Régen kihoztak 100 lóerőt literenként szívómotorból, most miért csak turbóval megy?
#7 F1-ben soha nem hoztak ki 1 literből 500 lóerőt szívómotorokkal. Például a Ferrari utolsó szívómotorja az első turbókorszak előtt (1970-es évek közepe) egy 3 literes sor-12 volt, ami kb. 500 lóerőt tudott, azaz alig 170 lóerő/liter. Ez azért elég messze van at 500LE/litertől. Utána a 80-as évek végéig a mezőny javarésze turbóra váltott, ezek közül a legerősebb a BMW M12 volt, ami egy 1.5L turbó motor volt, ez 1400 lóerőt tudott, azaz 933LE/liter, csakhogy a turbónyomás korlátlan volt. Az 1400 lóerőhöz 4 bar nyomás kellett és a szakirodalom úgy tartja, hogy 0.1 bar nyomás 20LE teljesítményt ad. Azaz, 20*40=800LE a turbónak köszönhető. Turbó nélkül a motor kb. 600LE-t tud, ami 400LE/liter, még mindig messze vagyunk az általad említett határtól. 90-es években visszatértek a szívómotorok, maximum 3.5L, később 3L maximum lökettérfogattal és ezek nem érték el az 1000LE-t sem. Később a 2.4L-es V8-asok az éra végére megsúrolták az 1000LE-t, azaz kb. 416LE/liter. És 2014 óta a második turbó éra, 1.6L-es hibrid turbómotorok, ezek hibrid nélkül, de turbóval kb. 800LE-t tudnak, szóval még turbóval sem érik el az általad említett határt.
Egy szó mint száz: SOHA, SEMMILYEN motor nem ért el 500LE/literes teljesítményt. Nem tudom honnan szedted ezt, de felejtsd el.
#8 "Éppenséggel igen, azok egyszerű, közútra tervezett autók."
Hát közel sem. Ezek pályára tervezett sport/versenyautók, amik közúti közlekedésre is alkalmasak. De NEM közútra vannak tervezve.
32-es, "Hát közel sem. Ezek pályára tervezett sport/versenyautók, amik közúti közlekedésre is alkalmasak. De NEM közútra vannak tervezve."
Mégis mi, egy GT86/Subaru BRZ vagy Honda S2000? :D Ezek közúti autók, abszolút nem pályára készültek, ezt onnan is lehet tudni, hogy a futóművük azért a pályatempót nem szeretné.
#33 GT86: "Class Sports car (S)"
"53/47 front/rear weight balance and low center of gravity — and for drawing inspiration from Toyota's earlier AE86, a small, light, front-engine/rear-drive Corolla variant widely popular for Showroom Stock, Group A, and Group N, Rally, Club and drift racing."
Azaz: pályára való karakterisztikával rendelkező autó, amit a Toyota egyik legnépszerűbb versenyautója inspirált.
S2000: "Class Sports car (S)", ami szintén pályára való karakterisztikával rendelkezik (50:50 súlyelosztás, LSD, illetve gyárilag versenygumival árulták). De igazából az S2000 egy teljesen más kategória és bár ennél is fenntartom a véleményem, azért ez sokkal közelebb áll az utcai autókhoz, mint egy GT86, szóval nem venném egy kalap alá őket.
Csűrheted-csavarhatod ahogy akarod, de ezek az autók nem utcára vannak kitalálva. Akik ilyen autót vesznek, azok 99%-a nem azért veszi őket, hogy elmenjen vasárnap a nagymamához, vagy hétköznap munkába. Az az 1%, aki mégis, az meg kretén.
#35
Én azért nagyon élvezném ha egy gt86 lenne a napi használós. Minden körforgalom körbe lenne driftelve ami útba esik. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!