Elektromosautókba miért nem raknak generátorokat ?
Mit töltenél vissza? Az elektromos autó akksijából nagyon jó hatásfokkal veszi ki a motor a számára szükséges energiát. A generátor forgatásához megint energia kell (a generátor hatásfoka sem túl jó) Számold végig Akksi->motor->kerék->generátor->akksi hatásfokot. Az Akksi->motor->kerék az szükséges rossz. Még ha mindenhol 99%-ot számolunk akkor is a kerék->generátor->akksi hatásfok 0.97 lesz. Minek ezt az energiát kivegyük az akksiból.
Visszatöltés üzemre meg ott a főmotor. Minek cipelni még valamit (plusz súly, meg plusz energia veszteség mert az is fog állandóan pörögni).
Így van ahobgy #1#3 mondja maga a motor elég jó hatásfokkal működik bizonyos fék üzemmódban mint visszatöltő generátor.
Minek rakni még egyet bele? A plusz súlyon és plusz surlódáson elveszítenéd azt az előnyt amit visszatermelni tudna akkor amikor nem lépsz satufékre.
Mert aki nem úgy fékez hogy a visszatermelés menjen hanem jobban benyomja annál a fékpofákon vész el az az energia amit vissza lehetne termelni. Vagyis az ilyen járműveknek többféle fékezési üzemmódja is van. És vezetési stílustól, vezetési technikától is erősen függ ki tudod -e használni a visszatermelést vagy sem.
Vagyis egy sportosan vezető nyomja neki aztán intenzíven fékező alaknál még az alap visszatermelés sem megy nemhogy egy plusz generátor. Az akkor csak plusz teher lenne! Az ilyeneknél hamar le is merül az elektromos autó. Meg azoknál is akik "kényelmi" fokozaton fűtenek benne.
Ilyen "hibák" miatt születnek azok a "rémtörténetek" hogy a 400km - 600km hatótávú elektromos autó 150km után "enni kér". Hát kérem szépen, végy fel egy pulcsit ha fázol és ne nyomd neki amikor látod hogy lassítani vagy megállni kell akkor jó előre és finoman tedd ezt meg hogy menjen a visszatermelés. Ennyi.
Ez egy kicsit fájt.
Kb. mintha azt mondtad volna, hogy azért fullad sok ember vízbe, mert nem elég erősek, hogy kihúzzák magukat a hajuknál fogva. :D
#5,7,8 amennyiben valóban arra gondolt a kérdező, tehát nincsen tisztában sem az energiamegmaradás törvényével, sem a veszteségekkel akkor valóban jogos a dorgálása is e-téren.
"Tényleg nem kivitelezhető ?"
Nem kivitelezhető! Tényleg!
Ne spammeljetek már ennyit. Írta a kérdező, hogy tud róla, örökmozgó nincsen.
Nagyon egyszerű. Fel van programozva egy regeneratív fékezés program a vezérlésre. Ez kb arra jó, hogy városban tudsz vele energiát nyerni. Városon kívül ez korlátozottan hasznos, még a dimbes dombos területen se feltétlen van sok értelme, csak ha olyan meredek lejtők vannak, hogy üresben is sebességkotlát fölé gyorsulnál.
Pontosan nem tudom, hogy van ez ma megvalósítva. De az a lényeg, hogy gázelvételkor van egy mesterséges motorfék, amit a program állít be, mert egyébként tudna üresen is forogni a kerék. Hogy ezt a motor csinálja-e közvetlen, vagy van egy áttétel-módosító, vagy van egy generátor, az mindegy is. Valamelyik a három lehetőség közül.
Tehát van motorfék. A differenciálműről (ha van), azaz általánosabban fogalmazva a kerekekről a mozgási energia egy jól meghatározott része az akksit fogja tölteni egy erre felkészített töltőáramkörön keresztül.
Fontos, hogy a visszatáplálástól az autó súlya, ára, a reszponzivitása, a karakterisztikája ne romoljon. A hatékonyság egy dolog, fő az ügyfél elégedettsége.
Tipikusan olyan probléma, hogy óccsó is legyen, sz@r se legyen, de azért a vezetési élményt is támogassa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!