Miért nem ért a legtöbb autószerelő az autószereléshez?
Itt arra gondolok, hogy autóSZERELŐK elvileg, de 90%-ban inkább autó alkatrész cserélők inkább, az ügyfél pénztárcáján elindulnak valahol, elkezdik cserélgetni a dolgokat aztán hátha ráakadnak a hiba forrására, most komolyan, ez a 21. század? Ennyi erővel én is beírom a googlebe a hiba jelenségét, kidob jópár találatot, és akkor elkezdek én is elindulni valahol, és hátha jó lesz, és amúgy informatikus vagyok...
Láttam a youtubeon hogyan kellene ennek mennie, ha a szenzor a hiba gyanus, akkor létezik minden autóhoz egy javítási útmutató, ahol le vannak írva hogy a szenzoroknak mekkora értéket kell produkálni, ehhez csak ki kell venni és rádugni egy multimétert... Vagy ez olyasmi, mint a politikus aki nem korrupt? Hogy biztos létezik, csak épp sehol se látunk? :D
Valami csörög az autómban néha, végigjártam a város összes autószerelőjét, volt aki azt mondta ezt nem vállalja el (gondolom mert pöcsölős munka és a végén lehet alig csurran majd valami mert egy fadarab kering a motortérben), volt aki SZERINT ez meg ez meg ez de azért vigyem el egy olyanhoz aki evvel foglalkozik (??), a márkaszerviz rögtön egy 700 ezres árajánlattal fogadott, ami LEHET(!!) megoldja a gondot, ha nem akkor meg..., volt olyan, aki azt mondta, hogy hááát ez nem megy olyan gyorsan mert itt kell hagyni az autót, meg lehet ez lehet az, ha meg megkérdezem nem lehetne-e simán csak diagnosztizálni a hibát akkor meg EZ NEM ÍGY MŰKÖDIK ... Régi öregektől hallottam, hogy régen még szétszedték az alkatrészeket, és megjavították, ha tényleg az volt a hibás, úgy látszik manapság nem így megy, én meg inkább járok elektromos rollerrel mert az legalább nem romlik el és nem is kell szerelőhöz járni vele aki amúgy se értene hozzá :/
Kerdezo! Ismeros a helyzet amiben vagy, en magam is informatikus vagyok (pontosabban mernok informatikus, szoval en tanultam muszaki elmeletet, lehet ez segitett picit) es atmentem amin te, jarkaltam ide-oda , hogy mi lehet a problema a jargannyal, a vegen beleastam magam a forumokba, javitasi kezikonyvekbe, beszeltem olyanokkal akik jaratosak a temaban es vegul kicsereltem magamnak. Azt javasolom merj belevagni, mert nagyon jo erzes, ha te javitod meg a sajat eszkozodet. De ez a hozzaallas nagyon rossz, nem ertesz az autokhoz es ugy szidod a szereloket, holott egy gepjarmu nagyon komplex egyseg, ahol kb minden osszefugg mindennel. Emellett hiaba is hobologsz, hogy milyen draga es nem tudod kifizetni, hat baratom a jo munkat meg kell fizetni, kepezd magad, tanulj es lesz penzed a nagyobb kiadasokra.
Szoval fel a fejjel es probald megoldani a hibat te magad, sok sikert kivanok (nem fogod megbanni)!
köszi, igen tudom hogy jó dolog magam babrálni és megcsinálni dolgokat, két autóm van, egy 20 éves fabia, ahhoz simán hozzá merek nyúlni (persze motort azért ott sem bontok), meg egy 2016-os astra, ahhoz meg már nem merek hozzányúlni, mert valamit elrontok véletlen az egyrészt igencsak zsebbenyúlós lehet, extrém bonyolult (egy laikusnak) másrészt meg megint ki az isten fog a végére járni mi a baj :D Amúgy már annyira idegesített ez az egész, hogy egyszerűbb dolgokat kezdtem el csinálni, szenzorokat húzgáltam ki, amit bírtam, és találtam egyet pl amit teljesen belepett a korom, most már tudom, hogy nem árt néha azt is kitakarítani.
Nem várom el hogy gombokért dolgozzanak DE ne az én pénztárcámon kezdjen el dóra a felfedezőset játszani, mert még sose dolgozott ilyen autón... Én azt várom el, hogy elmondom mi a gond, gyorsan kiderítik, ÉS megkérdezik hogy legyen-e javítás. Ehelyett mi van? Elmondom a gondom, jó akkor hagyd itt az autót, alsó hangon 3 napos munka lesz mert ezt megnézzük meg azt ja meg persze közbe még 3 másik autón is dolgozunk és akkor a végén majd csak rájövünk mi a gond de persze az órabért te fizeted, de jó hír hogy legközelebb már tudjuk hol kezdjük... na nekem csak ez a bajom
Sajnos sok a lehúzós szerelő, érdemes az embernek legalább az alap műszaki dolgokokkal, az autó konstrukciójával valamennyire tisztában lenni és némi emberismeret sem árt.
Bár én eldöntottem, hogy inkább ásatok egy aknát, aztán amit tudok, megcsinálok a 20 éves Astrámon egyedül.
Féket, futóművet a szerelőre hagyom, így a lelkiismeretem is tiszta és nyugodtan alszom, de egy olajcseréért vhogy nincs kedvem 20k munkadíjat fizetni úgy, hogy sokszor a legolcsóbb 10W40-es tescós sz.rt teszik a kocsiba :D
Autószerelő olajat cserélni ?
Elviszem a kocsimat viszem az olajat (nem veheti meg) és a gyári olajszűrőt mert utángyártott nem mehet bele. Így rendelkezem.
Megkérem az olaj cserére, gyanús hogy 1 literrel több fogyott de át is ugrik rajta tuti kiöntöttek vagy valami. A kocsit hazahozom működik majd köv nap nézem szívó benzines autó kormos kipuffogoval.
Na olajszint megnezese, hát benne volt a plusz 1 liter, ami 4.5 liter esetében 20 százalékkal több.
Leengedtem az olajat azóta nem füstöl az autó, úgy néz ki semmi baja.
Számlás szerviz volt nem a faluvégi Józsi bácsi.
A másik esetben kerékcsapágy csere, jobb elől. Azóta a kocsival ha lassan megyek és balra kitekerem a kormányt és fekezek az ABS megy, lazán atrongyolok egy stop táblánál vagy néha 1-2 centire állok meg az előttem lévőtől.
Kötelezőm van, ez is drága számlás szerelés volt így a kocsi így marad ez a rohangalos autóm 17 éves, ha összetorik nem baj érte.
Van egy újabb autóm váltó olaj csere kellene bele. Hát, nem merem elvinni szerelohoz. Pedig jó lenne. De inkább nem, 80e km van benne tuti bírja még , de ne nyuljon hozzá senki
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!