Előfordult-e már valakivel olyan helyzet, amikor a lemerülőfélben lévő elektromos autóhoz nem sikerült a közelben szabad töltőt találnia, és emiatt kellemetlen helyzetbe került?
De mi a lényege a kérdésednek? Legyen annyi esze az embernek, hogy kikalkulálja mennyire elegendő még a töltöttség. Ha nem érek el vele vagy necces, hát töltöm előtte.
Belső égésű motorral szerelt autót se szoktunk kicentizni, hogy aztán a pusztába álljon meg alattunk, ne adj' Isten autópályán...
elő még nem fordult velem, de ugye ez belsőégésű motoros autóval is megeshet
ott annyival könnyebb, hogy fel tudod hívni az ismerősöket, hogy hozzanak már neked egy kanna benzint, míg ugye kanna áramot nehéz hozni :)
Igen, előfordult már. Cégek alakultak már ennek a kezelésére. Valamelyik generátort szállít utánfutóban, mások trélerrel visznek el a legközelebbi töltőig.
Ez még sokáig nagy probléma lesz az elektromos autózásban.
"kifogyóban van az üzemanyag, és hiába ér töltő közelébe, azt sajnos valaki más már használja"
Ha feltehetően nem ér oda a következő töltési lehetőséghez, akkor meg kell várni, amig felszabadul az oszlop. Akármeddig is tartson.
Mert ha megáll az autó, akkor trélerrel kell vinni. A legtöbb elektromos autót vontatni sem szabad.
Nyolc éve van már elektromos autóm. Eddig még sose merült le az elem váratlanul út közben. Indulás előtt látod mennyi töltésed van, mire elég. Ha látod hogy nincs elég töltésed megállsz és töltesz.
Ugyanúgy mint benzines autóval is indulás előtt megnézed van-e elég benzined.
Sőt, ha nagy netán előfordulna hogy rájössz nincs elég töltésed és nincs a közelben töltő akkor elég ha megállsz egy háznál és bekopogsz. Mert minek van nagyobb esélye? Hogy van nekik egy kölcsön kannájuk benzinnel - vagy hogy van egy villanykonnektoruk amit kölcsön vehetsz? Az elektromos autót TÖBB helyen tudod tölteni mint a benzinest tankolni!
Plusz még egy: ha mondjuk nem tudtad tölteni sem úgyhogy teljesen leállt a kocsid teljesen üres aksival akkor felhívod a haverodat hogy jöjjön már vontatni téged. Vontatás közben az elektromos autó TÖLTŐDIK így tízegynéhány km után már nem is kell tovább vontatni, mehetsz tovább "saját lábon". Az hogy az elektromos autót vontatni nem szabad az azért van mert nem szabad túl gyorsan vontatni (mert akkor túltölt) és hogy ne pereljék be őket inkább azt mondják a gyártók hogy tilos.
Elektromos autó klubbok csináltak már sok felméréseket és mindegyik eredménye az hogy szinte senki se járt úgy hogy lemerült az aksija. Kb annyian mint benzines autósok jártak ugyanúgy.
Évről évre, hónapról hónapra bővül a töltőhálózat is. Ma már nehéz olyan helyeket találni ahol nincs gyorstöltő a közelben. És ha gyors nincs is akkor normál villanykonnektor biztos van csak valahol.
Ja még egy: sok gyorstöltőn van extra (Typ2) kábel is: ha valaki a gyorstöltőt lefoglalta akkor mellé tudsz állni és az extra kábellel legalább lassan elkezdeni tölteni hogy csurranjon-cseppenjen neked is kis töltés amíg a másik gyorstölt.
Modernebb gyorstöltő állomások (Tesla, Ionity) pedig már több töltőt telepítenek. Egy gyorstöltés átlag 20-30 perc. Ha van 8 töltő akkor max 3 percet kell várnod még ha az összes töltő is foglalt lenne.
Mit felejtettem el? Ja talán említhetem hogy pld a Teslának van beépített tartalékja: mikor a kijelző 0%-ot mutat akkor a kocsi még kb 20 km-t tud menni. Pont azért hogy elkerüljék a kínos helyzeteket.
Szóval ismert hogy akiknek nincs még elektromos autója szorongani szokott a töltés miatt - de akinek már van az belátta hogy ez nem egy probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!