Nagyobb furat és kisebb löket Vs. Kisebb furat és nagyobb löket (autó). Előnyök, hátrányok?
Miért kérded?
Építesz valami autót?
Eléggé alap tudásom, saját tapasztalataim szerint, ha a furat nagy, miközben kisebb a löket, magasabb fordulatszámot képes elérni a motor, azaz több lóerőt képes leadni, ez inkább sportosabb jelleget kölcsönöz a járműnek, legyen szó akár motorról vagy autóról. Ilyen például a Kawasaki Versys-X 300, ami ugyan csak 300 cc, e 39 LE-t tud leadni 11500 fordulat mellett. Nyilván kocsiban más, de a karakterisztika ott is hasonló gondolom.
Ha a löket a nagy, miközben kicsi a furat, akkor a tiltás alacsonyabban lesz valószínűleg, miközben a nyomaték görbéje lesz inkább domináló. Nagyobb löketű motorom is volt, 1 henger 650 cc (100*82 mm), ennél is leginkább a nyomaték emelkedett ki, már viszonylag alacsony fordulatnál is, miközben 8000 fordulatnál volt a tiltás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!