Motormosó + Mannol olaj + molibdén adalék? Jó megoldás lehet?
Legutóbb úgy voltam vele, hogy rászánom a pénzt, és megveszem a Liqui Moly olaját (5W-40), ami az én autóm specifikációinak megfelel.
/ Skoda Octavia 1.6 8V; BFQ motor; 2005; VW 502/505; 230.000 km/
Sajnos most elég rossz tapasztalataim vannak vele. Ugyanolyan üzemi feltételek mellett kb 5-7.000 km után már elkezdte csipegetni a kocsi, ami persze teljesen elfogadható, ahogy fárad az olaj, illetve a könyve szerint is gyakori város mellett 0,5 l / 1000 km is rendben lenne. Nekem most olyan 5.000 km alatt evett meg 1 litert, ami teljesen belefér. (Főleg sok város után autópályás menetnél volt ez észrevehető.)
Előtte Castrol volt benne, de 8-10.000 környkén azt is elkezdte csipegetni már, amikor közeledtem a gyári 15.000 km-es periódushoz (állandóban használom, nem változó periódussal).
Ami viszont jobban zavar, hogy a Liqui Moly-val városi üzemnél iszonyat kapucchino van az olajbetöltő sapkán. Autópályás menetnél eltűnik. Castrollal ennek az ötöde alig volt.
A szerelőm ajánlotta, hogy próbáljam ki a Mannolt, mert igaz nincs nagy marketingje, de az átlagtól azért jóval minőségibb olaj, ráadásul a no marketing miatt az ára is igencsak kedvező. Azt mondta mehet bele nyugodtan a Mannol saját molibdén adaléka, de csak azt tehetem bele. Ilyen Metabond és egyéb kávétejszínt meg ne próbáljak, a molibdénes adalék az egyetlen, ami kb ér valamit.
Kinek mi a tapasztalata?
Használt már valaki ilyen molibdénes cuccot a motorba?
Illetve az olajváltásnál, főleg, hogy ilyen habzós hulladék van most benne, mennyire tartjátok jó ötletnek a motormosó használatát olajcsere előtt?
Előre is köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!