Melyik a Top 3 kedvenc Autós extrád/felszerelésed?
Értsd mint pl. Panoráma napfénytető, Űléshűtés, Tavolságtartós ACC Tempomat, tehát ilyesmik mint autós felszerelés extrák.
Felmerűlt bennem a kérdes így minap, hogy nekem melyik az a top három extrám/felszerelésem az Autómban jelenleg ami a kedvencem./úgy amúgy bármelyik autóban
Tehát az én listám
1.A Panoráma teljes ablak napfénytető
2. Űléshűtés így nyártáján
3. És az űlésfűtés a háttámlával együtt tehát alul felül.
:)
Tehát nektek hogyan néz ki a Top 3?
Azt is leírhatjátok hogy miért akár
Válaszoitokért előre is köszönet :)
Köszönöm mindenkinek aki időt szánt erre a kérdésre és válaszolt :)
Persze a Klima,Szervó,elektromos ablskok,Tempomat és stb. Nagyon NAGY extra volt/és van ami kb nélkülözhetetlen, én is így gondolom.
De mostanság már kb. Minden normálisabb autóban alapfelszerelés közé sorolják bár talán van olyan márka ahol nem? (Nem tudom pontosan, talán valami városi kis kompaktban?)
Softclose volt anno a Phaetonomban, nekem nem nagyon jött be, nem láttam az értelmét annyira és mivel megszokásból én is a család is és + az ismerősök is 10 ből 9 alakalommal úgy is bebszták az ajtót :)) bár jó ‘gag’
Az aktív futóműről nem nagyon tudok nyilatkozni mivel csak rövid ideig vezettem az új céges A6-osunkat aminek fordulnak a hátsó kerekeik is (ha ez az aktív futómű?) jobban volt kezelhető, nagyobb kanyarokban és szűkebb parkolókban.
Nekem a +1 a légrugók a listáról, komfort sport stb. Beállítással. Brutális hogy mennyire más karakterű autót varázsol/t annó a Phaetonomból :)
Ami még kedvenc ++1 az aktív hosszúreflektor szenzorral ami érzékeli hogy jönnek e szemből és autómatikusan le fel állítódik/kapcsol.(bár ez inkább kényelmi cucc mintsem extra szerintem)
#6 Így van, tudom furcsán hangzik,de nem egy olyan autóm volt ahol csak az űlőlapot fűtötte (A6 C5,C6 facelift előtti, Golf5, csak egy pár ami eszembe jutott) lehet ez csak a régebbi VAG autóira igaz?)
"új céges A6-osunkat aminek fordulnak a hátsó kerekeik is (ha ez az aktív futómű?)"
Nem erre gondoltam. A lengéscsillapítás elektronikusan vezérelt. Útviszonyoktól függően állítja az autó automatikusan. Rossz úton pl belágyítja így nem rázza ki a lelked. De kanyargós úton sem lesz billegős az autó, hanem atomstabil, mert betámaszt a gyorsulásérzékelőknek megfelelően. Sport fokozatban gombnyomásra is lehet keményíteni/lágyítani a futóművet. Nekem egy öreg H Astrában van ilyen, de el nem cserélném semmi másra. Komolyabb autókban, pl ahogy írod új A6-ban találkoztam én is hasonlóval.
A másik autóm nekem is led-mátrixos fényszóróasszisztenssel. Nekem annyira nem jön be. Autópályán sokszor kitakarja a szembejövő fényszóróját a szalagkorlát. Így a rendszer nem ismeri fel, hogy szemből autó jön, így nem kapcsolja le az adott szegmenseket. Magasabb autók, buszok, kamionok ilyenkor villognak szembe gazdagon. Úgyhogy olyankor nem használom. Országúton már valóban jól működik, de ott ritkán járok.
Elektromos ablak, központi zár, szervokormány, tempomat... ezeket én sem vettem bele a számításba, mert már évek, sőt lassan évtizedek óta már-már alapfelszereltség, ha az ember nem a legalsó felszereltségi szintet veszi valamiből.
- Tempomat. Ez az első amit kipipálok, mert sokat járok pályán. Sokáig nem volt tempomatos autóm, aztán lett régebben egy Rover 75, amiben többek között az is volt, azóta nem szeretek olyan autóval menni hosszabb távon, amiben nincs.
- Klíma. Kicsit gondolkodtam, hogy nem előzi-e meg a tempomatot fontossági sorrendben, de őszintén szólva nem, sokáig volt, és most is van klíma nélküli autóm, nem jó megsülni, de még rosszabb ha lerohad a lábam a többszáz km után, amit pályán szoktam legalább heti egyszer megtenni.
- Ülésfűtés. Nagyon jó, főleg, ha a háttámla is tudja. Télen még ha nagyon hideg is a motor, így lassan indul be a fűtés, az ülésfűtés sokszor már korábban is kezd kifagyasztani. :)
Csak 3? :D lNekem van egy teljes extralista, amit imádok.
1. CarPlay:
Ha régi autòm lenne, akkor vennék egy olyan univerzális fejegységet, amit bármilyen autóba belepattinthatok és a kihajtható kijelzön ott lenne minden info. Amúgy meg felokositottam az i3-asomat, igy már Carplay kompatibilis.
Klima:
Nyilván a klima. Elektromos autónál hihetetlen király, föleg, hogy telefonròl elindithatom. Télen felfütött, nyáron lehütött autó vár. Mivel egy használt i3-asom van, igy nincs ülésfütésem, viszont egy usböl melegithetö párnát berakok és el van intézve a dolog. :D
Parkolóasszisztens:
Kb magától beparkol olyan helyre, ahol én nehezen parkolok be, esetleg nem is merek. Mellesleg a BMW-k jól kijelzik, hogy melyik radar érez bármi akadályt. Vele együtt jár a tolatókamera is, ami pl meröleges parkolásnál (orral befelé) segit kiállni, hiszen a nagy látószögböl sokmindent látsz.
