Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért olyan hihetetlen, ha...

Miért olyan hihetetlen, ha egy autóban relatíve kevés a km?

Figyelt kérdés
Nem eladási szándék már, de kb féléve meghirdettem a 21 éves Feliciámat 230 ezerért, az autóban 125 ezer km van, viszont, mivel egész életében kint állt, meglátszik rajta, műszaki állapotára viszont mindig figyeltem. Nem mentük vele sokat. A legtöbb vevő viszont húzta a száját, mikor a km órára pillantott, szóvá is tették, mondtam, hogy akkor bármelyik szervizbe elvihetjük az autót, én állom, ha valami javítani való van rajta. Nem, a km óra alapján neki gyanús a kocsi. Semmit nem jelent a km szerintem, nem is emeltem ki a hirdetésben, nem is célom tekergetni, mert minek, ha garázsos autó lett volna, 300 ezer km-el is jobban nézne ki, mint most a 125 ezerrel. De amúgy miért hihetetlen, ha az ember nem sokat megy az autójával?
2021. febr. 6. 14:30
1 2
 11/16 Beviz Elek ***** válasza:

Egyrészt a csapból is az óratekergetés folyik és emiatt bizalmatlanok az emberek. 10+ éves autónál a 250ezer a bűvös szám ami nem is hihetetlenül alacsony, de mèg a mágikus 300ezret sem érte el.

Másrészt az alacsony futáshoz egy kifakult/lakkhibás(?) autó tartozik, hiába nem függ össze a kettő, attól még 125e km-rel egy szép autót vársz nem pedig egy kívülről leharcoltat.


Zarójelben megjegyzem, ha keveset megy az autó az sem tesz igazán jót.


Sajnos ez ilyen, nekünk 3 autónk van, abból a legtöbbet használt 8500km-t ment egy év alatt, a 2. kb. 4000ezret, a 3. pedig néhány százat. Ritka, de van aki keveset használja.

2021. febr. 6. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

"Simán megemelve, belenézve látszik hogy az autóban mi minden volt javítva, 100k km-nél egy autónak kb bontatnalannak kell lennie és ez látszik is rajta. Ha végig márkaszervízbe hordod akkor ezért az autóért jelentős felárat tudsz majd elkérni a többi, rendesen használt dízel mellett.."


Sajnos már túl vagyok két garanciális javításon. Az egyik motorbontással (28e km-nél), a másik csak váltó levétellel (32e km-nél) járt. Az olajos kesztyűnyomokat aprólékosan mindenhonnan letakarítottam a motortérből. A letört műanyag cső és kábeltartó patentokat mindenhol pótoltam gyárira (ha már a márkaszerviz nem vette rá a fáradtságot, hanem csak visszahányta jól van az úgy módon...). Kulcsolásnyomok nem látszanak a csavarokon. Szóval elég kulturált maradt ennek ellenére is a motortér kinézete. Remélem, hogy ezzel túlestem a kezdeti "gyerekbetegségeken" és többet nem lesz vele baj.

A szerelőm, aki korábban márkaszervizben dolgozott, kilépett és saját magánszervizt nyitott. Még egy év garancián van, addig járok márkaszervizbe, más szerelőhöz. Utána viszont inkább hozzá ragaszkodnék, mint a helyhez. Előző autómat is végig ő szervizelte, akkor még márkaszervizesként 13 éven át, maximálisan megbízom benne, soha nem volt rá panaszom.

2021. febr. 6. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

"Sajnos már túl vagyok két garanciális javításon."

De az igazoltan márkaszervízben történt, pozitív szervízelőélet :)

2021. febr. 6. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Tavaly adtuk el ennyiért a feliciat 1.9d 130 volt benne 20 évesen

Nem volt gyanús 380e Ft 1 nap alatt elvitték.

2021. febr. 6. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Lehet, hogy várnom kellett volna még, de a 3. érdeklődő után hagytam a fenébe a dolgot.
2021. febr. 6. 20:52
 16/16 anonim ***** válasza:
Mert rutin a visszatekerés.
2021. febr. 6. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!