Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda MX5 NA Pandem/Rocketbunn...

Gunner.. kérdése:

Mazda MX5 NA Pandem/Rocketbunny bodykit papírozás lehetséges?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Körülbelül 1 éve vagyok tulajdonosa egy Mazda NA MX5-nek, és mint gondolhatjátok már ver az ideg hogy kezdjek vele valamit külsőleg. Az utóbbi hónapban elkezdtem szemezni egy Pandem widebody készlettel, az érdekelne hogy lehetséges lenne e forgalomképessé tenni az autót ha rá van szerelve a bodykit, és ha igen, akkor körülbelül mennyibe kerülne?


Referenciakép: [link]



2021. ápr. 7. 01:26
1 2 3 4
 31/37 A kérdező kommentje:

A 69'es charger nyilván egy más kaliberű autó, más kultúrából is származik, és nem is akartam a kettőt egymáshoz hasonlítani. Szimplán arra akartam felhívni a figyelmet hogy attól függetlenül hogy egy olcsóbb autóra aránytalanul sok pénzt áldoznak, annak valószínűleg nyomós oka van, ettől projektautó a projektautó.


Én a Miatákon nőttem fel, Initial D-ben, videókon, utcán mindig láttam egyet nagyon örültem neki, 13 éves korom óta akartam ilyen autót, egy tuning legenda, valószínüleg a 10 millióból mindenképpen vennék egy Miatát mégegyszer, és a maradék pénzből ki tudja miket csinálnék vele, projektautónak szerintem a Miata az egyik legjobb választás.


A bodykittel kapcsolatban kifejeztem hogy nem az összes panelt vásárolnám meg, hanem a front lipet (695$) és az első hátsó sárvédő párt (2x 480$) + Szállítás a legrosszabb esetben 500$, ez összesen 2.155$, ami megközelítőleg 650.000 forint, + a fényezés, ami akkor legyen még 150.000, ez akkor 800.000, egy rossz napon talán 900.000, tehát jó, elismerem, közel van egy millióhoz, de nem kerül milliókba. Hacsak a papírozást ha egyáltalán lehetséges nem számítjuk bele.


Megértem, nem mindenkinek való a modern stance kultúra, és személyesen a gigantikus negatív cambereket én sem kedvelem, meg a nyújtott gumikat, sem amikor az autó air suspensionon 2 mm-re ül az út fölött, szimplán a a szélesebb alacsonyabb "sleek" stílusát kedvelem a RB kiteknek.


Csak hogy ne csak ellenszenvek legyenek, figyelmedbe ajánlanék egy videót, hátha csak picit is jobban megérted az RB platformot, szerintem nagyon érdekes, és jó belátást nyújt arra milyen volt a tuning kultúra a 90'es években.

https://www.youtube.com/watch?v=Spx6s9Q2xFg


"Sajnos mai világban ebben kimerül az autóépítés. Íme a recept:"


Ezzel egyet kell hogy értsek, de ez nem csak a JDM stance szubkultúrára igaz.


A magyar tuning közösség:

1 - Szerezz egy Euro autót, mert csak az van. (BMW, Merc, vagy egy VW.)

2 - Szerezz egy szett hamis BBS-t, mert az eredeti 4x anyiba kerül mint az autó.

3 - Ültesd le, bőr-kárpitozd be, esetleg chippeld ki, és tegyél rá egy kipufogót.


Amerikai izom tuning közösség:

1 - Szerezz egy izomautót (NE V6-OT MERT NEM IS AUTÓ!) Mustang, Camaro, Challanger, Charger.

2 - Esetleg egy kis lip spoiler.

3 - Egy nagyobb kipufogó, hogy hallják az mberek hogy neked bizony egy 6 literes V8ad van.


JDM kultúra:

Ahogy leírtad, csak esetleg még a "low life" szélvédőmatricákat lehetne odasorolni.


Lehetne sorolni még a többi tuning-kultúrának a clichéit, remélem ennyiből sikerült nyomatékosítanom a pontjaimat.


