Akinek autója van miért sajnálja a 10000kilóméterenként az olajcserét?
Mert mondjuk leszarja. A kocsit egy hasznalati targynak tekinti nem embernek vagy spiritualis dolognak amit gügyürgetni kéne.
Olyan nekik mint egy porszívó. Azt se buzerálgatod hanem előveszed használod elrakod.
Az megint más kérdés hogy sajnos nagy kárt tud okozni ha nem viszik olajcserere... de altalaban ezek az emberek erre abszolut nem gondolnak.
Sosem értettem én sem. Van egy csomó rossz hírű motor, pedig a 90%-uk tökéletesen elfutna sokszázezret, ha az emberek nem ütnék-rúgnák őket állandóan. Ha semmi másban nem változnának az emberek, csak abban, hogy az olajcserét (olajszűrővel és megbízható márkával) betartják, a magyar használtautópiac fényévekkel jobb állapotba kerülne.
De egyébként ez nem az emberek hibája, hanem a gyártóké. Régen 10, vagy 15 kilométer volt a norma. Aztán kitalálták, hogy elég 20 ezrenként is. Később jött a longlife 30 ezerrel. Majd végül odáig jutottunk, hogy nem is tudom pontosan melyik autón, talán a Yaris-on, az olajcserére figyelmeztető óra nem fix, mint más autóknál, hanem magadnak választhatod ki, hogy hány kilométer múlva szóljon. Ez önmagában a világ marhasága, de a legrosszabb az egészben, hogy a maximum az 60 EZER KILOMÉTER. Beül a gyökér, beálltja a 60 ezret, egyrészt hogy ne sikítson olyan gyakran, másrészt meg mert azt hiszi, hogy ez azért opció, mert 60 ezrenként is elég. És nem hibáztatom őket. Ha nem értenék hozzá, szerintem én is azt feltételezném, hogy ha opció a 60 ezer, akkor biztos elég az is.
Szóval rohadjon meg az összes gyártó, aki 15 ezernél nagyobb intervallumot ad meg.
Ezer oka lehet:
1. Annyir tudatlan, hogy nem fogja fel az olajcsere fontosságát.
2. Nemsokára tervezi eladni az autót, úgy van vele hogy minek költsön rá, nem nála lesz meg az olajcsere elmulasztásának hatása.
3. Tisztában van vele, hogy egy-két olajcsere elmulasztása, vagy a csereperiódus kitolása pár ezer km-el (az átlag hétköznapi autóknál) közel sem jelent motorgenerált, ellentétben azzal amit te kitaláltál.
4. Az autónak más hibája van, ezért fölösleges a motorra költeni, mert mire az tönkremegy, a váltó/futómű/kaszni/alváz stb hibája miatt úgyis a bontóban végzi az autó egyébként is.
5. A modern, jó minőségű olajok és szűrők sokszor többet bírnak, mint azok, amikre 25 évvel ezelőtt meghatározták a csereperiódust.
Igazából azért kérdezem mert egy nagyobb forgalmú műhelyben dolgozom 1éve.(24éves vagyok)
És sokszor látok olyat hogy hozza az ügyfél neppes stb,hogy valahogy tákoljuk már össze mert hát basztak olajat cserélni, de továbbkéne adni..
Az meg,hogy 30ezer kmeneként kell cserélni olajat igaz lehet ha pl folyamat autópályázol, mert az kevésbé veszi igénybe.. mint a városi furikázás napi 20x leállítod, indítot..stb
Nekem 2éve van egy 2001-es honda civicem, és 10ezer km-ént cserélem benne a dolgokat, semmi hangja, pöccre indul.
Mert fölösleges környezetterhelés.
Két év, vagy 30k kmenként bőven elég. Ennyivel jobbak a mai olajok, mint negyven évvel ezelőtt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!