Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek "természetes"...

Szerintetek "természetes" igény és szükséglet, hogy gyakorlatilag már mindenki autóval akar járni?

Figyelt kérdés
Lehet mondani, hogy nekem kell, neki is kell stb..., de végül kiderül, hogy nagyjából mindenkinek kell, legalábbis alapszükséglet kezd lenni. Mondják, hogy sokan bicikliznek meg fejleszteni kell a tömegközlekedést, de a statisztika világos: egyre több a kocsi. Most a gyártók is eljátsszák a "zöld" vállalatot már. Mi lesz a vége, minden háztartásban 2-3 autó?

2021. ápr. 10. 22:01
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
70%

"durva, hogy 2-3 tonnás dobozokkal mászkálunk, amit olaj vagy kőszén (áram) hajt."


Nyilván ez rossz dolog. De ilyen alapon az életünk minden területe rossz, onnantól kezdve, hogy felkelünk csak romboljuk a környezetet.


"a magyarok majd' 70 százaléka, sajnos, dagadt"


Aha... csak az a gond, hogy pont ugyanúgy dagadt az aki tömegközlekedéssel jár, meg a Józsi bácsi is aki reggel bever 5 sört meg 3 tüskét minden nap. Itt komplex probléma van a mozgáshiány, egészségtelen étrend és alapvetően szar életmód miatt.


"azt látom, hogy ez a korszellem"


Ez nem korszellem, csak szimplán nagyszüleinknek lehetőségük sem volt, hogy autójuk legyen. Főleg amikor államosított volt minden és magánemberként nem is lehetett autód.


"gyakorlatilag már mindenki mindenhova kocsival akar járni"


Ebben nincs álszentség. Az ember mindig is a kényelemre törekedett mióta világ a világ. Csak van akinek van erre lehetősége és van akinek nincs.

2021. ápr. 10. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 A kérdező kommentje:

Szia, köszi!

1.: ilyen alapon minden rossz dolog? Ez relativizálás, szerintem. Nem igazán érv, de egy egyszerűbb vitában ez gyakori adu.

2.: igen, erre gondolok, hogy komplex probléma, aminek egyik megoldása lehetne, hogy a napi 4-5 km túráját ne autóval tegye meg, aki teheti (pl. én), máris beindulna az anyagcsere és égne a kalória (meg csökken a szennyezés, persze).

3.: lehetne az is a korszellem, hogy körülbelül egybevág az autó durva elterjedésével a felismerés is, hogy tönkretesszük a bolygót ('70-es-'80-as évek) és azt mondjuk, igyekszünk megoldani máshogy. Mondom, a magam városában tudom, hogy meg lehet oldani, nagyszüleink is megoldották.

4.: nekem (és még egy fenti válaszolónak, talán) nem feltétlen a kényelem az első, pedig lehetne lehetőségem venni egy olyan autót, ami már van egy a családban és nagyon olcsó, cserébe nagyon megbízható és kb. másfél havi fizumba kerülne. De valahogy engem nem visz rá a lélek. De annak örülök, hogy mások (bár a teljesen ellenkező oldalon állva) elmondták, szerintük ez így oké. Igyekszem megérteni az embereket és ez ebben is segítség volt.

2021. ápr. 10. 23:51
 13/33 anonim ***** válasza:
100%
Alapnak én nem mondanám, de az autók számának növekedéséhez sokat hozzátett a tömegközlekedés állapotának romlása. Az autók rengeteget fejlődtek az elmúlt évtizedekben, a buszok, vonatok jórésze meg őskori. Az szerintem azért elvárható, hogy ne a szökőévente egyszer takarított műbőr ülésen keljen 2 órát utaznod, ami olyan rohadt büdös, hogy utána háromszor kell kimosni a ruháidat. Arról nem is beszélve, hogy mostmár olyan árak vannak a tömegközlekedésben, hogy ha ketten mentek olcsóbban ki lehet jönni autóval. Vasúti közlekedés hihetelenül kiszámíthatatlan, pofátlan késések vannak bagatell okok miatt (autóval is előfordul dugó, útlezárás de közel sem annyi). Ráadásul hihetetlen rosszul van megszervezve sok helyen a tömegközlekedés. Vasútállomás a város egyik felén, buszpályaudvar a másikon, nehogy normálisan át lehessen szállni. Plusz ugye egy több órás úton azért néha van akinek meg kell álnni egészségügyi szünetre, a vonatokon meg olyan tré a WC hogy hányinger bemenni. A buszokon meg nincs is. Igazából nem nagyon szól érv a tömegközlekedés mellett. Természetesen én itt msot a városok közötti tömegközlekedésről beszéltem, a BKKK az más tészta, azt én is használom néha.
2021. ápr. 11. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
63%

Szerintem ott hibás a gondolatmeneted kedves kérdező, hogy az autók alternatívájának a gyaloglást/biciklizést/futást tekinted. Ez néha így is van, de a legtöbb esetben a busz vagy vonat az alternatíva.


