11/14 anonim válasza:
És figyeld meg, azt sem érti hogy mitől nem süllyed el a hajó ha vasból van. :)
12/14 A kérdező kommentje:
Meg vannak ilyen ellenállások a villamos tetején, azok, hogyan működnek?
2021. febr. 17. 11:14
13/14 A kérdező kommentje:
Milyen erőt visz át a kardántengely?
2021. febr. 17. 11:14
14/14 anonim válasza:
Az ellenállás az nem működik hanem csak úgy "van" ... Régebben korlátozóként csoportban kapcsolták kontaktorokkal, a vonatómotorokkal sorosan. Aztán variáltak még a motorok egymással sorosan, illetve magasabb fokozatban párhuzamosan kötve őket. A sebességet íly módon szabályozták. Az erőátvitelt kardán tengelyekkel oldották meg. pl a T5C5 villamoson (ez a tátra villamos közismertebb neve) a motorok benne voltak a forgóvázban, és egy kardántengely adta át az erőt egy kúpfogaskerekes kihajtáson át a tengelyeknek. Az ipari csuklós villamosokon ( Ez járt régen a körúton párban...) A padlólemezre voltak felfogatva a motorok, és szintén kardántengelyen keresztül (aminek a hossza automatikusan változott a kanyarokban) hajtotta meg a kúpfogaskerekes áttételt. A meghajtás mechanikája általában ugyanez az összes típusnál, míg a menetvezérlés már sokkal korszerűbb félvezetős megoldású. Többet nem írok, keresgélj a neten, van ott "anyag" bőven ebben a témakörben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!