Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem ért a legtöbb...

Miért nem ért a legtöbb autószerelő az autószereléshez?

Figyelt kérdés

Itt arra gondolok, hogy autóSZERELŐK elvileg, de 90%-ban inkább autó alkatrész cserélők inkább, az ügyfél pénztárcáján elindulnak valahol, elkezdik cserélgetni a dolgokat aztán hátha ráakadnak a hiba forrására, most komolyan, ez a 21. század? Ennyi erővel én is beírom a googlebe a hiba jelenségét, kidob jópár találatot, és akkor elkezdek én is elindulni valahol, és hátha jó lesz, és amúgy informatikus vagyok...


Láttam a youtubeon hogyan kellene ennek mennie, ha a szenzor a hiba gyanus, akkor létezik minden autóhoz egy javítási útmutató, ahol le vannak írva hogy a szenzoroknak mekkora értéket kell produkálni, ehhez csak ki kell venni és rádugni egy multimétert... Vagy ez olyasmi, mint a politikus aki nem korrupt? Hogy biztos létezik, csak épp sehol se látunk? :D


Valami csörög az autómban néha, végigjártam a város összes autószerelőjét, volt aki azt mondta ezt nem vállalja el (gondolom mert pöcsölős munka és a végén lehet alig csurran majd valami mert egy fadarab kering a motortérben), volt aki SZERINT ez meg ez meg ez de azért vigyem el egy olyanhoz aki evvel foglalkozik (??), a márkaszerviz rögtön egy 700 ezres árajánlattal fogadott, ami LEHET(!!) megoldja a gondot, ha nem akkor meg..., volt olyan, aki azt mondta, hogy hááát ez nem megy olyan gyorsan mert itt kell hagyni az autót, meg lehet ez lehet az, ha meg megkérdezem nem lehetne-e simán csak diagnosztizálni a hibát akkor meg EZ NEM ÍGY MŰKÖDIK ... Régi öregektől hallottam, hogy régen még szétszedték az alkatrészeket, és megjavították, ha tényleg az volt a hibás, úgy látszik manapság nem így megy, én meg inkább járok elektromos rollerrel mert az legalább nem romlik el és nem is kell szerelőhöz járni vele aki amúgy se értene hozzá :/



2021. máj. 21. 18:03
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
87%

"Régi öregektől hallottam, hogy régen még szétszedték az alkatrészeket, és megjavították, ha tényleg az volt a hibás"

Nos, ma már nincsenek ilyen alkatrészek.

"és amúgy informatikus vagyok..."

Ez meg kb olyan, mintha egy autószerelő azt mondaná neked, hogy egy P4-es géppel, és egy és egy akadozó mobilnettel meg tudja heckelni a NASAT, mert látott róla yt. videókat.

Szóval "a suszter maradjon a kaptafánál".

2021. máj. 21. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 A kérdező kommentje:

#1 jó út afelé hogy téged tényleg megtudjanak vezetni, mert így fogod aztán benyelni mindazt amit mondanak, és a gatyádat is legombolják rólad... csak hasonlításképpen, a márkaszerviz 700 ezres ára a vezérműlánc cserére -> ennyiért egy komplett ugyan ilyen motort kapok, felújítva. És akkor szerinted nem néznek hülyének? Aztán ha felcsapod az unixot vagy bárdit láthatod hogy a lánc szett kb 150-200 ezer ft (gyári)...


Néztem youtubeon egy bmw műhelyet, undorító ami ott folyik... nem mondom, hogy nem dolgoznak jól, de amikor ilyeneket mondanak hogy (éppen valami alkatrészt mutatott) ennek az alkatrésznek 1000 ft a gumitömítése, de egy új alaktrész meg 6000 ft, nem kérdés hogy az alkatrészt cseréljük akkor, ja neki qrvára nem kérdés, csak még ezt 20 másik alkatrésznél eljátsza és mindjárt a 100 ezres javításból lesz 300 ezres, mert nem kérdés a csere, de a szerelő meg amúgy egy lepukkant F astra-val jár.


De azért maradjak a kaptafánál mi ?

2021. máj. 21. 18:21
 3/26 anonim ***** válasza:
100%

"volt olyan, aki azt mondta, hogy hááát ez nem megy olyan gyorsan mert itt kell hagyni az autót, meg lehet ez lehet az, ha meg megkérdezem nem lehetne-e simán csak diagnosztizálni a hibát akkor meg EZ NEM ÍGY MŰKÖDIK

^

vagyis talaltal autoszerelot, csak nem tetszett a valasz amit kaptal, aztan megis te vered a tamtamot

igen, nagyobb munkakra ott fogod hagyni az autot 1, vagy akar 2 hetre is, mert diagnosztizalni sem 5 perc lesz, ha meg nagyobb munkat igenyel akkor motor kiszerel, javit, beszerel, a muhely fele vagy egesze a te autoddal fog foglalkozni napokig

en voltam mar serulest fenyeztetni, ott ugy kezdtuk, hogy mindenkepp hetfo reggelre vigyem az autot, mert akkor talan pentek estere be tudjak fejezni

maskor hutorendszer atmosasa es termosztat cseren voltam, az ossz-vissz 3 nap volt megint

