Miért bukott el a B125 kampány?
Nem volt ilyen.
Csak könnyített tanfolyam, az pedig most is megvan.
Attól B125, hogy ha már van "B" jogsid, olcsóbban és gyorsabban tudsz 125-ösre vizsgázni.
Jelenleg könnytett tanfolyamokkal sem kell akciózniuk az autós suliknak.
Van elég tanuló.
Fölösleges ilyeneket belemagyarázni.
Nem kampányszerű lehetőség volt, és nem bukott el.
Jelen pillanatban is elérhető mindazoknak, akiknek B-s jogosítványuk van és emellett 125ccm-s motorral is szeretnének legálisan közlekedni.
Csak hogy tisztázzuk, volt ilyen kampány!
A cél az lett volna, hogy B jogsival az 50 ccm hez hasonlóan automatikusan megkapd az engedélyt 125 ccm ig. Ami lehetőség most van azzal megintcsak lehúznak több 10 ezer forintokkal a semmiért...
Milyen lehúzás a semmiért?
A pénzedért cserébe egy képzést kapsz, és +1 kategóriát.
Amiről Te beszélsz az egy ötlet volt, melyben arról álmodoztak, hogy a B kategória megszerzése, automatikusan jelentse a 125ccm-es motorok vezetésére való jogosultságot is.
Nem jött össze.
Viszont amiről mi írunk, az egy jelenleg is járható megoldás, mely szerint különbözeti vizsgával a B-s jogosítvány mellé még a 125ccm-re való engedélyt is megszerezheted.
Más!
Európa normálisabb országaiban jóval egyszerűbben lehet B kategóriával 125-ös robogót vezetni. Ez az NKH fafejűségének köszönhető. A segédmotorkerékpár kategória konkrétan életveszélyes, ha valaki komolyan akarná venni a sebességhatárokat. Röhej hogy sisakban egy keréképros is gyorsabban mehet mint az smkp. 40-el motorozni konkrétan életveszély a városban, de nem akarják feljebb vinni a sebességhatárokat.
De nézzük a többi országot, ahol külön vizsga nélkül ülhetsz át autóból 125-ös motorkerékpárra vagy robogóra:
Csehország (csak automatikus váltóval felszerelt modellek)
Belgium (kétéves B-s gyakorlat után és kizárólag belga jogosítvánnyal)
Szlovákia (kétéves B-s gyakorlat után és csak automatikus váltóval felszerelt modellek)
Spanyolország (hároméves B-s gyakorlat után)
Lengyelország (hároméves B-s gyakorlat után))
Portugália (25 éves kor felett vagy B + AM jogosítvánnyal)
Egyesült Királyság (képzés után, vizsga nélkül, tudom, már nem EU tag, de európai ország)
Ausztria (ötéves B-s gyakorlattal + hatórás képzés után)
Franciaország és Luxemburg (kétéves B-s gyakorlattal + hétórás képzés után)
Olasz- és Lettország, valamint Málta (tízórás képzést követően, vizsga nélkül)
#8!
Hát igen!
Indiában szent tehenek lófrálnak az utcán, az USA-ban tizenéves kiskölykök fegyverrel mennek iskolába, Egyiptomban pedig engedélyezett a többnejűség............
Mi viszont Magyarországon élünk, ahol egy hagyományos B jogosítvánnyal nem lehet 125ccm-s motort vezetni.
Ez van. ;)
Te is NKH-s fafej vagy? Erre élvezel? Ha igen, soha másra ne álljon fel, mint hogy más kárán örülsz!
Remélhetőleg 2022 után ez is változni fog, és kitolják az smkp határát 125 ccm-ig.
Amúgy csúsztattál, demagóg voltál. Az általam írt országok Európai országok voltak. Az EU tagállamok majdnem felében lehet B jogsival motorozni 125 ccm-ig. Persze biztos mind hülye, és csak a te begyöpösödött agyad okos, értem én.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!