Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az auto fogyasztasa megnohet...

Az auto fogyasztasa megnohet e azaltal, ha a futes 20°c - ra van allitva, megy a kormany es ulesfutes?

Figyelt kérdés

#Fogyasztas novekedese
2021. márc. 3. 18:43
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

A napi futkosós autóm nekem is egy 1.7cdti, még pont gyárilag részecskeszűrő nélkül. De azért ezt is meg szoktam járatni havi egy-két alkalommal hosszabb úton, hogy ne kormolja össze magát. Korábban ez volt az első számú autóm, sokat pályáztam vele, de minután már elég öreg, sok benne a km, lecseréltem egy újabbra. De a régi autót, mivel hibátlan, nem volt szíven pár százezerért elszórni. Maradt második autónak, így ezzel is kímélem az újabbat.

Hidegben, rövid városi utakon ne csodáld, hogy nem 3 litert fogyaszt! Nálam az 1.7-es városban 7-7,5 liter körül áll meg tankolások alapján visszaszámolva. De egyszer volt majdnem 8 liter is. Ugyanakkor ha kiviszem országútra, be tud melegedni, egyenletes 90-100-as tempó mellett beéri 4,2-4,5 liter körül 100 km-enként.

A másik, újabb autómmal járok hosszú utakra. Abban már van részecskeszűrő, az Euro6-os már. Olyan 300 km-enként indít egy regenerálást. Szépen látszik a pillanatnyi fogyasztáson ahogy 10 percre látszólag indokolatlanul az egekbe ugrik. Azon a 10 perces szakaszon simán elkér 10-12 l/100km-t. Csak városban, folyamatos hideg üzemekkel ennek nem néztem még a fogyasztását, de biztos vagyok benne hogy nem 5 liter lenne.

2021. márc. 7. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Bocs, hogy ennyit ertetlenkedek es a sok kerdesert😅

Mikor beindul a regeneralas(gondolom ez a tisztitasi folyamat), akkor azt jelzi a muszerfalon?Vagy ha jelez vmit az mar gond?

Miota megvan az auto, kb 500 km-t mentem vele, de meg egyszer sem jelzett semmit a muszerfal. Es mondjuk a 2 falu kozotti 10km tav eleg ahoz, hogy a tisztitas megtortenjen?

2021. márc. 7. 15:00
 13/18 anonim ***** válasza:

Alapból nem jelez ki semmit az enyém. De mindig figyelem a pillanatnyi fogyasztást. Ha a szokásosnál jóval magasabb és nem gyorsítok, vagy hegyre megyek fel, tehát nem indokolja semmi látszólag, na akkor regenerál.

Pl alapjáraton 0,3-0,4 l/h helyett ilyen 1-1,2 látok úgy hogy nem megy a klíma nyáron. Vagy egyenletes autópályás haladásnál az 5-6-os érték helyett 10-12 l/100km-t ír ki. Vagy még motorféken sem csökken le 0-ra, hanem akkor is kiír valamilyen értéket.

Állítólag van olyan, hogy kiír valamit a kijelzőre, de az már akkor van, ha többször próbált regenerálni, de mindig félbe lett szakítva.

Van olyan autó, ami jelzi. Pl H Astrákról tudom, hogy regenerálás közben villog az izzításjelző lámpa, amíg be nem fejezi. De szerintem ez a ritkább. Alapból szépen a háttérben regenerál észrevétlenül.

Nálam volt hogy városban renegenrált. Gond nélkül megoldotta azt is. Az a 10 km nagyon határeset. A regeneráláshoz feltétel az üzemmeleg motor és nálam 8-10 perc amíg végez. A közhiedelemmel ellentétben nem kötelező, hogy közben fordulaton bőgjön a motor, csak ne legyen leállítva.

Az sem kizárt hogy 500 km-t elgurultál még regenerálás nélkül.

2021. márc. 7. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

Megint koszi!