2021. máj. 21. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 A kérdező kommentje:
nem az otthagyással van gond, hanem hogy amikor megkérdeztem mennyi lenne jött a kínos csend, és "hát alsó hangon 100 mert xy meg yx meg xyxyx", pedig csak azt kértem DERÍTSE ki hogy mi a gond, nem hogy javítsa meg ... És az nem tetszik az otthagyással, hogy lehet igazából csak 1 órát foglalkozik a kocsival de simán felszámol 3-4et. Ezért szeretem nézni amit csinálnak, mert látom is hogy tényleg csinálnak valamit, és mondjuk mert hátha legközelebb én is megtudom csinálni.
2021. máj. 21. 18:28
 5/26 anonim ***** válasza:
100%

hat sorry, de a legtobb szerelo egyszerre tobb autoval foglalkozik, nem fognak haptakban allni mert neked berogzulesed hogy mind csak at akar bxni teged

esetleg probaltad megbeszelni hogy legkozelebb te magad is megprobalnal rajonni es hogy hadd legyel ott amikor probalkoznak?

van aki belemegy, foleg ismeros

patinasabb, dragabb szervizekben meg az elore kert idopontot nagyon tol tartjak, szoval ha mondjuk 2 hettel elore megbeszeled hogy kedd delutan kettore viszed az autot, akkor ott bele is kezdenek, de ugye azt egybol elvetetted azzal, hogy hat az meg tul draga... igen kerlek valami altalaban vagy draga, vagy xar, ez mindenhol igy van

ha te magad nem ismersz jo szerelot/muhelyt, akkor kerdezd meg egy baratodat a sok kozul, aki igen

2021. máj. 21. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:

1) az alkatrészcsere jobban tervezhető. Egy adott alkatrészt kicserélni nagyjából fix idő, a hibakeresés elhúzódhat, így több ügyfelet bevállalhat egy nap alatt. Plusz nem kell hozzá komolyabb szaktudás sem.


2)

Plusz bevétel az alkatrészeken. Megveszik a kedvezményes áron, az ügyfélnek kiszámlázzák a teljes árat. Ingyen pénz.

A régi alkatrész megjavításáért nem kérhetnek el akkora összeget, akkor sem ha sok munkaóra elment vele.

2021. máj. 21. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
100%

"Ezért szeretem nézni amit csinálnak, mert látom is hogy tényleg csinálnak valamit, és mondjuk mert hátha legközelebb én is megtudom csinálni."

Engem sose küldött el szerelő, nyugodtan nézhettem, hogy mit csinál, sőt, mutatta is nekem, hogy mi a gond. A másik, hogy látom kicsit sem értesz az autókhoz, ezért nem, nem fogod tudni megcsinálni, és nem, egy modernebb, komplett motort nem fogsz te 400-500 ezer forint alatt még bontottan se nagyon találni. Felhoztad a vezérműlánc cserét is. Itt az a gond, hogy nem csak a láncot kell ilyenkor cserélni, hanem mellette még nagyon sok dolgot. A márkaszervizek meg rohadt drágán csinálják meg ezeket, így a 700 ezer forintos számlán én meg se lepődök, de azt hozzá tenném, hogy egy szíjas vezérlés cserével ellentétben a lánc vezérlés cseréje egy komolyabb munka (pláne a a vezérlés a váltó oldalán van), és sokkal több más alkatrészt is cserélni kell.

Legjobban úgy jársz amúgy, ha keresel egy típus/márka specifikus szervízt, vagy szerelőt (facebook csoportokban minden típushoz lehet találni szakit).

2021. máj. 21. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 A kérdező kommentje:

#5: bocsi, de magyar vagyok, nem nyugat német... tavaly előtt összeraktam annyi pénzt, hogy tudtam venni egy 2015-ös autót 2 millióért, idén már nagyon nem állok úgy anyagilag, hogy megengedhetem magamnak az 1 milliós talán ez-talán az féle szervizelést, lehet jönni itt a banán meg majmos szólással, de akkor sem hiszem hogy ez így lenne helyes, hogy akinek nincs pénzfája a kertben az így járt, aki meg 20 ezressel gyújt rá a szivarra azt meg tártkarokkal fogadják.


#6 igen, én is így látom, emberség és lelkiismeretesség mára már teljesen kiveszett, én legjobban azokat a szerelőket sajnálom, akik tényleg lelkesek és szeretnének segíteni, ez a sok kókler miatt meg őket is lehúzzák :/

2021. máj. 21. 18:45
 9/26 anonim ***** válasza:
Most nem értem a problémád!(?)
2021. máj. 21. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 A kérdező kommentje:

#7: szerintem az olajnyomással van a gond, nem a lánccal, mert csak egy ideig csinálja aztán amíg jár a motor elő nem jön a gond többé. Kettő szenzor felelős az olajnymásért, az egyik 6000 ft a másik 25, nem akartam elkezdeni magamtól cserélgetni mert lehet tényleg más a gond, akkor 31 ezret kidobtam az abalkon, mondom derítse ki inkább egy profi, de lassan ott tartok hogy még így is jobban járok mintha betolom egy műhelybe ahol 10x-es ár megy el arra hogy lehet a jó alkatrészeket dobálják a kukába.


Köszi az ötletet, majd ránézek facen hátha valaki ténylegesen ért is a tipushoz.

2021. máj. 21. 18:49
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!