Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motormosó + Mannol olaj +...

Motormosó + Mannol olaj + molibdén adalék? Jó megoldás lehet?

Figyelt kérdés

Legutóbb úgy voltam vele, hogy rászánom a pénzt, és megveszem a Liqui Moly olaját (5W-40), ami az én autóm specifikációinak megfelel.

/ Skoda Octavia 1.6 8V; BFQ motor; 2005; VW 502/505; 230.000 km/


Sajnos most elég rossz tapasztalataim vannak vele. Ugyanolyan üzemi feltételek mellett kb 5-7.000 km után már elkezdte csipegetni a kocsi, ami persze teljesen elfogadható, ahogy fárad az olaj, illetve a könyve szerint is gyakori város mellett 0,5 l / 1000 km is rendben lenne. Nekem most olyan 5.000 km alatt evett meg 1 litert, ami teljesen belefér. (Főleg sok város után autópályás menetnél volt ez észrevehető.)


Előtte Castrol volt benne, de 8-10.000 környkén azt is elkezdte csipegetni már, amikor közeledtem a gyári 15.000 km-es periódushoz (állandóban használom, nem változó periódussal).


Ami viszont jobban zavar, hogy a Liqui Moly-val városi üzemnél iszonyat kapucchino van az olajbetöltő sapkán. Autópályás menetnél eltűnik. Castrollal ennek az ötöde alig volt.


A szerelőm ajánlotta, hogy próbáljam ki a Mannolt, mert igaz nincs nagy marketingje, de az átlagtól azért jóval minőségibb olaj, ráadásul a no marketing miatt az ára is igencsak kedvező. Azt mondta mehet bele nyugodtan a Mannol saját molibdén adaléka, de csak azt tehetem bele. Ilyen Metabond és egyéb kávétejszínt meg ne próbáljak, a molibdénes adalék az egyetlen, ami kb ér valamit.


Kinek mi a tapasztalata?

Használt már valaki ilyen molibdénes cuccot a motorba?

Illetve az olajváltásnál, főleg, hogy ilyen habzós hulladék van most benne, mennyire tartjátok jó ötletnek a motormosó használatát olajcsere előtt?


Előre is köszönöm!



#mosás #olajcsere #molibdén #motor élettartam #molibdén-diszulfid #motoröblítés
2021. márc. 29. 15:32
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:

Leírom a tapasztalataimat és a tippeket, amit a saját "káromon" szereztem, hátha a későbbiekben segít másoknak, ha olvassák ezt:


Húsvétkor megtörtént az olajcsere Mannol olajjal + az említett molibdénes adalékkal.

Már akkor csökkent a hab az olajbetöltőn jelentősen, de mikor visszajöttek a hidegek, akkor meg-megjelent, igaz közel sem olyan mértékben, mint előtte. Most főleg városban van használva az autó, így tudom figyelgetni.


A friss olaj betöltése után viszont kiírt egy olyan hibakódot ODB-re, hogy gyújtáskimaradás az 1-2-4 hengerben.


Ezután gondolkoztam el azon, hogy igazából én mióta megvettem, nem néztem a gyertyák közelébe se, és előtte sem tudom mikor cserélhették. Én 152.000 km-el vettem meg anno 2018 őszén, és most már van benne ugye 230.000 km. Gyorsan vettem 4 gyertyát (NGK 3 pólusút dobott hozzá a rendszer), és szerelőmmel átpakoltuk (sajnos ennél a szívósort meg kell bontani hozzá, hogy ki lehessen cserélni). Amit kivettünk belőle, az is ugyanez az NGK 3 pólusú volt, de arra csak annyit mondott: "Bakker... ezek már majdnem kiégtek. Nem csodálkoztam volna, ha ottmaradsz valahol."


Tapasztalat: hidegen jobban indul most, illetve - szerdán csináltuk meg - azóta 1x voltam ma az M5 bevezetőn az IKEA-ig meg vissza, azon kívül városi üzem, és 0 hab, de még csak kis foszlány se!


Konklúzió: a gyertyák is a motor részei, és a tökéletlen égés sok mindenre hatással lehet! Néha rájuk kell kacsintgatni. ;)

2021. ápr. 23. 20:27
 12/24 anonim ***** válasza:

Motul, Fuchs! +1

Varosi hasznalattol pedig lehet olyan.

2021. ápr. 23. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:

Az azért brutális ha 0.5l / 1000 km.

EZ nem autó, ez egy szégyen vidd el leadni.

A Peugeot 10000 km alatt se kell után tölteni 1 decit se !!!!

