Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda MX5 NA Pandem/Rocketbunn...

Gunner.. kérdése:

Mazda MX5 NA Pandem/Rocketbunny bodykit papírozás lehetséges?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Körülbelül 1 éve vagyok tulajdonosa egy Mazda NA MX5-nek, és mint gondolhatjátok már ver az ideg hogy kezdjek vele valamit külsőleg. Az utóbbi hónapban elkezdtem szemezni egy Pandem widebody készlettel, az érdekelne hogy lehetséges lenne e forgalomképessé tenni az autót ha rá van szerelve a bodykit, és ha igen, akkor körülbelül mennyibe kerülne?


Referenciakép: [link]



2021. ápr. 7. 01:26
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:
#20: Ebben igazad van, hogy a kettőt nem lehet összehasonlítani. Nincs is bajom az mazdákkal. A 135 lóerővel is jó és élvezhető az autó. Csak szerintem az elég gáz, amikor 2 millió rá lett locsolva egy bodykitre, a motor okosítása meg kimerült egy légszűrőben.
2021. ápr. 7. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:
Ezzel egyetértek.
2021. ápr. 7. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 anonim ***** válasza:
40%

Nagyon elkanyarodott a téma. Új hozzászóló vagyok.


Ez az MX5 ritka ocsmány egy autó, bodykittel meg nélküle is. Tudom, ízlések és pofonok. Kicsit ilyen Wish-es RX7 vagy nem tudom...


Nade. Bodykit. Te kajak képes lennél kifizetni 700-8-900 ezer forintot egy lakkozatlan bodykitre egy MX5-höz, aminek a piaci értéke kb ugyan ennyi?

Aztán még lefényezteted, lesz egy millió. Meg akkor ehhez már ültetni kell, meg kell alá egy értelmes felni. Sose értettem ezeket a "költsünk rá az alig egymilliós kocsira még másfelet tuningolni". Világ legnagyobb pénzégetése.

Minek? Komolyan ennél még az is jobb ötlet, hogy eladod a kocsit, hozzácsapod azt a pénzt amit erre az egész bodykitre meg anyámkínjára szánnál, aztán lesz egy másfélszer ennyi lóerős, fele ilyen öreg autód...


Lepapírozásra én sem látok sok esélyt...

2021. ápr. 7. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 anonim ***** válasza:

#21 Hát igen... én pont fordítva tenném a dolgokat, én "sleepert" építenék inkább. Ne tudja csak senki hogy mi lapul pontosan a motorház alatt, aztán figyelni a meglepődött, sárguló arcokat.


Optikai tuning meg kiberhelt kémény a hátulján ill. ha turbós, piszka nélkül egy árva lefújószelepet tenni rá, és gyárin hagyni, na az a gáz.


Az hogy felpiszkálod a motort és a tartozékait, de gyárin hagyod a karosszériát (esetleg valami értelmes, méreten belüli alufelni), na az már valami :)

2021. ápr. 7. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:

Igen, csak egyetérteni tudok.

A helyedben én inkább felmennék a miata.hu-ra, és ott kérdeznék körbe. Ennyi pénzért, amit a bodykitre akarsz költeni, lehet kapni supercharger kitet, de akár a turbóval is próbálkozhatsz, és lesz egy 180-200le-s autód, amivel a kis tömeg miatt a modern RS-eket és egy-két nagy teljesítményű autót leszámítva szinte bárminek odaversz. Szerpentínen, szalomban és szűk kanyaros versenypályán pedig nem nagyon lesz ellenfeled.

2021. ápr. 7. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:

"Az autó már meg van ültetve lengéscsillapítókkal, de nem annyira agresszívan mint a referenciaképben, nem is tervezem annyira mivel valóban a magyar utakon egy olyan stancel nem élne sokáig szegénykém."


Akkor felejtsd el ezt a bodykitet, nagyon hülyén nézne ki egy jó nagy hézaggal a kerék és sárvédő között.

2021. ápr. 7. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
Az én ízlésemnek egy szolid ültetés (2-3cm), minimális nyomtávszélesítés, esetleg picit nagyobb felni (16-osnál semmiképp sem nagyobb), és egy váltómérettel nagyobb gumi fér bele.
2021. ápr. 7. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 A kérdező kommentje:

jdezso1128 & #23


A bontott motort kérlek úgy értsd hogy amikor vettem azon körülbelül 338.000 kilométer volt, ezért Mazda bontóból szereztünk egy alig 120.000 kilométeres motort.


"Mielőtt milliókat költesz bodykitre legalább egy turbót rakjál bele."


Előszöris a bodykitnek az első splittert és a maradék két pár sárvédőtoldatot körülbelől 1700 USD-ért meg lehet venni, ami kétlem hogy "milliókba" kerülne, értem én hogy a forint gyenge, de enyire nem, ha meg mégis, legyen az én dolgom mire költöm a pénzem.


Fényezés már amúgy is érik neki, pattogzott a festék mióta megvettem, és ki van halványulva, a volt rozsdás részekről pedig ordít hogy más árnyalatú festék van rajta.


