Veterán első autónak?
#6-tal teljesen egyet tudok érteni, mint veterán- és youngtimer tulajdonos.
Én egy szociautóval kezdtem, első autóm egy vasalólámpás Skoda 120L volt, nagyapámtól kaptam 20 évesen, 6 évvel ezelőtt. Nyilván szerettem, mert első autóm volt, de fontos megjegyezni, hogy bár már kiskoromtól kezdve autómániás vagyok, autószereléshez nem igazán értettem, csak a Simsonomat, MZ-met bütykölgettem addig, ami bár jó alap, nem egészen ugyanaz.
A Skodri egy jó állapotú kocsi volt, nagyapám értett a szereléséhez, együtt csináltuk a bajait, úgyhogy tök jól belevitt ebbe a veteránozós témába. Viszont még úgy is, hogy bármit meg tudtunk rajta csinálni, mindig volt egy nagy hátránya: abból adódóan, hogy a szociautók összességében gyenge minőségű termékek, sosem tudtam biztosan, hogy vajon időre oda tudok-e érni vele valahova, vagy lesz valami gondja út közben. Mert volt. Hiába volt egy jó állapotú verda, akkor is többször kellett az út szélén bajlódni vele, vagy többször volt, hogy nagyon kellett volna, de nem indult valamilyen okból, stb stb. És ez bizony igaz bármelyik hasonszőrű autóra.
A Skodri is megvan még - nagyritkán kiviszem egy körre -, lett azóta mellé több másik hobbiautó is (jelenleg 1991 Ford Scorpio, 1996 BMW 325i kabrió), de egy dolog biztos: ha szükséged van rá, hogy egész biztosan el tudj jutni bármikor A pontból B pontba, akkor ezek az autók csak HOBBIautók lehetnek, még a relatíve modern 1996-os BMW is - bár sosem hagyott ott sehol - egyszerűen a korából adódóan bármikor prezentálhat egy olyan problémát, ami meggátol abban, hogy elmenjek vele egy hosszabb útra.
Éppen ezért nekem az a véleményem, és ezt már 20 évesen a 120-as Skodriban ülve is így gondoltam: először vegyél egy olyan autót, ami egyszerű és megbízható. Mondjuk egy békalámpás Corolla, vagy egy Suzuki Swift - akármi, amiben meg tudsz bízni jobban, mint az ilyen autókban. És utána, hétvégi autónak érdemes venni ilyeneket. Nekem is egy 2005-ös VW Polo van járkálósnak, illetve már céges autót is használok, és ez így jó, mert mindig tudom, hogy bármikor el tudok indulni akárhova.
Különbséget kell tenni veterán autó és öreg autó között. Nem világos, hogy a kérdező melyikre gondolt. Egy autót eredeti alkatrészekkel OT rendszámos állapotba hozni és ott tartani baromi drága és baromi macerás.
Ellenben, ha mondjuk csak 1 Trabantot akar és nem érdekli a környzetszennyezés, annak a szerelése és működésben tartása nagyon egyszerű. Sok éve, semmi tapasztalattal én is levettem a Trabantom hengerfejét egy kollégám garázsában. De a rozsdásodás, rendszeres lakatolás ugyanúgy megvan, mint bármely más öreg autónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!