Jól látom hogy egy 2 literes pörgős szívómotor többet ér mint ezek a mai 3 hengeres turbós szemetek?
mert van egy olyan apróság, hogy környezetvédelmi normák... kis turbómotor károsanyag kibocsátása alacsonyabb
lehetne nagyobb motorral is elérni ezt, csak a teljesítmény kárára, de a mai vevőnek kell a 150 lóerő a legkisebb autóba is
Kb ennyi... de ha megnézed, prémiumban ma is lehet venni V6, V8 és egyéb nagy motorokat, mert a gyártó átlagát vizsgálják.
az még hagyján, de ezek a kis köbcentis, budiláncos szarok 200 ezernél jobban füstölnek már, mint egy szippantós ifa.
Volt 1.2-es 16v astrám, még egy olyan ótvar hulladék motorral nem találkoztam soha.
Az opel szégyene.
És még azt fejlesztették tovább turbósba...
OFF: egy ismerősömnek 140 ezret bírt egy ilyen túlhajszolt kisköbcentis motor.
ON:
Mindez nem érdekli a nagyokosokat az EU-ban. Nekik csak az számít hogy a kibocsátási kvótákat betartassák.
Az hogy a motor tönkremegy 7 évente a kedves fogyasztó baja. Meg amúgyis az üzemanyagra költött pénz az oroszok és arabok zsebeit tömi, a motorcserére költött pénz viszont az EU autógyárakét.
Az autógyárnak nem érdeke, hogy egy autó sokáig menjen. Nagyjából 6-7 év a tervezett élettartama a ma legyártott alkatrészeknek, ez a szomorú igazság.
Pedig bizony, a legjobb környezetvédelem az autók megbízhatóságának növelése, és így a gyártás visszaszorulása lenne.
Hamár említetted a BMW motorokat, éles mintapéldája ennek az, amit az M54 kivezetése után az N-es motorokkal műveltek, a baj ott kezdődött nem csak a BMW-nél, hanem minden gyártónál: a 2000-es évek elején. A több százezer kilométert gond nélkül futó, vastag láncos vezérlésű motort leváltotta a biciklilánccal vetekedő erősségű vezérműlánc, jöttek a közvetlenül a hengerbe befecskendező, kokszosodó konstrukciók, majd 2010 környékétől a kőkemény downsizing, alulméretezett turbómotorokkal.
Lehet ezért a környezetvédelmi normákat okolni, de valójában az áll a háttérben, hogy kell a profit a gyáraknak. A '90-es évek volt ezért szerintem az autógyártás aranykora, amikor még a jó autó gyártása volt a cél, nem a jól eladható autó.
Na megint egy anti tubos, kocsmai urban legend szint...
Dízeleknél sokkal régebb óta alap a turbo, mégsem futnak falnak tőle.
Egyik autóm egy '99-es Volvo S80 T6
~2800 köbcenti, sor6, twin turbó, 272 lóerő. Még mindig megy, pedig már...
Ha kettévágom a blokkot és lesz két darab 3 hengeres, 136lovas 1.4-es turbóbenzinem akkor az két hulladék motor lesz? Ugye ezt te sem gondolod?
Mivel másabb egy fizikailag és üzemelésben egy 3 hengeres turbóbenzin az én motorom felénél? Semmivel..
Olyan létezik, hogy kijön egy olyan motorcsalád amit a tervezésnél elbaxcsiztak és hullanak a motorok ( pl láttunk már pár ilyet a VW konszernban benzinesből is és dízelből is ), de ettől még maga a technika nem rossz, csak rosszul van kivitelezve.
Amúgy voltak ám hulladék szívómotorok is a turbós korszak előtt, csak ezekről ilyenkor nagyvonalúan elfelejtkezünk. Néhány Alfa blokk, Ford 1.8CGBA/BB,Ford Duratec 2.5 és 3.0, N-es sor4-es BMW-k, N-es V8-as BMW-k, soroljam még?
Melyik nagy autóban van 900-as motor? Oké, pl a Mondeoban van, de miért van benne? Mert valaki úgy rendeli meg, rendelhető az mással is. User error
"20-30 éve is megcsinálták az 5-6 litert fogyasztó motorokat a kisebb autókban úgy hogy még a mai napig bárhova elindul velük az ember."
30 éve? Melyik autókban? esetleg valamelyik szívódízel evett ennyit, de cserébe az nem is ment.
Az sem helytálló összehasonlítás, hogy a turbóbenzinek ha nyomod többet ennének, mint a szívók. A 260 lovas turbós Insigniám úgy eszik kevesebbet, mint anno a 2.0 145 lovas Mondeom, hogy nettó 300 kilóval nehezebb. És azért egy turbóbenzin jobban viszi a kasztnit, mint egy szívó amit az emberek hamar megszoknak és úgy persze hogy annyit eszik. Ha ugyanolyan tempóval és gyorsításokkal mennél vele akkor kevesebbet enne.
Meg amilyen fogyasztások kijönnek ma egy egy ilyen turbós csodából.. 30 éve lecummantottad volna magad, ha az 1.8-at Golf3 annyit evett volna, mint ma egy ecoboost Focus :)
Az emlékek sok mindent megszépítenek :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!