Az auto fogyasztasa megnohet e azaltal, ha a futes 20°c - ra van allitva, megy a kormany es ulesfutes?
Koszi mindenkinek!!!
A par decit azt 100 kilometerre ertsem vagy teli tankra?
100 km-re, de rövid távon. Ezt úgy kell érteni, hogy a kormányfűtést, ülésfűtést nem fogod végig 100 km-es használni valószínűleg. 20 fokon az utastér ventilátor akkor dolgozik magasabb fokozaton, amíg hideg az utastér. Ha bemelegedett, akkor visszább vesz.
Tehát hideg autóval rövidebb úton amikor intenzíven dolgoznak ezek a fűtő berendezések, a l/100km-es értéken vett fogyasztásod megnő egy-két decivel. Hosszabb úton viszont ezek elkezdenek eltörpülni, kiátlagolódnak. Így egy hosszabb autópályás út alatt tényleg alig lesz mérhető. Míg városi rövid utakon azért minimálisan de észre lehet venni.
Koszonom!!
Valoszinuleg en ebbe a kategoriaba esek bele, aki rovid tavokat tesz meg. Max 20km-ert megyek naponta.
Labor körülmények között talán kimérhető lenne, de a valóságban semmit nem számít.
Ha 1 km/h-val változik a széljárás, már több változást okoz
1 km/h az túlzás. Kicsit más téma, ami erről jutott eszembe: Mivel sokat járok autópályán, 200 km-es utakon mindig ugyan abban a viszonylatban lassan 10 éve, minden héten legalább egyszer oda-vissza, az határozottan megfigyelhető, hogy az erős szembeszél/hátszél, vagy akár csak az eső igen erősen meg tudja dobni a fogyasztást tartósan nagyobb tempónál. Simán 1 l/100km plusz tud generálni.
Hogy ne csak off legyen: ez valóban több, mint a nagyobb elektromos fogyasztók miatti túlfogyasztás.
Tegnap eszembe jutott a kérdés. Hosszú unalmas autópályás úton kapcsolgattam a fogyasztókat és néztem mit ír ki többletfogyasztásra:
- ülésfűtés elöl-hátul maxon: + 0,6 l/100km. Ami nem tűnik olyan jelentéktelennek, de az ember nyilván nem égeti az alfelét 100 km-en keresztül. Tehát 100 km-re vetítve emiatt nyilván kevesebb lesz a többlet.
- reflektor (gyári ledes): + 0,09 l/100km.
- ködlámpa: + 0,09 l/100km.
- fűtés 23 fokról 24 fokra állítva: ekkor felpörög a ventilátor, ezért a ventilátorra ír + 0,13 l/100km-t. De ha beáll a 24 fok, akkor visszavesz, tehát ez sem végig a 100 km-re értendő.
Összességében tehát 1-2 decit össze lehet szedni ezekből. Az energiamegmaradás itt is érvényes. Az elektromos fogyasztókat valamiből táplálni kell. Pár éve volt is erről egy cikk valamelyik autós portálon.
Koszonom, hogy megosztottad velem/velunk a tapasztalatodat.
En sajnos nem autópályazok. Igaz,1.7 turbo dizel auto, de miutan megvettem, cserelodott a munkahelyem. Most csak kb napi 20kmert megyek vele. Lehet, hogy benzinest kellett volna. Aggodok a DPF miatt is, bar fogalmam sincs, hogy azt milyen idokozonkent tisztitja az auto. Gondolom 10km megtetele kanyargos uton nem elegendo az automata tisztitashoz.
Szerintem amugy sokat fogyaszt ezt az auto. En mindig ugy gondoltam, hogy a dizel auto kevesebbet fogyaszt. Remenykedtem, hogy a futes miatt eszik sokat, de valószínűleg nem.
Hozzateszem, hogy ez az elso dizel autom, nincs sok tapasztalatom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!