Lehet valami baja a kéziféknek? Behúzva maradt.
Biztos megégett kicsit a fékdob/tárcsa amelyik van rajt. De ha fog ezután is, akkor egyenlőre nem kell vele foglalkozni.
Amennyiben tárcsafékes, meg tudod nézni a tárcsa felületét és a betéteket, nincs-e nagyon csúnyán elégve, ellilulva.
A betétek felszíne ilyenkor szétég és a hatásfok közel nullára esik. Nem kell nagyon félni tőle, mert a fékezés jelentős részét az első fékek viszik el, szóval hátsó fék nélkül is kellő biztonsággal lehet közlekedni (de azért illik jobban odafigyelni és kicsivel nagyobb követési távolságot tartani). Persze ezt csak úgy értem, hogy szerelőig elmenni az autóval, mert így csak nem maradhat. Le kell venni a dobot, a betétekről lecsiszolni a felső égett réteget, aztán mehet tovább.
Egyébként még olcsón megúszta, mert egyszer én is jártam úgy, hogy véletlenül nem engedtem ki teljesen. 1-2 kattanásra lehetett kb. behúzva, az autó ment normálisan, de a fékek melegedtek, ezzel együtt a fékolaj is. Kb. 10km után fékezésnél beesett a pedál, elszállt a fékerő. Még szerencse, hogy nem volt a közelemben senki, kanyarig volt időm felpumpálni és lelassítani, aztán félrehúzódtam megvárni, hogy visszahűljön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!