"Szerintem is durva, hogy 2-3 tonnás dobozokkal mászkálunk, amit olaj vagy kőszén (áram) hajt."

Tömegközlekedési járműveket ugyanez hajtja, ráadásul sokszor ekkorák.


"Meg a rengeteg út, ami szétszabdal minden természetes teret."

A busznak is kell út, a vonatnak meg sín.


"Arról nem beszélve, hogy a magyarok majd' 70 százaléka, sajnos, dagadt (ezt írja a statisztika)."

Ez nem a közlekedésen múlik, ha gyalog mennének mindenhova annyival többet zabálnának.


"Szóval én megvagyok úgy, hogy nincs ilyen értelemben "szabadságom" akármikor akárhová menni, ahogy nagyszüleimnek se volt, de azt látom, hogy ez a korszellem, csak kíváncsi vagyok a véleményekre."

Minden korban megvolt rá az igény, hogy gyorsabban lehessen minnél messzebbre eljutni. Régen volt a gyloglás (futás) az egyetlen opció, aztán jöttek a lovak meg a kezdetleges csónakok, aztán ha a ló teherbírása nem volt elég jött a szekér és így tovább.

2021. ápr. 11. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
85%
Covid miatt most az is autozik, aki egyebkent nem szokott, es ez jo sokaig igy is marad.
2021. ápr. 11. 05:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 A kérdező kommentje:

14, hú, ezeket sem tartom erős érvnek.

Egy buszra kb. 30 ember fér, mégsem 30-szor akkora (erre az arányra van is egy illusztráció). A busznak is kell az út, csak minél több a személyautó, annál inkább kell szélesíteni és elkerülő utakat kiépíteni. Arról nem beszélve, hogy látjuk, ahogy megjelenik az autó, úgy nő az igény, hogy minél több hely megközelíthető legyen vele. A mozgás és az evés közt egyáltalán nem ilyen egyszerű s lineáris az összefüggés, sőt. Erre én vagyok a legjobb példa, mert keveset vitetem a fenekem járművel (ráadásul álló-mozgó munkát végzek) és kevesebbet eszem, mint irodai, autós kollégák - bár ők unalmukban is. Minden korban szerette megspórolni az emberek többsége a mozgást, de ma lehetőségünk van tudni, hogy az emberi test napi 10, de inkább több sétára és mozgásra, egyáltalán, állásra van kialakulva.

2021. ápr. 11. 06:55
 17/33 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem lenne alap. Én Németországban élek és pont azt látom, hogy itt felénk a legtöbb családban csak egy autó van, az utazások nagy részét biciklivel vagy tömegközlekedéssel oldják meg. Pedig anyagilag megtehetnék, de így sokkal élhetőbb a környezet.


Szerintem nagyon rossz irány a minden családba 3 autót, főleg, hogy a többségük 20 éves füstokádó. Egyszerűen élhetetlenné teszi a városokat.

2021. ápr. 11. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:
100%

Nem lenne szükséglet, de a világot ma már a mobilitásra szervezik. Én például a szomszéd városban dolgozom. A gyereket reggel még simán el tudom vinni autó nélkül oviba, de délután már nem tudnék tömegközlekedéssel érte menni, mert az ügyelet végére érnék oda.

Régen félóránként járt a busz, és vonat is közlekedett elég sűrűn. Ma már csúcsidőben jár félóránként busz, és ennyi. Bevásárláshoz is jobban megéri autóval menni, mert a helyi bolt rohadt drága. Ha bele veszem a benzin pénzt, akkor is olcsóbb a szomszéd város diszkontjába menni.

2021. ápr. 11. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
100%
Vidéken létszükséglet,kis falukban városokban nem kapsz meg mindent mint nagyobb városokban,többször kell akár 50-100 km-re elutazni akár rokonokhoz is.Tömegközlekedés csak a nagyobb főutak mentén vállalható,ha onnan letérsz simán várhatsz órákat csatlakozásra,sokszor 100 km 3-4 óra lenne.Tehát vidékre szinte muszály mert a tömegközlekedés csak mazohistàknak alternatíva.Budapesten meg talán a nagyobb megyeszékhelyeken el lehet lenni tömegközlekedéssel is,5-8 percenként jön a busz,sűrű a hálózat.Én ott akkor se ülnék a dugóban idegbeteget játszani ha lehetne.
2021. ápr. 11. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 A kérdező kommentje:
Köszi! Igen, az is igaz, hogy sokan vidékre járnak haza, de a városba ingáznak, így beviszik a kocsit is. Ezért is kéne jobban fejleszteni a tömegközlekedést települések közt. Bár mondom, sajnos sok városi is veszi a kocsit minden családtagnak, most meg a kormány propagálja, hogy vehetsz "olcsón" jó nagy kocsit, csak költözz vidékre.
2021. ápr. 11. 10:57
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!