Szerintetek "természetes" igény és szükséglet, hogy gyakorlatilag már mindenki autóval akar járni?
Ha a tömegközlekedés nem lenne ilyen drága, illetve nem ilyen színvonalú lenne akkor talán többen vennék igénybe...
De így??? kész vicc.
Ha az embernek van egy keveset fogyasztó autója akkor egyáltalán nem drága mulatság az autózás.
Őszinte leszek... igen, természetes igény és szükséglet az autó.
Nyilván van aki elvan nélküle, van akinek nem éri meg. Ha valaki Budapest belvárosában mozog, neki lehet nem éri meg. Van aki meg szimplán nem engedheti meg magának.
De valljuk be, a világ nyugati felén már régóta nem luxus az autó és természetes, hogy akár 2-3 is van a családban.
Egyszerűen csak annyi a történet, hogy mi le voltunk maradva mint a borravaló, és az elmúlt években pótoltuk be a lemaradást mennyiségben és nem minőségben értve.
Az embereknek sok a gondja, ezért érthetően szeretnének több időt fordítani a pihenésre, kikapcsolódásra.
Kocsival be lehet vásárolni egész hétre és nem kell naponta boltba járni. Max zsemléért, ami hamar megvan.
Nem kell várni, hogy elindulj valahova, elérd a csatlakozást, késés van, stb.
A magad ura vagy. Akkor jössz és mész, amikor akarsz. Legyen szó munkáról vagy barátokról.
Kényelmi faktora hatalmas.
Egyes helyeken nincs is más lehetőség, mert nem olyan a tömegközlekedés.
Amúgy meg haza megyek vidékre, simán 2-3 autó áll a ház előtt.
Ha bele gondolok nálunk is van 2 és az anyámat is azzal nyúzzuk, hogy szerezzen jogosítványt mert sokkal szabadabban tudna mozogni autóval bárhol.
Egyszerűen olyan szintű kényelmet, szabadságot ad, annyi időt spórol az ember életéből, hogy bőségesen megéri a bele ölt pénzt.
Mai világban olyan, mintha azt kérdeznénk, természetes igény-e a gázfűtés és miért nem mi hasogatjuk a fát. Vagy természetes igény-e a légkondi, hiszen izzadni ingyen is lehet. Vagy azt kérdeznénk, természetes igény-e az internet.
Nem természetes. Nem lehet természetes, hogy minden egyes felnőtt embernek legalább négyméteres és egytonnás (de inkáb 4,5 méter és 1,5 tonna, mer' azér' tudjam mán kinyútani a lábamat, meg ha csattanok, biztonságba' legyek) acélbódéban kell cipeltetnie a p***áját mindenhová, ha kilép a lakásából. Ennyi nyersanyagunk és energiahordozónk nincs és helyünk se nagyon akad.
Viszont kis hazánkban nem nagyon van alternatíva. A helyi tömegközlekedés Budapest belvárosát kivéve egy kalap fos, a távolsági pedig még rosszabb. A kerékpárosok közellenségnek számítanak és az elmúlt évtizedek autóközpontú közlekedésfejlesztése sok helyen tesz nekik keresztbe. Ráadásul a Kádár-rendszer örökségeként az autó státuszszimbólum, ezért a telekocsi, az autómegosztás és a többi autóalapú, de élhető megoldás sem működik: aki 30 évesen nem a saját autójával közlekedik, az egy senki.
Amúgy én rengeteget túrázom, utazom és hát a helyek nagy részére soha nem jutnék el autó nélkül.
Most csak megnéztem 1-2 helyet, közelit, távolit:
Kemence:
Autóval 1:20 tömegközlekedéssel 2:55
Balatonfüred:
Autóval 1:15 tömegközlekedéssel 2:25
Hűvösvölgy:
Autóval 0:20 tömegközlekedéssel 0:50
Vidékre haza menni:
Autóval 2:20 tömegközlekedéssel 4:30
Persze van például Oszkár ami gyorsabb lehet, de kötöttség és még mindig nem háztól házig visz. Meg ki tudja ki vezet, kikkel, milyen autóban utazol, a magam tudásában bízom.
De, nyersanyagunk van bőven. Autó is van bőven, csak nem osztják ingyen.
A biciklisek használják a bicikliutakat ott, ahol van és ne az úton kóricáljanak.
Telekocsinál már igazodni kell.
Kocsimegosztás eleve nem működik. Dohány, kosz, stb.
36 evésen nincs kocsim. Van olyan szerencsém, hogy a párommal egy helyen, egy műszakban dolgozunk, így az ő kocsija elég. Télen amúgy is praktikusabb, mert a garázsba csak egy autónak van hely, a másiknak a garázs előtt lenne hely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!