Nettó 250-ből fenntartható egy új autó?
Fent, de amíg garanciális addig nem árt némi tartalék, mert ha valami elmegy benne(főleg az általad leírt autók)
Sosem vennék népautót újonnan, olyan autókat is árulnak amik túl vannak a bejáratós időszakon csak kitudja miért, mégis eladásra kerülnek, ekkor már alacsonyabb áron mint amennyiért vették.
KIA ceedről tudok nyilatkozni, bár havi 250 bevétellel én biztos nem cserélnék új kocsira egy lakást, hanem kiadnám.
4 év alatt 55e km-t mentünk vele.
Éves szerviz most 70e körül van, a 4. éves drágább, meg műszaki is van, az 120e volt.
Casco, KGFB, adó az kb évi 240e.
1.6 benzin, teletankokkal mért átlagfogyasztás az egész 4 évre 7.5l/100km
Szóval 10e futásra kb 320e Ft a benzin.
Ha évi 10ekm mész, akkor mindennel együtt havi ÁTLAG 55e a fenntarás, és nagyjából havi 35e még az értékvesztés is, ami rejtett költség.
Én 5.2-ért vettem a kocsit, most 3.5-ért azonnal eladható lenne, az értékbesztést erre a 4 évre számoltam.
Új K Astrát vettem 3 éve. Nem keresek nettó 250e-t.
Még garanciális. Így tulajdonképpen költség csak az éves szerviz, ami átlagban 60eFt/év. A többi költség egy olcsó használt autónál is meglenne. Sőt, használt kocsinál is cserélném a szűrőket, folyadékokat, meg ami még elfárad az autón. Az sincs ingyen. A többi:
Adó: 40eFt/év. (Használt kocsinál ez valamivel kevesebb.)
Biztosítás: 50eFt/év.
Casco: nem kötöttem, sokallok rá évi 150e Ft-ot. Lopástól nem félek, nem utcán éjszakázik a kocsi. Munkahelyemen is zárt bekamerázott parkoló van. Elég sokat vezetek cégek kocsikat is. Saját hibás balesetem 21 év alatt még nem volt. Így ezt sem tartom nagy rizikónak.
Autópálya díj: 20eFt/év. (Használt öreg kocsira fillérre ugyan ennyi lenne.)
Üzemanyag: Spritmonitoron vezetem az autó új kora óta az összes tankolásomat. A nagy átlagom 5,6 l/100 km. (Használt, öreg kocsinál se lenne szerintem kevesebb.)
Mikor vettem az autót vettem egy téli kerék garnitúrát. De ha használt kocsit vettem volna, nyilván ahhoz is megtettem volna, tehát ez sem plusz költség.
Nagyjából ennyi. Inkább kezdetben igényel nagyobb befektetést. De ha már megvan, nem kerül nagyságrendekkel többe. Legalábbis én így tapasztalom. Főleg egy garanciális autó, aminél még nincsenek váratlan költséges meghibásodások.
5-ös, igen, de a kérdés így szólt: Nettó 250-ből fenntartható egy új autó?
Azaz feltételeztem hogy az ára már meg van és azon felüli fenntartás a kérdés. Mert az értékvesztést nem a havi nettó 250e-s fizetésedből fizeted be havi szinten egy meglévő autónál, nem? Én legalábbis így értettem.
Akkor lehetne azon is rugózni, hogy az embernek milyen szép összeg lehetne a bankszámláján, ha csak zsíroskenyéren élne egész hónapban. Vagy ha eladná a lakását, azt befektetné és a híd alatt csövezne. De hát na... Igen, a kényelemnek, így az új autónak is megvan az ára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!