+1: Tempomat:
Adaptiv tempomat. Imádom, viszont elektromos autó révén szeretnek kib.ni velem. Tartom a követési távolságot valakitöl az autópályán (pl: kamiontól), mire valami kretén ezt leszarja és bejön elém. De ugyan ez igaz a 81-es föutra is, ahol kb félek már vezetni. Bejönnek a kamion mögé, ami elöttem halad és máris elveszett a követési távolságom. Lassithatok, hogy újra meglegyen. De újra bejön egy másik majom. Értem én, hogy az idö pénz, de a féktávval ne játszunk már...
Ami mindenképp jó, ha van az autóban: Panoráma vagy tetöablak. Sajnos nekem az nincsen és hiányzik. De az asszonynak ott van a 307 CC-je. Na az igazi szabadság feeling. :)
Én AndroidAutot használok.
Jó hogy ezt is lehet, meg 2021-ben már elvárás, nem egy nagy kunszt, de én ha szökőévenként egyszer ha használom. Simán le tudnék róla mondani ha kell. Ez az egész AA/CP szerintem két dologra jó: navigációt használni a telefonról és a telefonon tárolt zenéket hallgatni. Másra nem nagyon jó.
Na már most: nálam a fejegységnek van saját navigációs szoftvere. Teljesen jól működik. Akkor mi a túrónak bohóckodjak a telefonnal? Annak jó, és ezt aláírom, akinek nincs gyári nacija. Akkor jól jön, hogy a telefonnal lehet pótolni.
Nagy zenebúza sem vagyok. Ha zenét akarok hallgatni, nem az autóban teszem. Pedig rendszeresen 2-3 órákat is autózok. Ha van útitársam, akkor beszélgetünk. Ha nincs, elvagyok a saját gondolataimmal. Ha mégis kell, hoyg valami zörögjön a háttérben, akkor ott a rádió. Vagy a kartámaszben van egy pendrive, kb 1000 zeneszámmal, amiket szeretek. Van bőven választási lehetőségem. Városban, max fél órára engem kifejezettem zavar, hogy zörög valami. De hangsúlyozom, ez én vagyok. Másnak ettől lehetnek eltérő igényei.
Parkolóasszisztens. Amikor megvettem a kocsit, talán 2-3 alkalommal elbohóckodtam vele. Jópofa, hoyg magától beparkol, tekergeti magának a kormányt. De ez nekem inkább egy játék. Mindennapi használatban inkább beparkolok én magam. Ekkor nem kell izgulni, hoyg vajon a rendszer észreveszi-e az adott üres helyet, vagy túl messze vagyok tőle, piszkos a szenzor, stb-stb. Eléggé idegtépő is az a lassúság, amíg beparkol. Magamtól fel annyi idő alatt megteszem. Igaz nem BMW-m van, lehet annál a márkánál ez jobban sikerült. De erről is simán le tudnék mondani. A tolatókamera már valóban jó dolog, szeretem, megszoktam én is. Nem szívesen mondanék el róla. De bőven volt élet, tudtunk parkolni, tolatni a kamerás korszak előtt is.
Amit a tempomattal kapcsolatban írsz, azt én is utálom. Városban is tapasztalom. Ha hagyok egy autónyi helyet, mert szeretem ha van féktávolság, akkor tuti azonnal besorol valaki, ráadásul úgy hoyg neked még fékezned is kell, hogy beférjen. Nem értem én se miért jó egymás popójában haladni. A ráfutásos baleseteknél meg megy a nagy meglepődés, csodálkozás...
Nekem egy elektromosan dönthető és elhúzható tetőablakom van. Ez az első autóm, amiben van ilyen. Nem volt borzasztóan drága (alig több min 2%-a az autó értékének), így bejelöltem az extralistán. Szeretem nagyon. Városban nyáron sem használok klímát, csak gombnyomásra hátratolom az üveget. Jó dolog.
1. műszőrme kormánykerék védőhuzat /gyönyörű IFA-kék színű/
2. a gyári hátsódobon, egy duplacsöves kipufogóvég
/egyszer már elhagytam, de sikerült kötöződróttal rögzíteni/
3. neonzöld üvegszálas antenna a csomagtérfedélre felfúrva.
/korábban a gyerek pecabotja volt de letört a vége, így antenna lett/
Hasznosak és szépek. :D
16:
A CarPlay számomra azért hasznos, mert nagyon sok podcast-et hallgatok, valamint van Google Maps navigáció is, ami nekem kényelmes, meg megszokott.
Parkasszisztens vicces dolog, van akinek nem tetszik, nekem tetszik. Sokat lenéznek, hogy nem tudok parkolni...de tudok, csak sokszor nem merek szük helyekre betolatni, mert félek, hogy szerencsétlenkedni fogok. És mivel viszonylag jól müködik, picivel lassabb csak, mintha én àllnék be elsöre. Szükhelyre meg kifejezetten gyorsan beparkol.
18!
Értelek.
Igen, én is azt írtam, hogy kb erre a két dologra jó a CP/AA. Nekem egyik sem fontos. De ettől még lehet hogy másnak, pl neked igen.
Szűk helyre én a rendszerrel sem szeretek beparkoltatni. Félek, hogy rányitják az ajtót az én kocsimra, nekimennek, stb. Ilyenkor inkább keresek nagyobb helyet, ahol ezekre kisebb az esély. Ha kell mart csak távolabb van hely, simán sétálok 2 percet. Nem ügy.
- 2 zónás digit klíma + tükör fűtés.
- Kanyarkövető bi-xenon fényszórók (AFL)
- Ülésfűtés
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!