről, hogy összekalapáltak 1 darabot, ami működik. Ennyi.
Senki nem beszél előre fikázásról. Amint látok egy videót stopperrel, km-óra kijelzővel, hogy bármelyik űbercsúcs Tesla S tudja az 1,9 meg az 1 másodpercet amit bemondanak a Roadsterre, emelni fogom a kalapom, és azt mondom hogy mérnöki csoda amit összehoztak.
De addig meg nem fogom szopkodni a Tesla pöcsét meg az egekbe magasztalni, meg ötezer cikket írni róla egy nem létező dologért, amit senki nem támasztott alá, csak egy honlapon egy számadat, amit odaírtak.
Olvadozzunk, ajnározzuk őket, szopkodjuk őket, meg cikkezzünk róluk, ha az autó sorozatgyártásba kerül, és tudja azokat a mutatókat, amit beírtak hozzá. Majd utána. Előre ünnepelni valamit, emg azzal érvelni mindenhol, meg azt lobogtatni, hogy bezzeg a Tesla... kicsit erős.
És brutál mód elfogult vagy te is :D.
Na mindegy. Nem szólok hozzá többet, mert csak kapom a mínuszt a teljesen jogos kérdésekért, meg kijelentésekért.
"És brutál mód elfogult vagy te is :D."
Én? Én állítom, hogy a Tesla komplett csalás?
Én állítom, hogy a Teslákat az az 1.9 másodperc adja el?
Áruld már el nekem, a Roadster gyorsulása mitől ad el egy Model3 Long Range-et?
Semmitől.
Reklámértéke esetleg van, ennyi.
Ha neked az az elfogult, aki pontról pontra leírja, hogy az általad a Teslára locsolt vödör xar miért nem jogos, lelked rajta.
"De addig meg nem fogom szopkodni a Tesla pöcsét meg az egekbe magasztalni, meg ötezer cikket írni róla egy nem létező dologért, amit senki nem támasztott alá, csak egy honlapon egy számadat, amit odaírtak."
Látod, itt a baj.
A Teslát továbbra is mindaz a sok-sok legyártott autó és elégedett tulaj adja el, nem az az 1.9 másodperc, amin TE pörögsz folyamatosan.
Remélem, legalább hasonlóan nekiesel más fórumokban mondjuk az Audi kedvelőinek, miután a VW konszern a világ szemét kihazudta az emissziós értékekkel.
És nem az sem lesz jogos, mert attól még egy jó Audi nem csalás és a VW konszern sem, hogy ebben spec nem mondtak igazat.
Szóval azt, hogy ki elfogult, ne ragozzuk.
A Tesla a világ első tömegtermelésig eljutott értékelhető elektromos autógyártója, az első profittal eladni képes autógyártója, de ennyi az elsőségük.
Ennyi, nem több.
Az ezzel kiharcolt plusz figyelem kijár nekik.
De én sehol, semmilyen cikkben, videóban nem láttam istenítést meg körbecumizást, legfeljebb pár fanatikus tulajtól.
Ők viszont nem a világmédia.
Őket jogosan leszólhatod, de a többi simán alaptalan.
#25 Igen, ezt tudjuk, ezt már leírtam a legelején (#2) csak éppen a nevét nem tudtam. De azóta már azt is kitárgyaltuk, hogy kizárólag a Tesla használja ezt a mérési módszert. Drag versenyeken ennek haszna van, utcai autóknál viszont a csaláson kívül nincs neki. Kizárólag a csalás és fals adatok miatt mérnek így.
#23 Oké félretehetnénk az egész témát és a véleményeltérést egy pillanatra? Mert őszintén érdekel most már. Amikor azt mondod, hogy "félzombiként kiesni az autóból", azt te komolyan gondolod? Ne értsd félre, ebben a kérdésben semmi negatív nincs, őszintén érdekel. Komolyan bele tudtok fáradni a vezetésbe? Én egy szaros F Astrát hajtok jelenleg, nem éppen a kényelem és magas felszereltség mintapéldánya, de még sosem szálltam ki belőle fáradtan. Bár őszint leszek, a leghosszabb utam eddig alig 3 óra volt, de ti itt felettem 2-3 óránként történő nyújtózkodásról beszéltek. Én 3 óra után úgy szálltam ki, hogy bátran állítom, simán bele tudtam volna tenni legalább még egyszer annyit. És még csak nem is autópálya volt, ahol az ember benyomja a tempomatot és alig kell bármit csinálnia órákon át, hanem országút, többnyire még városokat elkerülő szakasz sem volt. Szerintem simán végig tudnék vezetni egy napot gond nélkül, főleg pályán. Mibe fáradtok el?
És ismétlem, lehet kicsit paraszt kérdésnek tűnik, mintha itt rátok akarnék flexelni, de őszinte a kérdés.
