Motormosó + Mannol olaj + molibdén adalék? Jó megoldás lehet?
Legutóbb úgy voltam vele, hogy rászánom a pénzt, és megveszem a Liqui Moly olaját (5W-40), ami az én autóm specifikációinak megfelel.
/ Skoda Octavia 1.6 8V; BFQ motor; 2005; VW 502/505; 230.000 km/
Sajnos most elég rossz tapasztalataim vannak vele. Ugyanolyan üzemi feltételek mellett kb 5-7.000 km után már elkezdte csipegetni a kocsi, ami persze teljesen elfogadható, ahogy fárad az olaj, illetve a könyve szerint is gyakori város mellett 0,5 l / 1000 km is rendben lenne. Nekem most olyan 5.000 km alatt evett meg 1 litert, ami teljesen belefér. (Főleg sok város után autópályás menetnél volt ez észrevehető.)
Előtte Castrol volt benne, de 8-10.000 környkén azt is elkezdte csipegetni már, amikor közeledtem a gyári 15.000 km-es periódushoz (állandóban használom, nem változó periódussal).
Ami viszont jobban zavar, hogy a Liqui Moly-val városi üzemnél iszonyat kapucchino van az olajbetöltő sapkán. Autópályás menetnél eltűnik. Castrollal ennek az ötöde alig volt.
A szerelőm ajánlotta, hogy próbáljam ki a Mannolt, mert igaz nincs nagy marketingje, de az átlagtól azért jóval minőségibb olaj, ráadásul a no marketing miatt az ára is igencsak kedvező. Azt mondta mehet bele nyugodtan a Mannol saját molibdén adaléka, de csak azt tehetem bele. Ilyen Metabond és egyéb kávétejszínt meg ne próbáljak, a molibdénes adalék az egyetlen, ami kb ér valamit.
Kinek mi a tapasztalata?
Használt már valaki ilyen molibdénes cuccot a motorba?
Illetve az olajváltásnál, főleg, hogy ilyen habzós hulladék van most benne, mennyire tartjátok jó ötletnek a motormosó használatát olajcsere előtt?
Előre is köszönöm!
Leírom a tapasztalataimat és a tippeket, amit a saját "káromon" szereztem, hátha a későbbiekben segít másoknak, ha olvassák ezt:
Húsvétkor megtörtént az olajcsere Mannol olajjal + az említett molibdénes adalékkal.
Már akkor csökkent a hab az olajbetöltőn jelentősen, de mikor visszajöttek a hidegek, akkor meg-megjelent, igaz közel sem olyan mértékben, mint előtte. Most főleg városban van használva az autó, így tudom figyelgetni.
A friss olaj betöltése után viszont kiírt egy olyan hibakódot ODB-re, hogy gyújtáskimaradás az 1-2-4 hengerben.
Ezután gondolkoztam el azon, hogy igazából én mióta megvettem, nem néztem a gyertyák közelébe se, és előtte sem tudom mikor cserélhették. Én 152.000 km-el vettem meg anno 2018 őszén, és most már van benne ugye 230.000 km. Gyorsan vettem 4 gyertyát (NGK 3 pólusút dobott hozzá a rendszer), és szerelőmmel átpakoltuk (sajnos ennél a szívósort meg kell bontani hozzá, hogy ki lehessen cserélni). Amit kivettünk belőle, az is ugyanez az NGK 3 pólusú volt, de arra csak annyit mondott: "Bakker... ezek már majdnem kiégtek. Nem csodálkoztam volna, ha ottmaradsz valahol."
Tapasztalat: hidegen jobban indul most, illetve - szerdán csináltuk meg - azóta 1x voltam ma az M5 bevezetőn az IKEA-ig meg vissza, azon kívül városi üzem, és 0 hab, de még csak kis foszlány se!
Konklúzió: a gyertyák is a motor részei, és a tökéletlen égés sok mindenre hatással lehet! Néha rájuk kell kacsintgatni. ;)
Motul, Fuchs! +1
Varosi hasznalattol pedig lehet olyan.
Az azért brutális ha 0.5l / 1000 km.
EZ nem autó, ez egy szégyen vidd el leadni.
A Peugeot 10000 km alatt se kell után tölteni 1 decit se !!!!
Osztom #14-et, akik a francia autókat éltetik, azoknak fingjuk sincs az autókról. :D Arra alapozzák csak, hogy vettek egy franciát, bele tettek egy relatív kevés távot, ezalatt (csodával határos módon) nem döglött meg az autó és akkor ennyi nekik elég ahhoz, hogy osszák az észt, hogy "a francia bezzeg milyen jó". :D Mindeközben az autószerelők, akik a valóságot látják, mind egyetértenek abban, hogy szar az összes. Pocsék motor, 10-ből 9 fossa az olajat általában a turbónál, de sok esetben máshol is, a porlasztókról meg ne is beszéljünk, amik talán 250 ezret elmennek, ha hímestojásként bánnak az autóval a legelső perctől, ellenkező esetben már a 150 ezerért is imádkozni kell. A benzinesek sem sokkal jobbak, bár megbízhatóbbak, de mégis ha bármi problémájuk van, az kétszer nagyobb és drágább munka, mint bármi másnál.
Kérdező: mi mondtuk, hogy az olajmosó egy zsák sz*rt nem ér és a problémát nem fogja megoldani. Gondolom nem volt drága, de akkor is feleslegesen elverted rá a pénzt és időt. Mondtuk, hogy az emulzió a tökéletlen égés terméke.
#15 - molibdénes adalékról írtam, nem motormosóról. Azt végül elengedtem.
Mondjuk nekem így is annyi a lényeg, hogy most tökéletesen jár és semmi hab nincs városban sem az új gyertyákkal. Illetve mintha kicsit hamarabb is melegedne be talán.
Az olajfogasztás meg ha kiszámolom most 15 000 km alatt, akkor kb 0,5-0,7 dl/1000 km, ami szerintem simán belefér.
24 éves F astráról még el tudom ezt hinni, de mióta az ECOTECH motorok megjelentek az Opelnél, azóta ismerősi körben akinek Opel van, mikor beszélünk róla: "Jó kocsi, csak az olajat ne szeretné ennyire."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!