Sor6, V8 vagy V12. Mik az előnyök, hátrányok?
Sor 6 a legkiegyensúlyozottabb elrendezés, kiegyenlítőtengely sem kell rá. Szép hang. Egyetlen hátránya, hogy nagyon hosszú, sok helyet foglal.
V8 szintén nagyon kiegyensúlyozott, minden fél fordulatra 2 munkaütem jut, amitől nagyon szépen, kultúráltan jár. Hosszában kevesebb helyet foglal, mint a sor6, nagy előny pl Audiknál, ahol sehogy se férne el egy sor6 motor. Hátránya nincs is.
V12 egy beteg konstrukció, egyszerűen túl sok henger van, túl sok hővel, a hátsó hengerek nem kapnak hűtést. Túl hosszú, hiszen 2 sor6 motor összefordítva, és széles is. Nehéz szerelni. Jó V12-es motor nincs, mindegyiknek van valami nyűgje, nem bírnak sokszázezer km-t.
Köszi szépen! Lenne még pár kérdésem: a sor6 mitől lehet kiegyensúlyozott, amikor a 4 munkaütem nem osztható hengerek számával? Igazából 2db 3 hengeres motor van egymás mellett, v6-nél pedig egymással szemben. A 3 hengeres az egyik leg kiegyensúlyozottabb, akkor a 6 hengeres mitől lesz jó? Esetleg ki tudja egyenlíteni pont ellenfázisben a másik 3 henger? Ezek szerint még a V8-nál is kegyensúlyozottabb?
A V12 meg a csúcs kiegyensúlyozottság szempontjából, hiszen 2 nagyon kiegyensúlyozott sor6 rész még egymás rezonanciáját ki is oltja, ha jól sejtem. Vagy mégsem? :D
Na nekem most esett le a tantusz, ebből a videóból megértettem a dolgokat, eszméletlen jó, és összetettebb a dolog mint hittem: https://www.youtube.com/watch?v=82rxavW0A3c
Alig várom a többi videót a V, boxer, meg egy-két hengeres motorokról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!