Jó lenne a benzines/dízel autók betiltása?





Városi kisautóknak jók az elektromos autók (pl. VW UP, Nissan Leaf...), rövid utaknál sűrűn lakott városi környezetben, de nem látom ésszerűnek, reálisnak, hogy például a napi sok száz kilométert elsősorban autópályákon, főútvonalakon futó áruszállító kisteheruatókat, kamionokat akkumulátorra vagy hidrogénes tartályos üzemanyagcellás elektromos meghajtásra állítsanak át.
Harmadik lehetőség, talán megfontolandó, hogy a kamionoknak autópályán felsővezetékes elektromos meghajtás kiépítése, mint a troliknál, letérve pedig rövidebb távra akkumulátor és vagy dízel üzem.
Farmereknél, mezőgazdasági járműveknél, erdészeteknél, vadásztársaságoknál sem látom ésszerűnek előírni a kötelező átállást elektromos meghajtásra.
Északon Svédországban, Finnországban, Oroszországban, Kanadában sem tűnik ésszerűnek a betiltás, mivel télen nagy hidegben az akkumulátor kapacitása felére csökkenhet, a tajgán, tundrán nagy távolságok lehetnek lakatlan vidékekkel és elakadásnál, dugóban előnyös ha még stabilan fűteni is lehet az autóban a motorhőt hasznosítva és egyszerű, gyors az utántöltés.





jó hát
az amishok is jól megvannak nélküle





Nem lenne jó.
Az elektromos autó egy zsákutca.Németországban egyes parkolóházak kitiltották őket, mert ha kigyullad, akkor nagyon nehéz őket eloltani.
Egy normálisabb elektromos autó 3x annyiba kerül, mint egy benzin/dízel.
Egy Skoda Superb 2.0 TDI motorral 10 millió és 1000 km a hatótávja.Erős, tágas kényelmes autó.
Ezt egy Tesla S tudja, dupla, majdnem tripla annyiért, kisebb hatótávval,ami ráadásul télen csökken plusz macerás a töltögetése.
Aki zöld,van pénze, az vegye csak, de ne erőltessék rá másokra.










A magyar autópark átlagéletkora 14+ év. Ha betintanánk a belsőégésű motorokat akkor az emberek mivel járnának? Lovaskocsival? Most sem telik az átlagnak új autóra, nem hogy új elektromosra.. :D
Ez tényleg ilyen bilibe lóg a kezünk..
Gyere át a közlekedés kategóriába, kb minden második kérdésben valami 10-15 éves technikáról kérdeznek. Mennyire reális egy ilyen döntés Magyarországon? :D
Jelen pillanatban értelmetlen lenne betiltani a belső égésű motorokat, nagyjából 2050-re jön el a reális ideje ennek.
Egyelőre az a cél radikális verziója, hogy 2030-ig minden új eladott autó elektromos legyen (az emberek többsége nem új autót vesz, amikor vesz!). Tehát nagyjából 2045-re futnának ki teljesen a benzines autók.
Valószínűleg már 2030 előtt olyan szintre tudják csökkenteni az aksik árát, hogy gazdaságilag ne érje meg új benzines autót venni, úgyhogy ez a szabály egybe fog esni a gazdasági valósággal.
Egyébként szerintem:
A töltési infrastruktúra és a gyorsabban tölthető aksik fejlődésével az akku pakkok kapacitása csökkenni fog. A NCM alapú katód helyett mindenki át fog állni a jóval olcsóbb, de alacsonyabb kapacitású vas-foszfátra. Anód oldalon pedig, a szilárd elektrolitos, fém Li anódos rendszerekben a jövő.
Kisebb, olcsóbb, gyorsan tölthető aksik, elterjedt töltőállomások. Ez lesz a jövő.
"Németországban egyes parkolóházak kitiltották őket, mert ha kigyullad, akkor nagyon nehéz őket eloltani."
Ez a probléma nagyon ritkán jön elő, és már lassan gyártásba kerülnek a szilárd elektrolitos aksik, amik nem tudnak kigyulladni.
"Egy normálisabb elektromos autó 3x annyiba kerül, mint egy benzin/dízel."
Most még. Mivel túlkereslet van, ami felveri az árakat, és az összes aksi gyártó most terjeszkedik, amit finanszírozni kell valamiből, és a gyártástechnológia még nincs 100%-on, és az alapanyagok terén is hatalmasat lehet még fejlődni.
Ellenben a benzines autók ára mennyit tud még csökkenni?










Nem kell őket betiltani. Az elektromos autó annyival jobb hogy amint lejebb megy az áruk a benzines már nem fog kelleni senkinek sem.
Olyan lesz mint manapság betiltani a katódcsöves tévét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!