Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb furat és kisebb löket...

Nagyobb furat és kisebb löket Vs. Kisebb furat és nagyobb löket (autó). Előnyök, hátrányok?

Figyelt kérdés

2020. márc. 23. 23:08
 1/9 anonim ***** válasza:
78%
Nagyobb furat, kisebb löket akkor pörgősebb, de hamarabb elkopik mivel sokat pörög. Kisebb furat nagyobb löket lomhább, de tartóssabb.
2020. márc. 23. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
És ha nagyobb a löket, nyomatékosabb a motor.
2020. márc. 24. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
És hogyha kb ugyan akkora a furat mint a löket? Pl: 76x76.5
2020. márc. 24. 08:20
 4/9 anonim ***** válasza:
Az egy kb 1000 ccm es natúr autó adatai.
2020. márc. 24. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Miért kérded?

Építesz valami autót?

2020. márc. 24. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
40%

Eléggé alap tudásom, saját tapasztalataim szerint, ha a furat nagy, miközben kisebb a löket, magasabb fordulatszámot képes elérni a motor, azaz több lóerőt képes leadni, ez inkább sportosabb jelleget kölcsönöz a járműnek, legyen szó akár motorról vagy autóról. Ilyen például a Kawasaki Versys-X 300, ami ugyan csak 300 cc, e 39 LE-t tud leadni 11500 fordulat mellett. Nyilván kocsiban más, de a karakterisztika ott is hasonló gondolom.

Ha a löket a nagy, miközben kicsi a furat, akkor a tiltás alacsonyabban lesz valószínűleg, miközben a nyomaték görbéje lesz inkább domináló. Nagyobb löketű motorom is volt, 1 henger 650 cc (100*82 mm), ennél is leginkább a nyomaték emelkedett ki, már viszonylag alacsony fordulatnál is, miközben 8000 fordulatnál volt a tiltás.

2020. márc. 24. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Elméletben próbálok motort építeni. 😂
2020. márc. 24. 13:12
 8/9 anonim ***** válasza:
Előbbiek jól leírták a dolgokat, bár az nem igaz, hogy hamarabb tönkre megy a kisebb löketű motorok, nagyon sok más tényező is számít ilyenkor. Amúgy a kisebb furat és nagyobb löket mellett szól a jobb felület/térfogat arány a dugattyú felső holtponjánál, ami miatt kisebb lesz a motor szén hidrogén kibocsátása.
2020. márc. 24. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
A főtengelycsapágy és a hajtókarcsapágy távolsága adja meg azt az erőkart (a lökethossz fele) ami által a dugattyú mozgatja a főtengelyt. Ez a távolság minél nagyobb, annál nyomatékosabb a motor. Egy hosszú löketű motoron ez a távolság nagy, mivel a dugattyú nagy utat tesz meg fel-le, hosszú erőkaron mozgatja a dugattyú a főtengelyt, nyomatékos motor, viszont a nagyobb fordulatszámot kevésbé bírja. A rövid löketűnél pedig fordítva, a hajtókarcsapágy kis körön forog, kisebb centrifugális és egyéb erők, nagyobb fordulatszám.
2020. márc. 24. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!