Kézifék helyett sebességbe hagyni ?!
Nálunk a családban mindenki így rakja le a kocsit, parkolóba, otthon, szinte mindenütt.
Pedig nekem nem így tanították vezetés oktatáson, és én megszoktam a "hagyományos" kézifék behúzást.
Nekem sose fagyott be eddig (mazda 3 1.6 2004) szabad ég alatt hagyva, kb 5 éve van meg az autó.
Másrész nagyon idegesítő amikor 1-esbe hagyják, és én használnám a kocsit..előfordult már hogy ráindítottam...
Rokonok szerint ez nem normális, nem így kéne csinálnom.
Régebbi vezetőknek (20-30 éve vizsgázottaknak) így tanították ?
Most akkor hogy van ez ?!
Nekem is úgy tanították, hogy csak kézifék. Az egyszer nem hangzott el az oktató szájából, hogy egyesben hagyva legyen leparkolva sőt azt sem, hogy indításnál ki kell nyomni a kuplungot.
Én is sokáig így parkoltam le a kocsit, aztán láttam sokan egyesben vagy rükvercbe hagyva parkolnak és átálltam arra. Így nem nyomódik tojás alakúra a fékdob. Lejtőn és emelkedőn mindkettőt használom.
Hú ne is mondd,én se szoktam sebességben hagyni,de egyszer anyum(aki szintén nem szokta) 1-esben hagyta a parkolóban és vajon mikor volt az a 100-ból egy alkalom amikor nem kuplungoltam indításkor?Hát mikor máskor,ha egy parkolóhellyel odébb állok belemegyek a fába konkrétan.
De amúgy sokan mondják hogy ne hagyd úgy mert befagy,nekem szerelőm is mondta de én megszoktam a kéziféket szóval nem teszem 1-esbe.
Magyarországon sokan így csinálják, mert terjed ez a marhaság, hogy tönkremegy meg befagy a kézifék, ha használod.
Biztos, hogy senki nem tanítja így, mert ez a forgalmi vizsgán bukást jelentő hiba:
[link] (utolsó rubrika)
Persze amit te csinálsz, hogy ész nélkül ráindítasz, anélkül, hogy ellenőrizted volna, hogy üresben van, az sem túl okos dolog.
Szerintem a legjobb gyakorlat, hogy mielőtt kiszállsz behúzod a kéziféket, lejtőn/emelkedőn sebességbe is rakod, nagyobb emelkedőn/lejtőn még a szegélynek is kormányzod a kerekeket.
Ha egy lejtőn megszokásból csak sebességben hagyja az ember, akkor lehet, hogy éppen megtartja, de mondjuk 1-2 óra múlva lecsökken annyira a nyomás a hengerben, hogy átfordul a motor és aztán elkezd lépkedni lefelé az autó.
Indításnál pedig azért érdemes kinyomni a kuplungot (nem kötelező), mert így könnyebben indul a motor és ha véletlenül sebességben van a váltó, nem ugrik előre az autó.
Kuplunggal indítunk!
Sebességben hagyva szerintem még biztosabban is rögzít.
vízszintes parkolóban, udvarba bőven elég sebességben hagyni.
és igen régebbi kocsiknál be tud "fagyni" a kézifék, de nem a bowden fagy be, hanem a dobfékbe beledagad a 15 éves trugyi a negvességtől.
Indítózni meg szogorúan kuplunggal, ezt neked hogy nem tanították??? Alap biztonsági követelmény, meg a technikát is kíméli.
Szintén alap, hogy mielőtt álló helyzetben felengeded a kuplungot, üresbe teszed a váltót (vagy ellenőrzöd üresben van-e)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!