2021. ápr. 24. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
Na a Peugeot hagyjuk....annal nagyobb rakás szar autót nem gyártanak. Lehetségesnek tartanám mindemellett hogy van nemi kopása a motornak, ám valóban van egy olajfogyasztása, és mostmár egyik autót sem kíméli ez, minden modern motor zabalja orrán száján. Renault master új korában is benyalt 1L-t 20ezer alatt, pár éves egyébként. Aztán ugye ottvan az is hogy a VW konszern motorok tényleg csipegetik, emellé ha társul motorkopás vagy turbo probléma, mondjuk ez nálad nem all fent, akkor összeadódnak a dolgok, és egyre jobban is fogja csípni, mert lekoxol és az meg eszi a gyűrűket. Cappucinos dologról tényleg annyit hogy az a rövid menetektol van, ha mesz vele rendesen ahogy egy autóval illik(nem 2-3 km) akkor annak el kell tűnnie
2021. ápr. 24. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

Osztom #14-et, akik a francia autókat éltetik, azoknak fingjuk sincs az autókról. :D Arra alapozzák csak, hogy vettek egy franciát, bele tettek egy relatív kevés távot, ezalatt (csodával határos módon) nem döglött meg az autó és akkor ennyi nekik elég ahhoz, hogy osszák az észt, hogy "a francia bezzeg milyen jó". :D Mindeközben az autószerelők, akik a valóságot látják, mind egyetértenek abban, hogy szar az összes. Pocsék motor, 10-ből 9 fossa az olajat általában a turbónál, de sok esetben máshol is, a porlasztókról meg ne is beszéljünk, amik talán 250 ezret elmennek, ha hímestojásként bánnak az autóval a legelső perctől, ellenkező esetben már a 150 ezerért is imádkozni kell. A benzinesek sem sokkal jobbak, bár megbízhatóbbak, de mégis ha bármi problémájuk van, az kétszer nagyobb és drágább munka, mint bármi másnál.


Kérdező: mi mondtuk, hogy az olajmosó egy zsák sz*rt nem ér és a problémát nem fogja megoldani. Gondolom nem volt drága, de akkor is feleslegesen elverted rá a pénzt és időt. Mondtuk, hogy az emulzió a tökéletlen égés terméke.

2021. ápr. 24. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
Képzeld el te okorallat majom #15 hogy ez nem az első master és nem fityfasz tavokat megyünk. Meg lehet nézni a fos boxereket amik pár évesen dobják a festéket és szarra megy a hátsó dupla ajtó..de ezek nyilván nem motorikus problémák de egy kalap szar a Peugeot. Citroennel semmi tapasztalatom. A Renault jo, teherautoban is. Amúgy nekem egy Audim van és mint latod én nem vagyok semmilyen nep autójának a pártoloja. Francia 3asbol a Renault jo. És nem tudom hogy mereszelsz látatlanban osztani te gyokeragyu mikor fingod sincs rola mit csinálok. Mellesleg ha olyan fos a francia, akkor meséld el miért mennek el több mint fel milliót az új masterek kopó alkatrészek hibajan kívül kb probléma nélkül ? Ülj le egyes.
2021. ápr. 24. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

#15 - molibdénes adalékról írtam, nem motormosóról. Azt végül elengedtem.


Mondjuk nekem így is annyi a lényeg, hogy most tökéletesen jár és semmi hab nincs városban sem az új gyertyákkal. Illetve mintha kicsit hamarabb is melegedne be talán.

Az olajfogasztás meg ha kiszámolom most 15 000 km alatt, akkor kb 0,5-0,7 dl/1000 km, ami szerintem simán belefér.


24 éves F astráról még el tudom ezt hinni, de mióta az ECOTECH motorok megjelentek az Opelnél, azóta ismerősi körben akinek Opel van, mikor beszélünk róla: "Jó kocsi, csak az olajat ne szeretné ennyire."

2021. ápr. 24. 09:48
 18/24 anonim ***** válasza:
nem kell motortisztitó teljesen felesleges, ami viszont nem az, hogy mielőtt neki esel a leeresztő csavart gyilkolni kapd már le a beöntő sapkát meg vedd ki a nivó pálcát is és töröld meg alaposan, ezzel többet érsz h kiürüljön a fáradt olaj (teljesen sosem fog mindig marad). Utána csapasd meg castrol gtx ultracleannal nekem tökéletesen produkál. A tejeskávé miatt meg szerelő.
2021. ápr. 24. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
Igen kérdező, ez az ecotec fostalicska Opel motor egy igazi kokany szar. Rájöhetnének az emberek hogy 25-30 éve volt csak “Kopel” sose kopel. Jól latod, nem vesz az a fogyasztás, megy és jól megy ez a lényeg. Ha a víz se fogy akkor no para
2021. ápr. 24. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
Azért elég nagy különbség van aközött, hogy az Ecotec eszi az olajat, ami bár plusz pénzbe kerül, de alapvetően ártalmatlan és aközött, hogy a "péesá" dízelnek orrán-száján folyik a takony, mint amiről előtte beszéltünk. És kedves #19, az Opel még ma se kop el, ha után van töltve az olaj. Mint mondtam, lehet hogy az olajfogyasztás miatt egy kicsivel többet kell rá költeni, mert folyton pótolni kell, de ha ez megtörténik, akkor az Ecotec is lazán elfut annyit.
2021. ápr. 24. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!