Mindegyik kultúrának meg van a saját clichéje, és nem véletlenül, az emberek nem csinálnák ha szar lenne. Engem kifejezetten nem zavarnak, mert így ha valaki ténylegesen egyedi, az tényleg ki fog tűnni, az a gond, hogy manapság annyi minden ki lett már próbálva, hogy tényleg meg kéne erőltetni magunkat hogy valami ténylegesen egyedit tudjunk felmutatni.


Én ezt például szeretnék egy klasszikus, nem feltétlenül cliché színt az autómnak ha eljön a fényezés ideje, egy British Racing Green (nagyon elnyerte a tetszésemet mióta az Aston martin ezzel a színnel versenyez Forma 1-ben), hogyha már annyira sablon az autó az RB widebody miatt.


Amúgy csak kíváncsiságból és minden ellenszenv nélkül, szerinted mi lenne egyéni egy MX5ön? Feltételezem nem egy low-profile bukólámpa és egy Enkei RPF1es felni.

2021. ápr. 7. 16:18
 32/37 anonim ***** válasza:
#31: Tudod mit jelent a JDM? Valószínűleg nem, mert ha tudnád nem hoztad volna fel. Attól hogy egy autó japán nem lesz JDM. Az akkor lesz, ha csak Japánban árulták. Az európai/amerikai piacon is forgalmazott típusok, mint a te mazdád, nem ilyen.
2021. ápr. 7. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:
Jah. A JDM a japán belpiacos autókat jelenti. A hazai piacra készítették őket. Egy kicsit más designt és természetesen mindig erősebb motort jelent.
2021. ápr. 8. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:

Ahogy írtam, a felsorolt módosításokkal kitűnsz egyértelműen az utca autói közül. Csak tuning-körökben (itt normálisra gondolok, nem a kókányolt dízel E46okra meg 4-es Golfokra) valóban már kicsit sablonosak ezek. Még annó Pista is mondta, amikor AMTS-ről lájvoltak, hogy annyira egy kaptafa az összes autó, amennyire csak lehet. Tényleg az van, amit te is meg én is leírtunk. És mindegy, hogy R8, GTR, Mustang, vagy egyszerűen egy MX5. Összkép az ugyan az. Esetleg a drágább autókon eredeti a felni :D


Őszintén megmondom neked, én sem tudom hirtelen mi lenne egyedi egy MX5-ön. De nekem ez a porig ültetés, meg atom negatív camber, meg keskenyebb gumi mint felni... Ez soha nem jött be nekem. Need for speedekben se így csinálom az autókat, pedig ott azért nagyon lehet ilyeneket nyomatni :D.


Ezzel kitűnnél:

[link]

(Csak viccelek...)


Szóval nyilván magyarázom, hogy klisések ezek, de én sem tudok jobbat mondani. Bele kéne ásnom magam nekem is, milyen lehetőségek vannak a konkrét MX5-re.

2021. ápr. 8. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:
Nekem hasonló karakterű autóm van, de nekem pont az tetszik, hogy minél inkább eredetibb. Számomra csak az a tuning fér bele, ami a menettulajdonságokon javít, emiatt egy pici ültetésen kívül jelenleg nincs semmi egyéb. Még a gyári 14 colos retro felniket is megtartottam. Egyszerűen passzol a kocsihoz. Amit még akarok, az egy enyhe nyomtáv szélesítés, és peres gumi a gyári felnire.
2021. ápr. 8. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 A kérdező kommentje:
Csak szeretném tisztázni tisztában vagyok a JDM (japanese domestic market, olyan autók melyek a japán piacon voltak árulva exkluzívan, pl type R ek civic.) fogalommal, rossz példa volt felhozni, úgy kellett volna fogalmaznom hogy "japán tuning".
2021. ápr. 8. 12:59
 37/37 anonim válasza:

Szerintem nagyon elkanyarodtunk a kérdéstől :D a kérdező annyit szeretett volna tudni, hogy mennyire kivitelezhető az autó tuningolása

Nyilván jó látni, hogy több szakértő is van ilyen téren, de az autó kinézete egy szubjektív vélemény, szerintem pont nem érdekli a kérdezőt egy autóvásárlás után, hogy melyik idegennek tetszik az autója :D

Nem beszélve arról, hogy az ő dolga mire költi a pénzét

2021. ápr. 10. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!