Mazda MX5 NA Pandem/Rocketbunny bodykit papírozás lehetséges?
Sziasztok! Körülbelül 1 éve vagyok tulajdonosa egy Mazda NA MX5-nek, és mint gondolhatjátok már ver az ideg hogy kezdjek vele valamit külsőleg. Az utóbbi hónapban elkezdtem szemezni egy Pandem widebody készlettel, az érdekelne hogy lehetséges lenne e forgalomképessé tenni az autót ha rá van szerelve a bodykit, és ha igen, akkor körülbelül mennyibe kerülne?
Referenciakép: [link]
Hát nem tudom... én egy MG F / TF-nek sokkal jobban örülnék mint egy ilyen szinte kei-car típusúnak... 1100 kiló, hozzá az a 135 lóerő csak amiatt lesz "sportos", mert hátul kapar.
Ellenben, ez az MG középmotoros, hátul kapar, szintén kabrió, ez se egetverően megy, de azért megy, szerintem az 1.8 VVC-vel simán otthagyná a Miatat, és még szétpörgetni se kell. És szvsz sokkal szebb is.
Sose értettem, a Miata-ban mit lehet ennyire szeretni.
#11 Meg tudom érteni az embereket akik nincsenek oda a miatákért, érdekes egy kis autó, sokan nem szeretik mert cliché, sablonautó, gyenge, esetleg nem tetszik szimplán a külseje.
Személyesen nekem az autó karaktere tetszik, a bukólámpa, nem kifejezetten egy versenyautó, nem fog kirepülni alólad, viszont van lehetőség a hatalmas platform miatt lovakat pakolni bele, mégiscsak az egyik legnépszerűbb tuner.
#4 Igen parkoló garázsban tárolom jelenleg is az autót.
Azzal tisztában vagyok hogy a sárvédőtoldat miatt körülbelül egy 15x10es kerékszettet egy max 25ös offsettel be kéne szerezni, nyilván ez sem olcsó, de ha ebbe bele is kezdenék nem egy 2 hónapos projectre számítanék.
Az autó már meg van ültetve lengéscsillapítókkal, de nem annyira agresszívan mint a referenciaképben, nem is tervezem annyira mivel valóban a magyar utakon egy olyan stancel nem élne sokáig szegénykém.
Az NA Miata 1.8 hivatalosan 990kg, nem 1100... Az MG 1070kg, szóval van közöttük közel 100kg. Súly/teljesítmény arányban a legerősebb motorral szerelt MG éppenhogy erősebb az 1.8-as Miatanál. Az MG egyébként nem igazán jó konstrukció, csak a baj van velük, a Miata technikailag sokkal megbízhatóbb. Mindenesetre egyik sem erős, hiszen a Honda és a Toyota 1.6-ból már évekkel előttük jóval többet hozott ki, mint a Miata és az MG 1.8-asai.
A középmotor pedig önmagában semmit sem ér, ha nincs jól kiegyensúlyozva, erre jó példa a második generációs Toyota MR2. A Miata igaz, hogy orrmotoros, de 50-50%-os súlyelosztással.
Az MG 1.8VVC azért ritka és drága... kb. annyi, mint egy Miata, ami kap egy kompresszort, de az akkor már töltőnyomástól függően 160-220le...
A szépség pedig relatív. Van akinek ez tetszik, valakinek az. Ennyi erővel most jöhetne valaki, akinek TVR-je van, és az mennyivel jobb meg szebb. Nekem pl. nem tetszik az MG lámpája, míg a Miata bukólámpája igen.
A miatában azt lehet szeretni, hogy aranyos, élmény vezetni, olcsó, van hozzá alkatrész, van hozzá tuning, stb...
#14 ha már említetted a TVR-t, mint ritkaság.
Nekem ez tetszett nagyon gyerekkoromban... 82 db-ot gyártottak, azért ha egy ilyennel flangálnék hétvégente, kemény lenne :)
Igen, nagyon klassz kis kocsi. Azért a 82db és az, hogy sok köze nincs az MG-hez, hiszen olaszok tervezték és Ford alkatrészekből áll az egész, azért az megmutatja, hogy hol is kell kezelni ezt az autót. :) Gyűjtőknek van belőle, garázsban állnak és soha nem fogják őket használni. :)
Nekem is volt pár kedvencem az évek során, irreális és reálisabb álmok is. :)
"1.8 as bontott BP motor van benne" Ha benne van akkor az már nem bontott.
"hideg filterrel" Ilyet én még életemben nem hallottam, elég érdekes megnevezés. Gondolom a kérdező a cold air intakere gondolt.
"így körülbelül 135 lóerős" Körülbelül. Tehát nem lett padon mérve gondolom. Ha tényleg annyi is, azt egy 20 éves dízel golf tudja (gyárilag, nem az okosított gyárkémények), még csak nem is a csúcsmotorral. Mielőtt milliókat költesz bodykitre legalább egy turbót rakjál bele.
Ja, szerintem is a CAI-ra gondolt, esetleg Ram Air-re. Mindenesetre furcsa megfogalmazás a hideg filter. :)
És mi van, ha egy 20 éves dízel golf tudja? Teljesen más korszak, más technika, más felhasználás, más paraméterek. Egy 25-30 éves, 1 tonna alatti hátsókerekes, jó útfekvésű roadstert felesleges hasonlítgatni egy 20 éves, elsőkerekes hétköznapi használatra alkalmas autóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!