Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorokon a kézifék az első...

Motorokon a kézifék az első kerékre fog, a lábfék pedig a hátsóra? Melyiket mikor szokás használni?

Figyelt kérdés

2021. márc. 17. 11:53
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Én amikor motoroztam mindíg használtam mindkettőt.

Ezt meglehet tanulni és meg is kell. Persze ehhez elég sok idő és gyakorlat kell amikorra ezt gond nélkül tudja használni az ember.

Sőt ez a vészhelyzetben a legrizikósabb mert általában túl húzza a gyakorlatlan ember és kész fejre állás.

Ha együtt használjuk akkor jóval rövidebb a fék út mint külön külön.

2021. márc. 17. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
Fejre lehet állni vele, meg nem is hogy fejreállsz, hanem blokkol a kerék, aztán olyat taknyolsz, hogy csak na. Persze új motorokon van már ABS. A hátsó fék megint veszélyes, mert motoron is, mint biciklin, nagyon könnyen blokkol a hátsó. És nagy tempónál az veszélyes, és káros is. Sokan nem is használják sosem a hátsó féket. Én csak lassításra szoktam néha, vagy a kettőt együtt nagyon enyhén.
2021. márc. 17. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
De ha jelentkezek jogsira, akkor ezeket meg fogják tanítani, vagy magamtól kell majd tudni, hogy mikor melyiket használjam?
2021. márc. 18. 11:35
 14/19 anonim ***** válasza:
Természetesen el fogják mondani, de egy idő után rá fogsz jönni. Annyi, hogy soha ne rántsad be a fékeket, finoman, progresszíven (fokozatosan) húzzad be, és nem lesz gond.
2021. márc. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
normál esetben az oktató minden ilyen fontosabb dolgot elmond ha még nem motorztál, mi 4-en voltunk rutinon egyszerre, egy ember volt aki A2 jogsival kezdett és még nem ült motoron, első órán amig mi gyakoroltuk a pályát addig őt az oktató odébbvitte és 125-ös motoron gyakoroltatta az alapokat
2021. márc. 18. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Ez az én sztorim, engem sajnos átvertek. Hozzáteszem én is hibáztam, de ez akkor is csak lehúzás volt.


Egyszer egy hirtelen felindulásból eldöntöttem, hogy motorozni szeretnék, de annyi idősen még csak az AM-et tudtam megcsinálni. Összeszedtem az összes ballagási pénzem, beiratkoztam, megcsináltam az elméletet, elsősegélyt és jelentkeztem rutinra. Hát igen, pont belenyúltam a legrosszabba, mert az iskola elvileg az én városomban volt, ott volt az elméleti oktatás, de a tanpályájuk jóval arrébb volt, kb. 5 várossal odébb. Mindegy, minden alkalommal szerencsére el tudtak vinni, vagy vonattal bementem. Ez még nem is zavart volna.


Úgy mentem oda, hogy soha nem vezettem motort, sőt, még nem is ültem rajta. Először egy robogóra ültettek fel, azon megtanították az alapokat, ami annyi volt, hogy így húzd a gázt, ez a fék, kanyarba kifele dőlj oszt' cső. Na már most ez semmi. Ilyen, hogy ellenkormányzás, helyes fékezés, súlypont áthelyezés, gázkezelés még említésre se került. Elkeseredésembe youtube-on néztem videókat amiben tanácsokad osztottak, majd kipróbáltam óket a pályán. Annyira azért nem volt nehéz a rutin, hamar belejöttem és simán meglett.


Na igen, itt kezdőtek az érdekességek. Az első forgalmi órámon hozott egy papírt az "oktatóm", hogy írjam alá. Nekem hozták oda utoljára, és már szinte üvöltött, hogy siessek, mert akik először mentek, már be voltak öltözve, indultak volna, és hogy rám várnak. Oké gyorsan aláírtam és mentünk. Kiderült, hogy azt iratta alá velem, hogy levezettem az összes órámat, közben pedig egész nap egyszer vittek ki forgalomba 45 percre. Már mondták, hogy ááá gyerek ez nem megy, vegyél plusz órákat, közbe még lett volna egy csomó, ha nem b@sztak volna át.


Azért se akartam tőlük plusz órákat venni, ha bukok bukok, de nekik egy plusz forintot se fogod fizetni. Apukámmal mentünk autóval a városban és mondta, hogy mire figyeljek, mit hogy csináljak. Ő volt az én igazi oktatóm, aki meg is tanított valamire.


Az én rövid forgalmi oktatásom annyiból állt, hogy a robeszt elvitették velem a tanpályára, mert az iskolát hétvégére bezárták, és nem maradhatott az udvarban. Mivel nem tanítottak meg semmit a motorkezelésről, ezért egyszer majdnem az árokban végeztem 50-nél, mert nem ismertem még az ellenkormányzást.


