Egy autónál a motor bemelegedését befolyásolja a légellenállás, súly vagy mondjuk a guminyomás?
Bocsi, ha nagyon hülye és fárasztó a kérdés, de kicsit elgondolkodtam rajta.
A válasz amúgy szerintem egyértelmű "nem", mert nem hiszem, hogy köze van pl. a légellenállásnak a motor bemelegedésének gyorsaságához.
Viszont a fogyasztást tekintve elég fontos tényező egy kocsi légellenállása. Vagy mondjuk a tömege. Minél nagyobb terhet kell cipelnie a kocsinak, minél nagyobb légáramlattal kell megküzdenie, annál jobban erőlködik és annál többet fogyaszt.
Viszont ha jobban erőlködik, akkor jobban/gyorsabban is melegszik be, nem? Vagy ez így hülyeség és csak és kizárólag a jó hűtőrendszertől és folyadéktól függ a dolog?
Mondjuk az tény, hogy régen pl. a Wartburgok vagy a Ladák esetében panaszkodtak, hogy milyen lassan melegednek be, holott egyik sem a jó légellenállasáról volt híres, mint ugye a régi kockaautók általában.
Függ. Minél több energiát igényel az autó mozgatása annál több energiát kell kifejtsen a motor, annál több üzemanyagra van szüksége és annál jobban melegszik.
Hogy a légellenállás, a súly, a guminyomás, a szoruló fékbetét, a terepviszonyok miatt változik ez, az teljesen lényegtelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!