Kézifék megcsináltatás, ennyiért megérte?
Ismét egy szuper kérdés, köszönjük!
Szóval valami gátló...
Dobot cserélt....
Egy pár apró infó még nem ártana: milyen autó, milyen évjárat, miféle gátlót cserélt (kézifék javításnál?), milyen gyártmányú fékdobot tett be (fékpofát nem cserélt vele egyidejűleg?).
A véleményem, hogy mennyire korrekt: +!%/=)ÖÜÜ
Kedves valaki!
Egyenlőre nem vagyok autószerelő és nem találtam erről több információt az interneten,szóval marad a valami gátló. :) Ezekkel az információkkal tudok még szolgálni:
- Skoda FAbia
- 2004
Az ár az korrekt. TÚL korrekt!
Ha azt mondtad volna, hogy pl. kézifék bowden csere, akkor a 35 ezer az rendben van. De több dologgal is problémám van.
Egyrészt mi köze van a gátlónak a kézifék javításhoz? Gátlónak a lökésgátlót, azaz lengéscsillapítót hívjuk, szóval hacsaknem valami nagyon elvont értelmetlen szótárat használ, nem értem mit zavarta őt a gátló. Oké, be van rohadva, na és? Nem az volt a dolga, hogy azt szétszedje, hanem hogy megcsinálja a kéziféket.
Másrészt, ha cserélt gátlókat is, akkor a 35 ezer már kezd kevés lenni, ha hozzáadjuk a dobok árát is. Gátlók + dobok önmagában közel járhatnak ehhez és akkor még nincs hozzáadva a munkadíj.
Harmadrészt: mi az isten ez, hogy dobot cserélt? Dobot elég ritkán kell azért cserélni, de ha netán mégis, akkor az abszolút minimum a fékpofák cseréje is, a munkahengereket már említeni sem merem, a felújítókészletre pedig még csak nem is gondolok. Persze ha mindez cserélve van, akkor ugye még hozzájön a fékfolyadék ára is.
Negyedrészt: kézifék problémát önmagában semmilyen körülmények között nem old meg a fékdob cseréje. Dobfékes autónál kézifék gondot két dolog tud okozni: berohadt/megnyúlt/szakadt bowden, vagy berohadt kilincs. Előbbinél csak a bowdent kell cserélni, utóbbinál pedig jobb esetben semmit, mert egy kis csavarlazító vagy WD40 megoldja, rosszabb esetben pedig fékpofákat. Dobot nem. Ha a dobot cserélni kell, akkor az üzemi fék is rossz kellett, hogy legyen.
Ötödrészt: fékjavítás után meglehetősen fontos rátenni az autót a fékpadra. Mezei sufnis jóskáknak nincs fékpadja.
Lényeg a lényeg, hogy lezárjam ezt a regényt, ez a történet nem igazán adja ki. Persze az is lehet, hogy a történet hiányzó elemei miatt nincs értelme és valójában korrektül dolgozott a szerelő, de ennyi információból kiindulva te is egy újabb áldozata vagy a "béla otthon maszekol olcsón" nevezetű történetnek. Javaslom, hogy vidd el az autót egy valódi szervizbe mihamarabb. Tegyék rá egy fékpadra, illetve nézzék át, hogy mit művelt vele a "szerelőd". A jövőben pedig kerüld el ezeket a sufnis nyomorékokat. Csak egyszer érném meg, hogy az emberek nem játszanak a saját életükkel, főleg nem másokéval, szaros megspórolt 5 ezer forint miatt. Fizessük már ki azt a normális szerelőt könyörgöm. Mire fogod elkölteni a megspórolt pénzt, ha felbaszódsz egy villanykaróra? Még perelni sem fogod tudni (ha túléled, vagy ha nem akkor a családod), mert nincs nyoma annak, hogy a sufnis gyökérnél járt az autód. Megéri ez? Komolyan nem értem az embereket...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!