Miért van az, hogy egy adott hengerűrtartalmú, és teljesítményű motor többet fogyaszt, mint egy nagyobb, és erősebb motor?
Figyelt kérdés
Gondolok például arra, hogy egy 1.3-as Swift majd' feleannyit fogyaszt, mint egy Lada 1300s, pedig a teljesítménye is nagyobb. A hatásfokkal van ez kapcsolatban?2017. dec. 9. 22:07
1/6 anonim válasza:
A lada nehezebb, rosszabb a légellenállási tényezője, részben ezért magasabb a fogyasztása.
Emellett elavultabb, gyengébb hatásfokú a motorja is.
2/6 anonim válasza:
Igen, a hatásfokkal. Jobb keverékképzés, kisebb belső súrlódási- és átviteli veszteségek és máris ott van egy Lada motor ahol a Suzukié van. De ez még nem azt jelenti, hogy a fogyasztásuk is ugyan annyi lesz. A Ladáknak (kivéve a Samarát és fölötte) nagyon rossz a légellenállásuk, ami súlyos litereket is jelenthet átlagfogyasztásban.
3/6 crudy válasza:
Igaz, hogy a lada nehezebb és szembe megy a széllel. De ez a jelenség megfigyelhető két hasonló korosztályú autóban is hasonló paraméterekkel. Egy 1.3as szívó motor nagyon nagyon gyenge. Erőlködnie kell mindig ahoz, hogy fel tudja venni a ma megszokott forgalmi szokásokat. Nemrég vezettem egy 1.3as opel astrat. Dízel volt és szinte csak pályáztam vele. A fogyasztása olyan 6 liter körül volt (a mutató egyszer sem ment 130 fölé). Van egy egy 320as dízel mercim. Amikor pályáztam vele a fogyasztása 6.0 volt 101km/h-s átlaggal. Ötös váltóval. Erősebb sokkal, nem kell sokat forognia nagy sebességnél, nem kell erőlködnie. Kényelmesen mozgatja a karosszériát a motor, előzésnél nem kell kinyomni a szemét. Ez nagyon sokat számít és meglátszik a fogyasztásban is. Persze nem kell több mint három liter. A súlytól függően egy darabig lehet növelni a motorméretet úgy, hogy csökkenjen a fogyasztás, figyelembe véve a sofőr vezetési stílusát. Benzinesnél egy kis coupe esetében szerintem olyan 1.5-1.8 között lehet az optimális motorméret.
4/6 anonim válasza:
Így van, a Lada motor hatásfoka sokkal rosszabb. Elavult az üzemanyagrendszere, azaz egyszerű karburátor van rajta, a hajtáslánc is olyan, amilyen. A legtöbb Zsiguli 4 sebességes, ez is sokat ront a helyzeten. Aztán ami rengeteget számít még, az a légellenállás, ahogy írták is. Továbbá a legtöbb karburátoros autón a karburátor soha nincs jól beállítva, ez is alapból litereket dob a fogyasztáson.
5/6 anonim válasza:
A Lada egy ócska ruszki szar a Suzuki meg egy Japán műszer.
6/6 anonim válasza:
Régen főleg a ruszkiknál nem foglalkoztak a fogyasztással, légellenállással tömeggel, pontos méretezéssel-illesztéssel. Nekem volt Ladám, 10 liter alá nem tudtam levinni pedig elég szerényen mentem vele, a jelenlegi Swiftem 6-7 literrel elvan százon. Ha kicsit átalakítod a Lada motort, akkor sem tud 7 liternél kevesebbet enni mert dögnehéz és rossz a légellenállása. Lehet optimalizálni blokk-hengerfej egybe síkolásával, hajtókar-lendkerék könnyítéssel, karburátor átalakítással amitől kicsit jobb lesz a teljesítmény-fogyasztás arány, de ez az élettartamra van káros hatással. A Lada már 30 éve is egy elavult konstrukciójú autó volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!