Olyan jo lenne, ha lenne ilyen tanfolyam vagy vmi ahonnan az ember hetkoznapi nyelven megtanulhatna a kocsi mukodeset. Mert meg a kressz tanfolyamon se tanitsak a modern autok mukodeset.

Tudom, hogy minden auto mas, meg ott a kezikonyv, meg ki kell tapasztalni. De en addig is szeretnek vigyazni az autora, mig ki nem tapasztalom.


Meg vmi eszembe jutott. Vki emlitette, jogy lehet venni vmi adalekanyagot, amit a tankba kell onteni, es az elvileg jo a motornak meg a tisztitast segiti. Ez tenyleg hasznos vagy csak penzkidobas?

2021. márc. 7. 16:47
 15/18 anonim ***** válasza:

Hát, én kíváncsiságból nagyon sokfélét kipróbáltam. De nem igazán vettem észre semmi hatását. A szerelőm még régebben ajánlotta, hogy injektor tisztítót használjak. (Semmi érdeke nem fűződött hozzá, nem tőle veszem. Sőt, inkább maga ellen beszél ezzel.) Fél évente egyszer nem árt, nem olyan drága dolog.

Az tény, hogy 300.000 km fölött tartok már az öregebb autómmal és soha nem volt üzemanyagrendszeri problémám. Ezt nem tulajdonítom feltétlenül az adalékoknak, hiszen nem tudhatjuk, hogy ha nem használtam volna, mi lenne a helyzet.

A másik dolog, hogy én mindig a drágábbik gázolajat tankolom a "kagylós" kúton. De ezt félve írom már ezen az oldalon le. Mert nem értem ez egyeseknek miért fáj, de mindig azonnal lepontoznak miatta. Nem írom, hogy kimondottan célszerű ilyet tankolni. Én úgy vagyok vele, hogy azt a 40Ft-ot literenként elbírja a pénztárcám. Akkor miért ne?! Más cigire, piára többet elszór. Amit még szoktak ajánlgatni az az "osztrák" kút drágább gázolaja. Annál nekem mindkét autónál hangosan kopogós lesz az alapjárat és ezt tőlem függetlenül mástól is hallottam már. Ezért az kevésbé szimpatikus nekem.

2021. márc. 7. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

En amugy nem Mo. - n elek, de elgondolkodtam, hogy itt van kagylos benzinkut. 🤔 A mi korzetunkbe nem talalkoztam vele. Nem hiszem, hogy dizelbol itt lenne tobb fajta uzemanyag. Benzinbol is csak 2 fele van, de nem is minden kuton.

De pl a tescos benzinkutakat kerulom.

300000km.Az nem semmi. Nekem egyszer volt egy 2001-es ford focusom, de az osszes eves muszakin siman atment. Tavaly adtam el. Sokan mondjak, hogy oregebb autoval nincs annyi gond mint az ujakkal.

Koszi minden tapasztalatot, tanacsot, amit megosztottal velem/velunk!!!

2021. márc. 7. 22:57
 17/18 anonim ***** válasza:

"Sokan mondjak, hogy oregebb autoval nincs annyi gond mint az ujakkal."


Ezt megerősíthetem. Az idősebb (2005-ös) autóm is modern CR-dízel, de csak tankolom és jön-megy. Olyan mint egy igásló. Legfeljebb kopó alkatrészeket kell nagy ritkán cserélni rajta. Múlt hónapban műszakizott. Semmit nem kellett rajta csinálni. Odavittem, leműszakizott, elhoztam.

A másik autóm most 3 éves, 37.000 km-rel. Még garanciális. Kímélve van, csak hosszabb utakra indítom be, fűtött garázsban tartom. Ennek ellenére átlagosan fél évente kell szervizbe hordanom. Több fő alkatrészt cserélni kellett már rajta. A motort is már bontani kellett sajnos.

Nincs mit, szívesen leírtam, ha ezzel segíthettem. :)

2021. márc. 8. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Jok az oregebb autok, ha karban vannak tartva. Csak az a franya rozsda ne lenne. lol
2021. márc. 8. 19:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!