Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy egy adott...

Miért van az, hogy egy adott hengerűrtartalmú, és teljesítményű motor többet fogyaszt, mint egy nagyobb, és erősebb motor?

Figyelt kérdés
Gondolok például arra, hogy egy 1.3-as Swift majd' feleannyit fogyaszt, mint egy Lada 1300s, pedig a teljesítménye is nagyobb. A hatásfokkal van ez kapcsolatban?

2017. dec. 9. 22:07
 1/6 anonim ***** válasza:

A lada nehezebb, rosszabb a légellenállási tényezője, részben ezért magasabb a fogyasztása.

Emellett elavultabb, gyengébb hatásfokú a motorja is.

2017. dec. 9. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Igen, a hatásfokkal. Jobb keverékképzés, kisebb belső súrlódási- és átviteli veszteségek és máris ott van egy Lada motor ahol a Suzukié van. De ez még nem azt jelenti, hogy a fogyasztásuk is ugyan annyi lesz. A Ladáknak (kivéve a Samarát és fölötte) nagyon rossz a légellenállásuk, ami súlyos litereket is jelenthet átlagfogyasztásban.
2017. dec. 9. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 crudy ***** válasza:
Igaz, hogy a lada nehezebb és szembe megy a széllel. De ez a jelenség megfigyelhető két hasonló korosztályú autóban is hasonló paraméterekkel. Egy 1.3as szívó motor nagyon nagyon gyenge. Erőlködnie kell mindig ahoz, hogy fel tudja venni a ma megszokott forgalmi szokásokat. Nemrég vezettem egy 1.3as opel astrat. Dízel volt és szinte csak pályáztam vele. A fogyasztása olyan 6 liter körül volt (a mutató egyszer sem ment 130 fölé). Van egy egy 320as dízel mercim. Amikor pályáztam vele a fogyasztása 6.0 volt 101km/h-s átlaggal. Ötös váltóval. Erősebb sokkal, nem kell sokat forognia nagy sebességnél, nem kell erőlködnie. Kényelmesen mozgatja a karosszériát a motor, előzésnél nem kell kinyomni a szemét. Ez nagyon sokat számít és meglátszik a fogyasztásban is. Persze nem kell több mint három liter. A súlytól függően egy darabig lehet növelni a motorméretet úgy, hogy csökkenjen a fogyasztás, figyelembe véve a sofőr vezetési stílusát. Benzinesnél egy kis coupe esetében szerintem olyan 1.5-1.8 között lehet az optimális motorméret.
2017. dec. 9. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Így van, a Lada motor hatásfoka sokkal rosszabb. Elavult az üzemanyagrendszere, azaz egyszerű karburátor van rajta, a hajtáslánc is olyan, amilyen. A legtöbb Zsiguli 4 sebességes, ez is sokat ront a helyzeten. Aztán ami rengeteget számít még, az a légellenállás, ahogy írták is. Továbbá a legtöbb karburátoros autón a karburátor soha nincs jól beállítva, ez is alapból litereket dob a fogyasztáson.
2017. dec. 9. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:
A Lada egy ócska ruszki szar a Suzuki meg egy Japán műszer.
2017. dec. 9. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Régen főleg a ruszkiknál nem foglalkoztak a fogyasztással, légellenállással tömeggel, pontos méretezéssel-illesztéssel. Nekem volt Ladám, 10 liter alá nem tudtam levinni pedig elég szerényen mentem vele, a jelenlegi Swiftem 6-7 literrel elvan százon. Ha kicsit átalakítod a Lada motort, akkor sem tud 7 liternél kevesebbet enni mert dögnehéz és rossz a légellenállása. Lehet optimalizálni blokk-hengerfej egybe síkolásával, hajtókar-lendkerék könnyítéssel, karburátor átalakítással amitől kicsit jobb lesz a teljesítmény-fogyasztás arány, de ez az élettartamra van káros hatással. A Lada már 30 éve is egy elavult konstrukciójú autó volt.
2017. dec. 21. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!