Nagyon enyhe emelkedőn hogy szokott elindulni az akinek gyenge Suzukija, vagy valami hasonló autója van?
Ha körforgalomnál meg kell állnom, akkor a legtöbb helyen nem egyenes az út, és picit visszagurulna az autó, meg sok helyen van, hogy pirosnál éppen egy picit lejt az út hátrafelé.
A tanulóautómon észre sem vettem az ilyeneket, de a Suzukim mindenhol vissza akar gurulni, és a legenyhébb emelkedőnél is kézifékkel indulok el, de ezt lassúnak érzem. De ha meg picit hátragurul az autó, akkor már sokkal nagyobb gázt kell adni, az meg még rosszabb.
Szóval az érdekelne hogy aki ilyen autóval megy az hogy szokta csinálni? Olvastam olyat hogy valaki úgy csinálja, hogy picit felengedi a kuplungot, és leszáll a fékről, és ez megfogja az autót. De olyan könnyen lefulladnak ezek a suzukik. Lehet ezekkel ezt csinálni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gondolom friss a jogsid, és dízelen tanultál.
Gyakorolni kell, és megszokod. A benzinest pörgetni kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Meg kellene tanulnod rendesen vezetni és a kuplungot kezelni.
Ahhoz, hogy emelkedön el tudjon indulni egy autó, nem erösnek kell lennie, hanem a vezetönek kell rendesen tudni vezetni. HA nem leugrasz a kuplungról akkor nem gurulhat vissza.
Majndem 40 éve vezetek, rengeteg fajta autóval mentem más, de eddik kb 10 olyan alkalom volt, amikor kézifék kellett az elinduláshoz
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tehát akkor elvileg ha a lábam a féken van, és picit felengedem a kuplungot, és leveszem a fékről a lábam akkor az úgy jó technika? Aztán nyilván gázt adok, meg tovább a kuplungot.
Ezt megpróbáltam a múltkor, de akkor valószínűleg bénán csináltam, mert megmozdult az autó egy centit hátra. Aztán megpróbáltam még egyszer, de akkor meg villámgyorsan átugrottam a gázra, és akkor az meg nagyobb lett a kelleténél. Én meg ugye azt szeretném, ha nem átugrani kéne a gázra, csak szépen áttenném a lábam, az autó meg közben maradna a helyén.
A tanuló autónál úgy csináltam mindig, hogy elengedtem a féket teljesen, aztán utána hoztam föl a kuplungot aztán amikor már teljesen fent volt a kuplung akkor adtam csak gázt, és ilyenkor nem lassan indult el az autó, hanem rendesen, dinamikusan. Tök mindegy hogy volt e lejtő, vagy sem. Igazából fel sem merült bennem, hogy nem minden autó képes erre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kuolung fogáspontját kell begyakorolni.
Kis köbcentis benzinesnél mindnenképp kell egy gázfröccs még mielőtt ráengeded a kuplungot 2000-2500 fordulaton legyen már a motor (emelkedő és megpakoltság függvénye, lehet 3000 is kell), mert alapjáraton le fog fulladni, vagy pont nem, de az nagyon nem tesz jót a kocsinak.
Amikor már kicsit is fog a kuolung mehet a több gáz, kuplungot úgy kell csúsztatni, hogy ne essen le a fordulat 2000 alá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7-es tökéletesen leírta nem értem miért pontozták le
matizt swiftet pörgetni kell mert alapjáraton lefulladsz kicsi a nyomaték 3000 körül a legjobb persze ne nézd a fordulatszámmérőt ha nincs az a legjobb, úgy tanulsz meg vezetni. Szóval kézi fékkel állsz megintul az előtted lévő, berakod egyesbe, kövér gáz és jön fel a kupliung a fogás pontig és kézifék ki és tartsd meg lassan engeded fel a kupliungot és ha már jól megy teljesen felengeded, gyilkolja a kupit de muszáj mert vay hátra esel vagy lefullad és akkor dudál a sok majom mögötted és szállhatsz ki eltángálni őket
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kézifék vagy fékpedál?
Tökmindegy, lényeg hogy ne gurulj hátra.
Nincs egyértelmű módszer, miután nem létezik sem két egyforma autó, sem két azonos vezető, de még két megegyező közlekedési szituációk sem.
Meg kell tanulni vezetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!