Elhoznátok így a kocsit szerelőtől?
Éves karbantartásra vittem szerelőhöz az autómat.
Megállapította, hogy kelleni fog fékbetét, mert el van kopva, de hogy ő majd visszahív, mert még csak az egyik keréknél tart a felmérésben.
A lelkére kötöttem, hogy hívjon és megbeszéltük azt is, hogy majd én megveszem a szükséges alkatrészeket a boltban, csak írja fel, hogy miket kell vennem. Ki is hangsúlyoztam neki többször is, hogy én megveszem, mert kell a számla róla.
Nem hívott.
Másnap felhívtam, hogy sikerült-e közben haladnia a munkával. Ja, persze, csak elfelejtett hívni, de nyugodjak meg, mert ő mindent elintézett, már nála van az alkatrész is, estére készen is lesz. Kérdezem, számlát ugye tud mutatni róla? Persze, tud, ne aggódjak.
Végül negyednap hívott, hogy mehetek, mert készen van.
Kértem tőle a számlákat. Hát ő nem kapott számlát, mert sokat rendel a bolttól és nem szokta elkérni. Közben megemlítette, hogy centrírozni is kellett, persze számlát arról sem tud felmutatni. Gyári dobozokat sem tud mutatni, mert már kidobta és azóta már elvitték a szemetest is.
Most mi legyen? Átvegyem így? Direkt azért akartam számlát az alkatrészekről, mert így biztos a szerelés. A centrírozásról meg nem is szólt mindvégig, honnan tudjam, hogy tényleg csinált rajta azt is, nem csak mondja és elkéri a pénzt érte? Azt sem értem, hogy se számlát, se dobozt nem tudott felmutatni, honnan tudjam, hogy nem valami bontott alkatrészt épített be nekem?
Direkt azért mentem hozzá, mert rokonsági ágon agyon dicsérték, hogy ő tényleg jó, de kicsit drágábban is dolgozik. Erre most ez fogad. Már teljesen bele vagyok fáradva, mert eddig akárhova vittem az autómat, mindenhol silány munkát végeztek vagy átvágtak valamivel.
Előttem már írták, de én is megemlítettem korábbi kérdéseknél.
Egy normális műhelyben ilyen fogalmakkal találkozhatsz, hogy
-munkalap-hibafelvétel-árajánlat- határidő-hozott anyag-stb.
Ezek alkalmazását nem kell külön kérni, az említettek mindkét fél részére biztonságot nyújtanak,és a korrekt üzletmenet részei.
Ahol olyanokkal találkozol, hogy:
-a számla csak egy fölösleges papírmunka,
-maradt még tavalyról ilyen cuccom,
-jöjjön délután amikor nincs itt a főnök,
-ez így jobb mint a gyári,
-majd elbótoljuk okosba,
Na onnan menekülj!
Szerelő függő is, mert akihez én jártam az az mondta, hogy vihetem az alkatrészt de arra nem lesz garancia.
Vinni szoktam, mert ő még a kedvezményével is drágábban akarja adni, mint amennyiért én megveszem kauffernél vagy zsu-nál.
Konkrét példa: kuplung kauffernél 60 ezer, szerelő 85-ért rakta volna ugyan azt. Vezérlés szett 50 ezer, 70-ért akarta adni ugyan azt.
Óradíjat meg előre megbeszéljük mindig és nincs az, hogy 8 órányi díjat beír egy fékbetét cserére.
Kérdező szerintem is gáz amit csinált a szerelőd de mostmár annyit tudsz tenni, hogy elhozod és kicsit hozzáértő emberrel átnézeted, hogy tényleg cserélte-e azokat amiket felírt.
Minden megoldható, pl. egyetlen mondat a munkalapon/számlán:
"az ügyfél által biztosított alkatrészre nem vállalunk garanciát, csupán a beépítési munkára".
Vagy: "a megrendelt javítás várható munkadíja 50 ezer Ft."
Tehát nem "majd meglátjuk" és nem "lesz az vagy 10-15 munkaóra, tán még több is".
Ennyi. ;)
#5 A márkaszerviz tényleg korrekt, ja mégsem. Olyanokat írnak fel hibának, ami nem is hibája. Írtam, hogy szerviztől kaptam százezres ajánlatot, az tele volt ilyenekkel, hogy szonda hiba, szenzor hiba, állítólag csomó hibát kiolvastak a komputerből. Ja, csak a bökkenő hogy nekem soha nem írt ki ilyen hibákat, érdekes, akkor ugyan miért kéne lecserélniük, nem értem. Pénzbeszedésnek tűnt nekem, ezért itt megállt a történet.
#7 Valószínűleg ez lesz.
#9 Köszönöm, a válaszára nem vagyok kíváncsi. Én nem tartom magamat hibásnak semmiben.
#11, #14 Bemegyek egy unix vagy bárdi autóba, ott kizárt, hogy kínai hulladékot sóznának rám. A bontós alkatrészeknek amúgy sem vagyok híve, csakis újat vásárlok. Konkrétan látom a képernyőn, hogy az autó gyári tervrajzából határozzák meg az alkatrészt és azt rendelik meg.
#13 Nem ezzel van a baj, hanem hogy ahogyan én tapasztalatom a szerelők nagy része sz@rik a szakmájára. A maszek autószerelő is szervizben dolgozik nap közben, nem gondolom, hogy attól fog majd jobb munkát végezni, mert leírják neki papírra, hogy mit óhajt az ügyfél kicseréltetni.
"a maszek autószerelő is szervizben dolgozik napközben".
Kedveske!
Mielőtt fikázol valakit/valakiket talán meg kellene tanulni a felhasznált szó jelentését.
A maszek az annyit tesz, hogy MAgán SZEKtor dolgozója.
Egyszóval kisiparos/ egyéni vállalkozó. (jah, mellesleg még mestervizsga is szükséges hozzá)
Szóval aki ilyen, az napközben nem fog egy szervizben dolgozni. Pffff.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!