Régen kihoztak 100 lóerőt literenként szívómotorból, most miért csak turbóval megy?
"Szupersportautókról most ne beszéljünk mert az más kategória."
Ja igen mert a GT86 és a Subaru BRZ azok egyszerű közútra tervezett családi autók, ahogyan az általad említett Nissan, Toyota, BMW, Honda, Mazda motoros autók egyaránt. Igazad van. Totálisan logikus kérdés.
Hé, amúgy az új Renault Clioban miért nem rakott a Renault 1000 lóerős 1.6L V6 turbóbenzin hibrid motort? Hiszen a Forma 1-es autójukban az van, szóval mi tartja őket vissza? Na, a te kérdésed is kb. ez a színvonal.
Azért, mert Átlagos János, aki képes ötödikbe tenni 50-nél a Suzukit, soha a büdös életben nem fogja elforgatni 8000-ig.
Nagy literteljesítményű motort, turbó nélkül csak a fordulatszám növelésével lehet elérni. Ezek a motorok alacsony fordulaton gyengék, csak magas fordulaton élnek igazán. Az átlag felhasználó pedig ezt nem szereti.
A másik a környezetvédelem. Egy feltöltött motor jobb hatásfokkal tud működni. A gyártók ma már mindent megtesznek hogy kevesebb legyen a károsanyagkibocsátás a túltolt euro normák miatt.
Régen F1-ben 1 literből 500 lovat hoztak ki szívóval :)
Igaz kellett is a 18e fordulatszám :D
"Ja igen mert a GT86 és a Subaru BRZ azok egyszerű közútra tervezett családi autók, ahogyan az általad említett Nissan, Toyota, BMW, Honda, Mazda motoros autók egyaránt."
Éppenséggel igen, azok egyszerű, közútra tervezett autók.
"Nem bánom én azok még autók voltak."
Ez így van, azok még autók voltak, azokban még volt anyag! Azért rohadt kb mindegyik porrá...
Csak kíváncsiságból: melyik kommersz BMWben vagy egyéb autóban volt 100LE/liter teljesítményű motor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!