Szerintetek "természetes" igény és szükséglet, hogy gyakorlatilag már mindenki autóval akar járni?
A kocsi ellenes érveid sem állják meg a helyüket.
Az elhízás gyakran inkább genetika.
Persze ez étrenddel és mozgással valamilyen mértékben alakítható, a kérdés, hogy milyen eredményhez mennyi energia kell.
Tekertél már át a Mecseken? Én nem. És nem is szeretnék. Legalábbis munkába. Aki 10-20 km-re lakik a munkahelyétől, az nem fog gyalog vagy biciklivel bejárni minden nap.
Természetesen vannak kivételek. Akik nem engedhetik meg maguknak a kocsit.
Hiába lenne kevesebb a kocsi, az utak akkor is kellenének. A jó minőségű utak.
Az áruknak el kell valahogy jutniuk a boltokba. Ez pedig általában teherautóval, kamionnal történik. És jellemzően ezek a járművek teszik tönkre az utakat.
Ráadásul a bicikliseknek is kellenek az utak, a gyalogosokról nem is beszélve...
Felmerült a környezetszennyezés is. Elsősorban nem a személyautók jelentik a gondot. Ez csak egy felkapott téma, meg politika. Illetve a motorok fejlesztése is rossz irányba ment el.
A téli fűtés sokkal inkább rádob a környezeti problémákra, mint a személyautó.
Jönnek az elektromossal, de annak is elő kell állítani az áramot, ami nem napelemmel fog történni. Emellett a fék és a gumi ugyanúgy kopik, ami szintén nem jó a környezetnek és nekünk.
Az előállításáról nem is beszélve és még senkinek fogalma nincs, hogy mi lesz az elhasznált akkukkal. Az biztos, hogy áramkimaradás esetén nem fog ellátni egy várost sem. Az ausztrálok letesztelték.
Régen TV-je sem volt mindenkinek, mint ahogy autója sem.
Az okok ugyanazok.
Az életszínvonalat kellene javítani a problémák megoldására és a gondolkodás megváltoztatására.
De jelenleg csak az agymosás megy.
Fogyasztói társadalomban élünk, a lényeg, hogy fogyassz. Mindegy, hogy mit. Csak fogyjon, hogy lehessen újat termelni. Ha nem így lenne, összeomlana a gazdaság.
23:
1. Tekertem már a Mecseken, jó volt
2. 25 km-re van a munkahelyem, rendszeresen tekerek be, 1 óra 10 perc szokott lenni kb. Ha nem tekerek, akkor vonatozok. Amúgy van autóm.
3. Senki se mondta, hogy nem kellenek utak, szimplán átalakul a forgalmuk. Azért nem mindegy, hogy három tömött sávon özönlenek az autók, vagy percenként elmegy pár. Már csak zaj szempontjából sem.
4. Láttál már elhízott sportolót? Persze van genetikai hajlamosság, de bőven lehet a dolog ellen tenni
5: nyilván a téli fűtés is egy kezelendő probléma. De ha az autók nem problémák, akkor miért van az, hogy nyáron a Rákóczi út mentén majd meg fullad az ember?
6: valóban az áram előállítása is környezetszennyező sok esetben (nem mindig), de nem ott szennyez, ahol az emberek laknak, ez már előny.
7: a magasabb életszínvonalat pont zöldebb, környezetbarátabb városokkal és közlekedéssel lehet elérni, nézd meg a nyugati nagyvárosokat.
"25 km-re van a munkahelyem, rendszeresen tekerek be, 1 óra 10 perc szokott lenni kb. Ha nem tekerek, akkor vonatozok. Amúgy van autóm."
És aztán ott lehet kezdeni zuhanyzással, átöltözéssel a napot. Nyilván van ahol nem probléma, de sok mukahelyen nem megoldott. Meg ha meg is lehet oldani, ez oda-vissza 3 óra naponta. Lehet hogy te ráérsz és jól érzed magad közben, de család, gyerek mellett főleg elgondolkodtató, hogy megéri-e azt a napi 2 órát megspórolni az autóval.
"Láttál már elhízott sportolót? Persze van genetikai hajlamosság, de bőven lehet a dolog ellen tenni"
A sportolók nem a sport miatt nem elhízottak, hanem mert ők általában tudatosabban étkeznek, a profiknál még külön táplálkozási szakértők is vannak. Emiatt van hogy a sportolók valóban nem elhízottak általában, de pl a nehéz fizikai munkát végzők gyakrabban. Ők is elégetnek ugyanannyi kalóriát (többet is), csak a fehérjeturmix helyett egy dupla cigánypecsenyével zárják a napot.
"valóban az áram előállítása is környezetszennyező sok esetben (nem mindig), de nem ott szennyez, ahol az emberek laknak, ez már előny."
De ott szennyez. A helyes megfogalmazás az lenne, hogy nem ott szennyez ahol AZOK AZ EMBEREK LAKNAK akik használják. Ez olyan "dobjuk át a szemetet a szomszéd kertjébe és akkor már nem nálunk lesz" logika.
Nem #24 vagyok, de nem értelek #25.
1 óra tekerés miért egyenlő azzal, hogy utána Balaton lesz belőled és le kell zuhanyozni? Szoktam tekerni, tavaly pl. egyben tekertem 50-et a Pesten (17-ből bementem a belvárosba, tekertem egy kört és hazamentem), 19-es átlagsebességgel úgy, hogy percenként állított meg egy lámpa, sok esetben 30-35-tel mentem kilométereken keresztül (MTB), mégis teljesen szárazon értem haza (július volt és napsütés).
Persze az első egy hétben, illetve túlöltözve bármikor leizzadsz, de egy olyan ember, aki (egyéb sportot nem űz) hetente teker mondjuk legalább 50 kilométert, az nem fog leizzadni 25 kilométertől (ha nem túlsúlyos).
Mondjuk az igaz, hogy emberfüggő is (én is izzadósabb vagyok), fociban pl. mindig csak addig voltam száraz, amíg futottam, amint leültem ömlött rólam a víz, a tekerés valahogy mégis más nálam (nem tudom miért).
Ilyen esetben akkor legfeljebb októbertől áprilisig jöhet szóba a canga.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!