Jelenleg teljesítmény szempontjából sokat költöttem az autóra, gumik, fékek, felfüggesztés, és egy hideg levegős filter formájában. Az MX5 gyári motorja sajnos nem annyira tuningképes mint pl. egy B18 vagy K20/24 es Honda motor ugyanezekben a dimenziókban, 160~ lóerőnél többet maximum egy stage 1es turboval lehetne szeretni, de nem vagyok nagy kedvelője a turbóknak, inkább az un. "all motor" buildeket kedvelem, én is ezt akarnám kezdeni az autómmal.


Ami látom sokatok között félreértés, nem egy utcai versenyautót akarok építeni, és más autókat elfüstölni, hanem egy fürgébb hétvégi élményautót amivel esetleg néha tudok furikázni lehúzott vászontetővel. Tehát nem áll szándékomban a 150es számot átlépni, esetleg még teszek rá egy hátsó fél kipufogót úgy hogy még a katalizátor fent maradjon, esetleg egy ECU remapot, jobb tömítéseket, könnyebb szelepeket, és esetleg egy teljesítmény vezérműtengelyt, hogy kicsit több fordulatszámot kibírjon.


De ez szerintem evidens kéne hogy legyen mivel azt a kérdést tettem fel hogy tudok e body kitet tenni az autómra, motorikusan meg vagyok vele elégedve.


"Minek? Komolyan ennél még az is jobb ötlet, hogy eladod a kocsit, hozzácsapod azt a pénzt amit erre az egész bodykitre meg anyámkínjára szánnál, aztán lesz egy másfélszer ennyi lóerős, fele ilyen öreg autód..."


Rendkívül egyszerű, mert ilyen autót akarok, de várj, itt egy példa; mondjuk nekem nem tetszik a régi mopar izomautó tuning szubkultúra, és szerintem ocsmányak az autók. Valaki aki vett magának egy rozsdás 69'-es Chargert 3.000 dollárért, felújítja annak 20-szorosáért, mekkora pofám lenne neki megmondani miért nem vett egy alapkivitelű 2006-os Mustangot, ami erősebb, fiatalabb, és nem kell hozzá egy benzinkút hogy eltartsam? Semennyi, mert mindenki olyan autót csinál amilyet akar, és azt kezd a pénzével amit akar, mert ez egy hobbi.


"Lepapírozásra én sem látok sok esélyt..."


Köszönöm a választ, ha nem is lesz widebody, talán egy első lökhárítótoldatot beszerzek, az csak nem lehet egy akkora rémálom.

2021. ápr. 7. 12:51
 29/37 A kérdező kommentje:

Ezt kihagytam, bocsáss meg.


"Akkor felejtsd el ezt a bodykitet, nagyon hülyén nézne ki egy jó nagy hézaggal a kerék és sárvédő között."


Sajnálom ha félreértetted, a nem nagyon agresszív ültetést ne úgy képzeld el hogy gyári magasságban használom az autót, a sárvédő és a kerék között kicentizném hogy nagyjából 3-4 cm-nél nagyobb hézag ne legyen, mivel állítható rideheight-os a coiloverem.


Kerék szempontból pedig külföldi fórumok szerint egy 15x10es kerék nem túl nagy offsettel illeszkednie kéne.

2021. ápr. 7. 12:56
 30/37 anonim ***** válasza:

Azért egy 69-es Chargert ne hasonlítgassunk egy MX5 höz légyszi :D.


Mert ilyen autót akarsz. Sokan takaróznak ezzel amúgy. Hogy őneki ez tetszik. Úgyhogy kérdem én. Akkor is ilyen autód lenne, ha kezedbe nyomnék 10 millió Forintot, hogy vegyél autót? Akkor is ezt az MX5-öt vennéd? Ha a válasz igen, akkor elhiszem, hogy te ilyen autót akarsz.

Ha nem, akkor ez jön ki a keretedből. És NAGYON nem mindegy, hogy valamit azért vezetsz, mert azt akartad venni, vagy mert nincs pénzed jobbra.


Na mindegy.

Ami a kit-nek az árát illeti. Konkrétan ugyan azt, amit linkeltél, a legolcsóbb helyen 2500 USD-ért láttam, rákerestem. Gondolhatod az mekkora dobozokban jön, nem 2000 Ft a házhoz szállítás. Ez 700 ezer Forint. Láttam 3000 CHF-ért is ugyan ezt a kitet. Az 1 millió. És ismétlem, akkor ez még nincs színre fújva! Ahhoz dobj rá még egy 100-150-et nyugodtan.


Ebben a kitben egy splitter van, első hátsó sárvédő, meg egy szárny. Mindez 700 ezer Forint. Miért? Mert RoCkEt BuNnY. Ronda mint a lóharapás :D. 90%-ban a túlhype-olt márkanevet fizeted meg.


De akkor vedd meg, hajrá. Én nem akarlak lebeszélni.

Sajnos mai világban ebben kimerül az autóépítés. Íme a recept:

- Jól csnegő gyártótól felni (Vossen, Rotiform, ilyenek. Ez nagyon menő)

- Airride szigorúan

- Valami rommá csépelt Bodykit horror összegért (pl. Rocket Bunny igen)

- Meg valami rikító króm-cukorka szín


Kész. Ennyi. Amúgy egyedi ha az utcán nézed. Kimész Egy AMTS-re, autók 90%-a ugyan így néz ki. Én személy szerint ezért nem szeretem ezt az egész Rocket Bunny buzériát. Irdatlan ronda. Indokolatlanul drága. Mindenkinél ugyan az a végkifejlett.

2021. ápr. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!