Miért piszkálják állandóan az autóipari cégeket a dízelmotorok miatt?
A dízelautók nagyon népszerűek Európában.Úgy gondolom a politikusoknak nem kellene az emberek feje felett dönteni.Ha népszerű, van rá piaci igény, akkor nem kellene ezt piszkálni.
Erről az emissziós adatok "elcsalásáról" is megvan a véleményem.
Egy magyar hasonlatot tudnék felhozni.Magyarországon nagyon magasak egy vállalkozó adóterhei , ezért aki teheti "ügyeskedik".
Az Európai Uniós "szakértők"(kontárok) olyan emissziós normákat állapítottak meg, amiket nem lehet teljesíteni.Vagy lehet, csak hatalmas befektetésekkel, ami annyira megdrágítaná az autót, hogy egy kicsi autó is 8 milliótól indulna.
Én is TDI-t használom és nagyon elégedett vagyok vele.Bőven helybenhagyja a hasonló lökettérfogatú benzines autókat és cserébe senni sem kér sokat.Míg a benzines 11-12 litert is benyel.
Rákkeltő-e?Hát,0,00000000000000000000000000000000000000000001 százalékkal növeli a rák kockázatát,hogyha beszívod, amit kipufog.
De, ugyanígy, ha 10 percig a füleden van az okostelefonod, az növeli minimálisan az agydaganat kockázatát.De, az is, hogyha nézed ahogy forog a kaja a mikróban.
Az a baromi sok vasúti felővezeték több ezer volt feszültséggel, szintén nem egészséges.
Úgy gondolom, ez az egész hisztit csak a sötétzöld lobbi kapta fel, akik alig vártak már egy ilyen hírt.
Ha rajtuk múlna, akkor 5 napos péksüteményeket ennénk, mert a szállítás "környezetszennyező". Vagy, lovaskocsikkal járnánk, mert az környezetbarát.Luddita banda.
Szándékosan nem olvasom el a bevezetőt, mert gondolom megint dízeltroll (vagy helyesebben dízelpunk) lesz az, aki maga is dízelmotorral foglalkozó mérnök (tehát mocskosul elfogulatlan véleménye van ám :-) és leírja, hogy "okos kis motorok" ezek, meg sötétzöld lobbi tehet róla, akiknek gőzük nincs róla, meg nem voltak még egy autógyárban se, és, hogy a szállóporról valójában a fűtés tehet és nem is igaz, hogy sok NOx vegyületet köpködnek a dízelmocik blablabla
Csak azt felejti el hozzátenni, hogy a dízelmotor azért terjedt el a személygépkocsikban, mert olcsó volt a gázolaj, és nem azért mert "okos kis motorok", most meg már jól fent van a fenébe az ára mint a benzinnek, pedig valójában a benzingyártás mellékterméke csak, amit jobb híján belenyomtak mozdonyokba meg teherautókba, mondván, hogy ezeknek jó lesz az is. Aztán fapados ötletként, elkezdték eladni a csóróknak a dízeles kocsikat, mert, hogy milyen olcsó, ja az volt...
Most meg már csak egy nyűg a nyakunkon, ami csinálja a felesleges környezeti terhelést.
Az autóipari szereplők is részt vesznek minden ilyen norma megállapításánál (igen komoly lobbipénzek mennek el erre), az EURO5/6-ot sem csak a farzsebből húzták elő az EU parlamentben.
Egyébként nyugodtan vissza lehet nézni ezeknek a csalódieseleknek a fejlesztéstörténetét: a VW anno a Mercedestől akart mérnököket igazolni, hogy csinálják meg az ott alkalmazott kipufogógáz utánkezelő rendszer Volkswagenes változatát, de belső viszályok révén ezt a VW igazgatótanácsa nem engedte, mondván mi a világ legnagyobb autóipari vállalata vagyunk: csak jobban tudjuk, mint a Merci. Aki ismeri egy kicsit a céges kultúrát (pl. a győri Audiból), az tudja, hogy náluk kb. minden felsővezető gőgös mérnök, aki fenn hordja az orrát, s azt hiszi, jobban ért mindenhez. A végeredmény az lett, hogy mire gyártásba került az új motorszéria nem volt semmi kész rendszerük a (sőt, akkortájt már látszott, hogy a PDTDI is bukásra van ítélve), így hát a legegyszerűbbnek az látszott, hogy írnak egy csaló szoftvert, s azzal meg pár csinosítgatással megy tovább a régi motor gyártása.
Azt pedig, hogy nem lehetetlen teljesíteni ezeket a szabványokat mi sem bizonyítja jobban, hogy a többi piaci szereplőnek - sőt, magának a VW-nek is - egy tucat olyan diesel motorja van, ami teljesíti a környezetvédelmi előírásokat, úgy Európában, mint Észak-Amerikában. Az ominózus 1.9 TDI esetében a kulcs valószínűleg az SCR rendszer beépítése lett volna, melynek értékét autónként 500$ körülre becsülik. Sok? Lehet, de nem 8 millió. Egyszerűen csak arról van szó, hogy a VW remélte, hogy ez az 500$ amit autónként megspórol, elég lehet a versenyelőnyhöz. Ez összességében rohadt sok pénz, ők már akkor is átállítják a gyártósort, ha 1$-al olcsóbb csavarok is elgendőek a megfelelő végeredményhez. Szóval nincs szó semmiféle sötétzöldségről, pusztán csak arról, hogy sokat akart a szarka, de nem bírta a farka.
"Bőven helybenhagyja a hasonló lökettérfogatú benzines autókat és cserébe senni sem kér sokat.Míg a benzines 11-12 litert is benyel. "
Károsanyag-kibocsátás szempontjából lényegtelen, hogy egy autó 5 vagy 25l-t fogyaszt 100km-en.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!