Kezdő kiscsirke vagy még tele élettel és energiával? Jó neked! A nagyszüleim 650km-re laknak a szüleimtől, amikor kezdtem a vezetést akkor ezen a szakaszon egy cm pálya sem volt. Csak tankolni álltunk meg, annyira élveztem hogy mentem volna mégegy kört. London-Bp pihenés nélkül kihívás volt, komppal 20 óra de mivel meló után indultam ez igazából úgy nézett ki hogy reggel felkeltem, másnap este lefeküdtem. Ilyet soha többet… De megcsináltam!
10 év alatt nagyon beleuntam a vezetésbe, valószínűleg az is közre játszik hogy sokat vezettem fáradtan és hogy ez a munkám így napi 4-7órát vezetek, de lerakom a kamiont és nem szívesen kocsikázok a kisautóval. 1 óra még gyorsan elmegy, utána már nagyon unom.
Egyébként hosszú évek óta pont a Model 3 volt az egyetlen autó amivel szívesen kocsikáztam volna akár céltalanul is.
"Én egy szaros F Astrát hajtok jelenleg, nem éppen a kényelem és magas felszereltség mintapéldánya, de még sosem szálltam ki belőle fáradtan. Bár őszint leszek, a leghosszabb utam eddig alig 3 óra volt"
Na pont ezért nem tudod.
3 óra egy teljesen jó etap méret, ha az ember rutinos és egészséges.
"Én 3 óra után úgy szálltam ki, hogy bátran állítom, simán bele tudtam volna tenni legalább még egyszer annyit."
Ezért jó etap méret, mert akkor még úgy érzed, tehát nincs erős fáradtság. Hidd el, olyan öt-hat órányi vezetés alatt már exponenciálisan romlik a figyelem, a koncentráció.
Nem véletlenül kötelesek a kamionosok is szépen a tachográffal rögzítetten kivenni a pihenő megállásokat.
Az ilyen bírom még vezetésből készülnek a nagy balesetek.
"És még csak nem is autópálya volt, ahol az ember benyomja a tempomatot és alig kell bármit csinálnia órákon át, hanem országút"
Az éppenséggel jobb, mert folyamatosan történik valami, ami mozgásban tartja az agyad. Talán fárasztóbb, de kevésbé álmosító. A pályán tempomatozva a legálmosítóbb, mert nem tartja fenn a figyelmedet.
"Szerintem simán végig tudnék vezetni egy napot gond nélkül, főleg pályán."
Szerinted.
Óvatosan teszteld.
Nekem a csúcs 11 órás vezetés volt, közben három-négy negyedórás pihenővel. A végén már gyalogosokat hallucináltam a zebrára és satufékeztem, nem volt ott senki.
Akkor álltam félre egy parkolóba, aludtam egy órát és utána gond nélkül levezettem a maradék 100 km-t.
Veszélyes dolog ez. Nem feltétlenül veszed észre azonnal, hogy már közveszélyesen dekoncentrált vagy.
Mer szerinted mi adja el a Teslát? :D
Két dolog: Hogy elektromos (húde modern), valamint az, hogy a legjobb teljesítménnyel rendelkező villanyautók jelenleg. Erre épül a Tesla.
Nuyogdt lehetsz benne, hogy nem a hitványszar belső tér minősége miatt, meg a 2 ujjomnyi illesztési hézagok miatt veszik az emberek :D.
Csak és kizárólag azért öleli ekkora hype, mert nagy a teljesítményük. Ez adja el az egész márkát. És ne magyarázd meg, hogy akkor a Model X-et miért veszik... Azért, mert családi egyterű (vagy mi a szar az) létére az is egy nagy teljesítményű autónak számít.
Senki nem mondta, hogy komplett csalás. Leírtam, elismerem, hogy jól mennek.
De az, hogy a cég egyik fő alappillére amire épül az egész. Történetesen a teljesítményük és az ebből fakadó gyorsulás, az egy ordas nagy humbuk az egész. Nem arról van szó, hogy 2 másodperc helyett 6-ot megy a kocsi.
Csak tudod amikor egy autóról cikkek ezrei jelennek meg (történetesen Model S, meg a Roadster) hogy úúúristen a világ LEGGYORSABB (ban gyorsuló) autói!!!!! Meg az egész villanyautós társadalom erre veri a brét, hogy a Tesla legyorsul mindent is.
Aztán közbe az egész gyorsulásuk a világon egyedülállóan (mint autógyár) nem álló helyzetből számolják. Hát nem tudom.
Nem én fikázok előre valamit. Én reálisan látok, és megvárom amég bárki előránt egy evidenciát, hogy tudják azt, amit a Tesla állít. Te magasztalsz valamit az egekbe, ami nem valós, illetve nem is létezik egyelőre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!