Károsodik a magasnyomású szivatyú ha kifogy a gázolaj?
mert probáltam indítani egy darabig kb1-2 percig amig nem volt benne üzemanyag, utánna megoldottuk nyumtunk gázolajat az üzemanyag csőbe,az autó müködik semmi gond vele ,viszont akkor még nem tudtam hogy ez károsithatja a magasnyomású pumpát,
annak ellenére hogy semmi gondom az autóval müködik rendessen ,kicsit nem hagy nyugodni a tudat hogy lehet kárt tettem a magasnyomású szivatyúban.
egy hozzáértő véleménye jól jönne menyit károsodik így sokat?keveset? vagy semmi baja nem lessz?
mondom azóta mentem vele kb 2 ezer km nem vettem észre semmit
CR dízeleknek alapból nagyon káros, ha kifogy teljesen a gázolaj, mert levegősödik az egész rendszer, sokszor szervíz a vége, mert 10-15 perc indítózás után sem indulnak be, hiába indítózod, max az akkut csinálod ki. A másik dolog, hogy a CR befecskendezőknek már önmagában az is káros, ha állandóan kevés gázolajjal jársz vele, mert a CR olyan, hogy állandóan keringeti a gázolajat a tartály és a közös nyomócső között. A nagy nyomástól felmelegszik a gázolaj tűzforróra, ahogy visszakerül a tankba, a kevés gázolaj felmelegszik, és egy idő után a pumpa ezt a meleg gázolajat keringeti, ami nagyon nem tesz jót neki, a hideg gázolajat szereti. Ha van elég gázolaj a tartályban, akkor visszahűl időben a visszakerülő adag.
Na most van még egy olyan dolog, hogy egyes modellek, pl új VW-k automatikusan levegőztetik a rendszert, nem is kell csinálj semmit, aztán beindulnak. HDI-nél nemtudom. Mindenesetre nagyon sok ellenérv van ellene, hogy ne fogyaszd ki teljesen a gázolajat, semmi értelme és káros nagyon.
Azért érdekes ez a lelkiismeret felmentő logika: ha szidni kell a magyar gázolajat, akkor nyugodtan lehet, merhát alig kennek valamit (baromság), de ha saját hibából kifogy a szörp, akkor meg "hát úgyis szar a gázolaj, csak nem lehet így sokkal rosszabb" :D De, lehet rosszabb.
Nem lesz azonnali probléma belőle, de bizony károsodik. Teljesen mindegy, milyen gyártmányú. Ha most emiatt mondjuk 50 ezer kilométerrel kevesebb lesz az élettartama, úgysem fogod észrevenni, talán még éveket elmegy minden gond nélkül, és amikor letérdel, akkor sem fogod megmondani, hogy ez a konkrét eset mennyire játszott közre. Levegős rendszer esetén a magasnyomású részt minden esetben légteleníteni kell. Az meg tényleg csak a szarnak ad egy pofont, ha porzó tankkal még reszeltetjük 2 percig, hátha valami ok miatt beindul. Kulcsfontosságú, hogy a szivattyú mennyi ideig jár szárazon.
üzemanyag szűrőt cseréltem,nem járok mindig majnem üres tankal nyugi.,
ha igy álnék az autóhoz nem is foglalkoznék a témával.
Nem 1.4hdi? Azokon van egy pumpa amivel ki tudod kergetni a levegőt a szűrőből csere után.
Én januárban cseréltem üzemanyag szűrőt egy 1.4 tdci-n (ugyan az, mint az 1.4 hdi). Nyomkodtam egy percig a pumpát, majd miután nem hallottam bugyborékolást a tank felől azután beindítottam, nem állt le, nem lett levegős a rendszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!