Alacsonyabb fordulatszámon nagyobb gázadással vagy magasabb fordulatszámon kisebb gázadással fogyaszt többet az autó?
Ha jól gondolom, akkor magasabb fordulatszámon többet fogyaszt mivel több munkaütem viszont azt mondta nekem egy futár, hogy tökmindegy a fordulatszám mert a gázadás csak a lényeg, tehát 1500-2000 fordulatszámon mondjuk padlógázzal többet fogyaszt az autó mint 3000-3500 fordulatszámon csak alig benyomott gázpedállal.
Szóval megerősítést szeretnék. Melyik az igaz?
Padlógáznál valószínűleg többet fogyaszt, mert padlógáznál nincs lambda-szabályzás, dúsabb lesz a keverék, így leromlik a hatásfok.
Ha pl. az lett volna a kérdés, hogy 2000 rpm kb. félgázon vagy 3000 rpm kb. negyedgázon, akkor már az elsőt mondanám.
A magasabb fordulatszámmal nő a motor súrlódási vesztesége, a kisebb fojtószelep állással pedig nehezebben szívja a levegőt, ez is plusz veszteség.
ui: csak otto (benzines) motorra vonatkozik a válaszom.
Ma már nem ritka, hogy az autókban van fedélzeti számítógép, aminek segítségével nyomon tudod követni a pillanatnyi fogyasztást.
Régi, mechanikus karburátoros autóknál valóban a magas fordulat arányos volt a magas fogyasztással. A Ladáknak a kipufogója pl lejtőn lefelé motorféknél is visszadurrogott, mert akkor is szívta be a karburátorból a benzint. Azonban bő 20-25 éve mióta számítógép vezérelt injektorok vannak, más a helyzet. Simán van olyan helyzet, hogy visszaváltva magasabb fordulatszámon, de épphogy lehelve a gázpedált kevesebbet fogyaszt az autó, mint magasabb fokozatban, alacsony fordulaton, de taposva a gázpedált.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!