Jó lenne a benzines/dízel autók betiltása?
10
Ne altalanosits.En nekem akkor is a benzinesek kellenének nem a szaros elektromos kocsik
Majd szólj, ha lehet venni egy kényelmes elektromos családi autót 5 millióért 600 kilométeres hatótávval, 10 perc alatt feltölthető akkuval. A hatótáv -10 fokban, fűtött autóval 5 személlyel autópályán 130-as tempóval értendő nem laborban tesztpadon.
Addig benzines.
#13
Nem hiszem, hogy teljesen tévút lenne, vannak komoly előnyei. Viszont lehet, hogy előbb-utóbb bölcsen újraértékelik, mint néhány éve a bioüzemanyagokat, bioetanolt, repceolajat, pálmaolajat, amik a 2000-es évek környezetvédelmi, megújulós slágertémáját jelentették a közlekedésben. Bár papíron az is környezetbarát, klímasemleges, de a földhasználat, ipari léptékű előállítás, szállítás miatt az sem volt tökéletes alternatíva. Az elektromos autóknál is felmerülhetnek aggályok az akkumulátor alapanyagok nagyon környezetpusztító bányászata, a gyártás környezeti terhelése, újrahasznosítás még nagyon kezdetlegessége és az áramtermelés, továbbítás, elosztás környezeti terhelése, ártalmai miatt. Mindent figyelembe véve egy kicsi, könnyű, takarékos japán benzines autó még mindig kisebb ökológiai lábnyommal, környezetkárosító terheléssel jár az életciklusa során, mint egy Tesla Model S vagy Audi e-Tron.
És piaci szempontból felmerülhet, hogy ha Európa, USA meg is lépi az átállást és a személyautókat elektromosra állítják át, akkor mihez kezdenek majd az olajfinomítókban keletkező felesleges benzinnel (kőolaj lepárlásnál kb. 40-50% a benzin a kihozatali arány)? Megjelennek a benzines kamionok kihasználandó az olcsóbb benzint? Vagy exportálják majd a fejlődő országokba, ahol előszeretettel használják majd az olcsóbb benzines autókba az olcsóbb benzint és növelik az éves futásteljesítményt az olcsóságnak, bőségnek köszönhetően?
"Megjelennek a benzines kamionok kihasználandó az olcsóbb benzint?"
Az kizárt.
14
Milyen előnyei vannak egy elektromos autónak a benzinessel szemben?
"Milyen előnyei vannak egy elektromos autónak a benzinessel szemben?"
Elsősorban az, hogy nincs helyi károsanyag-emisszió, levegő szennyezés vagy csak kicsi (az úthasználat miatt ők is porolnak). Ez nagyvárosokban nagy előny lenne, ahol a rossz levegő nagy részt a közlekedés miatt van (bár nagyobb rész a dízelek miatt és ugye itt a teherautók, buszok szerepe is fontos).
17
Ez mondjuk igaz de attól még a környezetszennyezés mértéke nem csökken jelentősen
És ez csak nagyvárosokban érné valamit.Mindegy amíg van pénz az olajbizniszben addig úgyis maradnak a benzines autók is,a kérdés csak az hogy mikor fogyunk ki az olajból
Egy másik érdekes dologgal kb senki nem foglalkozik: honnan lesz áram?
Este amikor először olvastam a kérdést megnéztem a MAVIRnál mi a helyzet ( aki nem ismerné: Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító ZRt ). Úgy alakult a fogyasztás, hogy 3636MW termelés mellett 2134MW áramot importáltunk. Az import az akkor több volt, mint a jelenlegi paksi atomerőmű max kapacitása!
Most amikor a választ írom 3525MW termelés mellett még mindig 1361MW-ot importálunk.
Ezt csak azért írom, hogy aki ilyennel még nem találkozott/foglalkozott az is tudja/megértse hogy közel sem termelünk annyi áramot,mint amennyire szükségünk van.
Egy sima fali töltő az mittudomén 3,7/7,4kW/11kW/22kW ( biztos van más is, csak az első webshopig mentem). Feldugsz egyszerre 1000 autót a másodikra akkor az mindjárt 7,4MW. Budapesten 690 000 jármú van regisztrálva, ha csak az 1%-át kezded el tölteni este 7kor az 51MW, ha a 2 %-át akkor az durván 100MW rendszerteljesítmény. Csak az arányok miatt írom: a tiszalöki vízerőmű teljesítménye 12MW!
Pest megyében van további 585 000 személyautó, ennek is csak a két százaléka dugja fel tölteni meló után a verdát az újabb 86MW.
Ha az országban regisztrál 3 920 799db autó 2%-át dugjuk fel tölteni este 7kor az összesen 580MW rendszerigény. Közel a fele annak amit az ország ellátása érdekében most importálunk és több mint amit egy paksi blokk elő tud állítani! És akkor még mindig csak 2%-ról beszélünk.
Ha emeljük a licitet a személyautó állomány 10%-ára akkor az több áramfelvételt jelent, mint ami a 100%-on üzemelő paksi atomerőmű a vezetékbe tud préselni!
Nagyon könnyeb dobálózunk azzal, hogy csak ki kell dobni a belsőégésű motoros járműveket és elektromost kell venni, de honnan lesz áram. Mert ha mondjuk nem a magyar autóparkot nézzük, hanem a 80 milliós Németországét vagy a 360 milliós USA-ét akkor ott a számok még durvábbak lesznek.
Azt sme árt elfelejteni, hogy erőműveket nem lehet levenni a polcról. Ha megugruk az energiaigény nyugaton akkor kevesebb jut exportra és mivel mi exportra szorulunk így bacchatjuk...
és akkor még nem ejtettünk egy szót sem a rendszerirányítási problémákról, termeléseloszlásról..
Egy ideális világban/országban/rendszerben ahol normális hálózat épült ki olyan kapacitással amibe ez belefér és rendesen kidolgozták a módját a szabályozásnak ott az elektromos autózás az egy álom lehet. De sajnos mi Magyarországon élünk, ez egy magyar oldal a kérdést így csak a magyar valóság keretein belül tudom értelmezni ami meg...
19
Én ezért írtam hogy a környezetszennyezés nem csökken jelentősen az elektromos autók miatt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!