Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Keresztezősben szabad csúsztat...

Keresztezősben szabad csúsztatott kuplunggal kanyarodni? Tehát szabad olyat, hogy pl jobbra kis ívben kanyarodok, és a bekanyarodás előtt elkezdem felengedni a kuplungot, de még a kanyarban is tart a kuplung felengedése?

Figyelt kérdés

2021. febr. 19. 17:15
1 2 3
 1/22 A kérdező kommentje:
Kereszteződésben *
2021. febr. 19. 17:15
 2/22 anonim ***** válasza:
85%
nem, mert felesleges. Váltani lehet, kettesbe, én úgy szoktam (ha állásból indulok)
2021. febr. 19. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
77%
Lehet persze, de csatlakozok az előttem szólóhoz, hogy ha lehet inkább legyél fokozatban, mert ha meg rutinszerzős időszakban vagy inkabb figyelj a lelepő gyalogosra (ha pl kis ív jobbra kanyarodsz eleg gyakori), meg a forgalomra mint a kuplung kezelésre.
2021. febr. 19. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
49%

Szabadni szabad, semmilyen jogszabály nem tiltja - csak a józan ész.

Nem gyíkon kell kérdezgetni, hogy akad-e aki megsimogatja a buksidat ha baromságot csinálsz, hanem leszokni róla minél előbb. Tudniillik ha sokáig ezt csinálod, beidegződik, reflex-szé (remélem így írják) válik, és onnantól a büdös életben le nem szoksz róla.

Márpedig ez nem csak az autónak piszok ártalmas, hanem még balesetveszélyes is.

2021. febr. 19. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
30%

A józan ész miért tiltaná? Egy körforgalom tipikusan olyan helyzet, aminél kanyarodás közben is tart a kuplung felengedése. STOP táblától kikanyarodva ugyanez. Balesetveszélyes az lenne, ha azonnal felengedné a kuplungot és lefulladna a kereszteződés közepén.


"ha lehet inkább legyél fokozatban"

Mert mit gondolsz hogyan hajt be a kanyarba? Üresben? Ilyenről még nem is hallottam.

2021. febr. 19. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
80%

Sík terepen azért valamelyik fokozat csak jó lesz rángatás és üveghangon pörgetés nélkül is.

Én akkor szoktam csúsztatni, mikor nem túl erős autóval, emelkedőnek felfelé kell szűk utcába (tehát lassan) befordulni.

2021. febr. 19. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
90%

"kanyarodás közben is tart a kuplung felengedése" nem egyenlő azzal, hogy "csúsztatott kuplunggal kanyarodni".

Az, hogy kanyarodás közben engeded fel a kuplungot, nem gond. Az, hogy tartósan csúsztatott kuplunggal közlekedsz, főleg kanyarodás közben, az borzalmasan rossz szokás, gyilkolja a kuplungot és balesetveszélyes. Ha hirtelen reagálni kell valamire, honnan fogja tudni szerencsétlen láb, hogy nyomja, elengedje, vagy mi az ördögöt csináljon éppen, miközben a szerencsétlen kezdő örül, ha a kormánykereket a helyes irányban tudja tartani?

2021. febr. 19. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
22%

Már hogyne lenne egyenlő. A kuplung felengedése és a kuplung csúsztatása az egy és ugyanaz. Én megértem, hogy a mai autóknál már simán le lehet lépni a kuplungról is akár, de régi, gyenge autóknál hosszabb ideig is csúsztatni kellhet, ha nem akar az ember lefulladni. Főleg most így télen, hideg motornál.


Többször is felmerült már, hogy a csúsztatás balesetveszélyes. Érdekelne, hogy miért? Mert indoklást nem látok. Ennyi erővel, akkor régi autóval balesetveszélyes hidegen elindulni? Rakott kamionnal balesetveszélyes közlekedni? Emelkedőn balesetveszélyes elindulni? Mind olyan szituáció, amikor nem lehet csak úgy lelépni a kuplungról...

2021. febr. 19. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
90%

Már ne is haragudj, de ha neked háromból vissza kettőbe olyan hosszan kell a kuplungot felengedni, hogy közben bekanyarodsz, akkor valamit baromi rosszul csinálsz.

Ne azon agyalj, hogy hetven évvel ezelőtt hogyan működött a kuplung, mert irreleváns. Egy aktuális - max. 20 éves - autónál benyomod, felengeded. Ennyi. Erre nem mondod azt, hogy csúsztatott kuplunggal kanyarodsz.

Ha azt írod, ahogy a kérdező is, hogy csúsztatott kuplunggal kanyarodik, az számomra azt jelenti, hogy a teljes bekanyarodási folyamatot a kuplung csúsztatásával végzi, azzal szabályozza az autó sebességét.

Mellesleg nem tudom, mit olvasol, pontosan leírtam, miért veszélyes így kanyarodni. De akkor most leírom direkt neked, lassabban.

A kezdőnél még nincsenek beidegződések. Sokszor még arra is koncentrál, hogy a megfelelő szögben tartsa a kormányt.

Ilyenkor ha még pluszban azzal törődik, hogy a kuplunggal engedje az autót, akkor egy vészhelyzetben - beidegződött, berögzült reflexek híján - nagyon komoly esély van arra, hogy valamelyik végtagja nem azt fogja tenni, amit kell - és annak csúnya vége tud lenni.

2021. febr. 19. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
80%

18:02-nek csak annyit, hogy nem kötözködni vagyunk am itt!


"Legyel fokozatban": valamely sebessegfokozatot ugy hasznaldd, hogy előtte mar felengedted a kuplungot.


Mellesleg ha nagyon lassú a haladas, es mondjuk lejtőn araszolas megy, akkor jelentem üresben gurulva is be lehet venni eppenseggel kanyart kereszteződésben. Nem vasúti atjaró! ;)

2021. febr. 19. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!