Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jó lenne a benzines/dízel...

Jó lenne a benzines/dízel autók betiltása?

Figyelt kérdés
Azokban az országokban, ahol már döntött erről a kormány, parlament és megvan a céldátuma a betiltásnak, ott ez majd csak a hagyományos személyautókra vonatkozik vagy a pickupokra, platós kisteherautókra, furgonokra, összkerékhajtású terepjárókra, mezőgazdasági gépjárművekre, nagy teherautókra, buszokra is?

2021. márc. 6. 18:50
A kérdező szavazást indított:
Igen, be kellene őket tiltani.
Nem jó a betiltás, egyéb állami ösztönzők kellenének az átállásra.
51 szavazat
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
77%
ÉS az átlag majd mégis miből fogja kicsengetni a MINIMUM 7-8 millió forintot új elektromos autóra? Hitelbű'? Irreális! Belelóg a kezünk a bilibe!
2021. márc. 6. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 A kérdező kommentje:

Városi kisautóknak jók az elektromos autók (pl. VW UP, Nissan Leaf...), rövid utaknál sűrűn lakott városi környezetben, de nem látom ésszerűnek, reálisnak, hogy például a napi sok száz kilométert elsősorban autópályákon, főútvonalakon futó áruszállító kisteheruatókat, kamionokat akkumulátorra vagy hidrogénes tartályos üzemanyagcellás elektromos meghajtásra állítsanak át.

Harmadik lehetőség, talán megfontolandó, hogy a kamionoknak autópályán felsővezetékes elektromos meghajtás kiépítése, mint a troliknál, letérve pedig rövidebb távra akkumulátor és vagy dízel üzem.

Farmereknél, mezőgazdasági járműveknél, erdészeteknél, vadásztársaságoknál sem látom ésszerűnek előírni a kötelező átállást elektromos meghajtásra.

Északon Svédországban, Finnországban, Oroszországban, Kanadában sem tűnik ésszerűnek a betiltás, mivel télen nagy hidegben az akkumulátor kapacitása felére csökkenhet, a tajgán, tundrán nagy távolságok lehetnek lakatlan vidékekkel és elakadásnál, dugóban előnyös ha még stabilan fűteni is lehet az autóban a motorhőt hasznosítva és egyszerű, gyors az utántöltés.

2021. márc. 6. 19:05
 3/31 anonim ***** válasza:
77%

jó hát

az amishok is jól megvannak nélküle

2021. márc. 6. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:
57%

Nem lenne jó.

Az elektromos autó egy zsákutca.Németországban egyes parkolóházak kitiltották őket, mert ha kigyullad, akkor nagyon nehéz őket eloltani.



Egy normálisabb elektromos autó 3x annyiba kerül, mint egy benzin/dízel.

Egy Skoda Superb 2.0 TDI motorral 10 millió és 1000 km a hatótávja.Erős, tágas kényelmes autó.


Ezt egy Tesla S tudja, dupla, majdnem tripla annyiért, kisebb hatótávval,ami ráadásul télen csökken plusz macerás a töltögetése.



Aki zöld,van pénze, az vegye csak, de ne erőltessék rá másokra.

2021. márc. 6. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 anonim ***** válasza:
36%
Rengeteg ideig tart a feltöltés. Az áram használat pedig drasztikusan megnő
2021. márc. 6. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/31 anonim ***** válasza:
100%

A magyar autópark átlagéletkora 14+ év. Ha betintanánk a belsőégésű motorokat akkor az emberek mivel járnának? Lovaskocsival? Most sem telik az átlagnak új autóra, nem hogy új elektromosra.. :D


Ez tényleg ilyen bilibe lóg a kezünk..


Gyere át a közlekedés kategóriába, kb minden második kérdésben valami 10-15 éves technikáról kérdeznek. Mennyire reális egy ilyen döntés Magyarországon? :D

2021. márc. 6. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 anonim válasza:
69%

Jelen pillanatban értelmetlen lenne betiltani a belső égésű motorokat, nagyjából 2050-re jön el a reális ideje ennek.


Egyelőre az a cél radikális verziója, hogy 2030-ig minden új eladott autó elektromos legyen (az emberek többsége nem új autót vesz, amikor vesz!). Tehát nagyjából 2045-re futnának ki teljesen a benzines autók.

Valószínűleg már 2030 előtt olyan szintre tudják csökkenteni az aksik árát, hogy gazdaságilag ne érje meg új benzines autót venni, úgyhogy ez a szabály egybe fog esni a gazdasági valósággal.


Egyébként szerintem:

A töltési infrastruktúra és a gyorsabban tölthető aksik fejlődésével az akku pakkok kapacitása csökkenni fog. A NCM alapú katód helyett mindenki át fog állni a jóval olcsóbb, de alacsonyabb kapacitású vas-foszfátra. Anód oldalon pedig, a szilárd elektrolitos, fém Li anódos rendszerekben a jövő.

Kisebb, olcsóbb, gyorsan tölthető aksik, elterjedt töltőállomások. Ez lesz a jövő.

2021. márc. 6. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 anonim válasza:
75%

"Németországban egyes parkolóházak kitiltották őket, mert ha kigyullad, akkor nagyon nehéz őket eloltani."

Ez a probléma nagyon ritkán jön elő, és már lassan gyártásba kerülnek a szilárd elektrolitos aksik, amik nem tudnak kigyulladni.


"Egy normálisabb elektromos autó 3x annyiba kerül, mint egy benzin/dízel."

Most még. Mivel túlkereslet van, ami felveri az árakat, és az összes aksi gyártó most terjeszkedik, amit finanszírozni kell valamiből, és a gyártástechnológia még nincs 100%-on, és az alapanyagok terén is hatalmasat lehet még fejlődni.

Ellenben a benzines autók ára mennyit tud még csökkenni?

2021. márc. 6. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/31 anonim ***** válasza:
73%
Nem nem nem!!!!!!!!! Én még szeretnék száguldani a szuper kis benzines autocskammal
2021. márc. 6. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/31 anonim ***** válasza:
69%

Nem kell őket betiltani. Az elektromos autó annyival jobb hogy amint lejebb megy az áruk a benzines már nem fog kelleni senkinek sem.


Olyan lesz mint manapság betiltani a katódcsöves tévét.

2021. márc. 6. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!