Keresztezősben szabad csúsztatott kuplunggal kanyarodni? Tehát szabad olyat, hogy pl jobbra kis ívben kanyarodok, és a bekanyarodás előtt elkezdem felengedni a kuplungot, de még a kanyarban is tart a kuplung felengedése?
"ha neked háromból vissza kettőbe olyan hosszan kell a kuplungot felengedni, hogy közben bekanyarodsz, akkor valamit baromi rosszul csinálsz."
Kezdődik.
Én STOP tábláról és körforgalomba behajtásról beszéltem. Hogy te más szituációra húztad rá a kommentemet, az nem fog igazolni téged. Amiről én beszéltem, arra igazak a leírtak.
"Ne azon agyalj, hogy hetven évvel ezelőtt hogyan működött a kuplung, mert irreleváns."
Nem a kuplung működött máshogyan, az autók voltak gyengébbek motorilag. Teljesen máshogy kell kuplungolni. Ha nem ültél még régi autóban, akkor nem tudhatod, én megértem ezt is.
"Ha azt írod, ahogy a kérdező is, hogy csúsztatott kuplunggal kanyarodik"
A kérdező nem írta mire gondol. Csúsztatott kuplunggal kanyarodásra írtam egy példát, ami valós szituáció. Azt ne mondd, hogy egy STOP táblánál te úgy kanyarodsz be, hogy egyenesen előre megindulsz, ameddig csúsztatod a kuplungot, majd csak utána kezdesz el kanyarodni. Tehát mi is történik a valóságban? Induláskor már kanyarodik az autó, miközben még kuplungol a sofőr... Ez csúsztatva kanyarodás akárhogy nézem.
"Legyel fokozatban": valamely sebessegfokozatot ugy hasznaldd, hogy előtte mar felengedted a kuplungot."
Még egyszer: STOP táblás elindulásról beszéltem. Az megvan, hogy olyankor meg kell állni és egyesbe tenni a váltót az elinduláshoz? Hogyan akarsz egy STOP táblánál fokozatban lenni, amikor továbbhaladsz (mármint ha szabályosan vezetsz)? Vagy egy körforgalomnál, ahol meg kell állnod elsőbbségadás miatt?
Nem tudom, majd idővel megtanulsz talán vezetni és akkor megérted, miért nem kéne az egész kanyart végig csúsztatni.
Addig égesd bátran a kuplungot is meg magadat is.
Addig is megismétlem: "kanyarodás közben is tart a kuplung felengedése" (ahogy te fogalmazol) nem egyenlő azzal, hogy "csúsztatott kuplunggal kanyarodni" (ahogy a kérdező fogalmaz).
Mint már korábban említette valaki, nem minden kanyar egyforma. Ha úgy kezded felengedni a kuplungot, hogy már el van tekerve a kormány, akkor értelemszerűen nem baj.
De ha elköveted azt a tipikus kezdő hibát, hogy a kuplung csúsztatásával akarod az autó sebességét szabályozni, mert félsz, hogy ha felengeded, túl gyors lesz és ezért inkább hosszan csúsztatod, az baj.
Akkor is, ha itt egyesek szerint teljesen rendben van.
Srácok, fél éve van jogsim, viszont érdekes a kérdés.
Amikor fordulok le egy másik utcára pl főútról 90fokos szögben, olyankor csak én szoktam néha benyomott kuplungal befordulni?
Mármint csak amikor zebra van vagy valami..
Ez rossz szokás?
Mert érdekes, amikor utcáról utcára fordulok olyankor nem szenvedek ilyennel, csak amikor nem belátható a kanyar.
Nagyon gyilkolom ezzel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!