Na ja, utána jött az óriási vicc része az egésznek. Ott voltunk a tanpályán, visszavittük a hat motort (voltak akik A1 tanfolyamon voltak, folyton cserélgették a motort, de egy A korlátlanosnak el kellett mennie így felszabadult egy Gladius, és az A1-es gyereknek kellett bevinnie!), majd kérdeztem, hogy akkor mikor megyünk vissza, mert már este 9 volt. Azt mondta, hogy milyen vissza, ő megy haza és majd jön vonat. Na én ott lebasztam volna neki egyet. Ott álltunk hatan, senki nem tudott hazamenni, mert aki autóval ment az iskolába, annak ugye nyílván ott maradt az autója, a tanpálya a halál f@szában volt, és senkinél nem volt pénz jegyre. Talán össze tudtunk volna dobni mindenkinek, de a kövi vonat egy óra múlva ment, és gyalog hamarabb hazaértünk volna.


Szerencsére valaki felhívta a haverját aki el tudodd vinni minket egy Peugeot Boxerben hátul, ami át lett alakítva fuvarozásra, tehát ki lettek szedve az ülések. Úgy utaztunk ott, mint a migránsok.


Ezután már küldtek is vizsgára, és el se hittem, de ilyen gyenge és silány oktatás után elsőre meglett minden, és pár hét múlva jött a jogsim.


Amin már csak nevetek, hogy ez a legjobb hírű autósiskola itt a környező városokban.

2021. márc. 18. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Azért remélem, hogy te jobb sulit fogsz ki!
2021. márc. 18. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

#16

Sajnos ez nem annyira egyedi, mint gondolnád... Nekem már megvolt a B, amikor A2-re mentem, és egyedüli A2-esként beraktak B-s KRESZ tanfolyamra, ahol azt tanulhattam, hogy melyik a kuplungpedál, melyik a fék meg hol a kormány meg kézifék. Hiába panaszkodtam, szartak a fejemre. Utána menekültem másik sulihoz, Budaörsi virágpiacra jártam rutinozni Tesch Zoltánhoz. Még mindig oktat és őt tudom ajánlani.


Utána A-nál egy idős néni sulijába mentem, ahol csak az volt a mázlim, hogy kb 15 ezer km tapasztalatom volt már, semmi sem okozott gondot azon a szinten. Viszont egy-két diáktársamat effektíve én oktattam, én mutattam nekik tippeket, magyaráztam el elméleti dolgokat... Nagyon gáz, ami itthon van/volt.


A jó hír (rossz hír?), hogy idéntől szigorodnak a motoros jogsi megszerzési feltételei. Sokkal stabilabb alapokat fog adni mostantól az oktatás, de cserébe várhatóan fel fog menni az ára mert sokan azt fogják mondani, hogy ennyi extra energiát nem ér nekik a motoros rész, hagyják a fenébe, azaz kevesebb oktatóra fog jutni ugyanannyi diák. Illetve nagyobb követelmények lesznek az iskolákra nézve, több lesz a tanmotorok kopása is néhány eddig nem oktatott technika miatt. Ezek mind-mind fel fogják hajtani az árakat. Szerintem 1-2 éven belül ugyanannyiba fog kerülni egy A vagy A2, mint egy B kategória. Ne legyen igazam, de szerintem ez ebbe az irányba mutat. Cserébe kevesebben fognak meghalni (kérdőjellel, mert ugye ez se boztos).

2021. márc. 18. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

#18

Nálunk nem is volt olyan, hogy motoros KRESZ. Mindenki a B-s KRESZ-en volt, és azt tanulta még a motoros is, hogy autóval, hogyan szabad parkolni, az autók kezelőszerveit tanultunk meg, motorokról szó sem esett. Szerencsére a közlekedési szabályok nagyja ugyan az mind a kettőnek, így óriási baj nem volt belőle.


Rossz hallani, hogy máshol is ez a helyzet, de ezt az új rendszert viszont már annál jobb. Respect, hogy te tanítgattad a társaidat :) Végre lesz egy szintje a motoros oktatásnak. Már alig várom az A2-t két év múlva :)


Én annyit változtatnék, hogy nem kéne minden egyes jogosítvány szerzésnél végig ülni a KRESZ-t, hanem első alkalomra egy motorra, és autóra közösen kiterjedő képzést kapna. Még annyit csinálnék, hogy 2-3 évente újra kéne vizsgázni elsősegélyből, mert a legtöbb ember akinek van jogsija és vizsgázott belőle, azt se tudja, hogy mit kell tenni, ha elvágta az ujját, nemhogy mi van akkor ha nincs légzése valakinek.

2021. márc. 18. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!