Régen kihoztak 100 lóerőt literenként szívómotorból, most miért csak turbóval megy?
Az S2000 az sosem volt kommersz autó, az ára miatt most sem az.
A Civic Vti a súlya miatt "bűntetett" csak, egy normális kasztniban az a motor semmire nem lett volna jó, ahogy a Corolláé sem.
A Corolla TS-sel egy időben az 1.8T 225 és 240 lovas volt és nem csak magas fordulaton volt dinamikus, hanem már alacsony fordulaton is. Az európai piacon meg inkább erre volt igény, mint arra hogy leforgasd a motort 10 000-ig ha haladni szeretnél.
Egyik haveromnak egy öreg Leon Cupra R-je van, egy egy 100-assal lehezebb mint a Corolla TS és így is ad neki 1,5 másodpercet 0-100-on.
A 2000-res évek elejére ezeknek a szétforgatott szívómotoroknak semmi olyan előnyük nem maradt ( az európai piacon ) ami vonzotta volna a nagy vásárlótömegeket, így ki is koptak..
"Vw meg még 50 lóerős szívódízelt gyártott amikor a suprák 500-600 lóerősek voltak"
Mármint a gyári Suprák? Olyanról én nem tudok. Persze most írhatnám, hogy a Suprák is olyan jók voltak, hogy végül azok is BMWként végezték :D :D
Hülyeséget félretéve: ha extrém példákat akarunk írni, akkor az Audi már gyártott 800 lóerő fölötti 2,2-es turbóbenzint (Quattro S1 ) amikor még az A60-as Suprák 180 lovas motorral készültek. Na bumm..
Most akkor megnyertem a ki tud nagyobb ökörséget írni versenyt? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!